Videocamera's via internet bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucportugal

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Berichten
9
Hoi,
ik heb videocamera's geïnstalleerd in ons huis in Portugal, en wil deze via internet bekijken.
Videocamera's zijn aangesloten aan een DVR met een IP-adres.
Via www.myivo.com kon ik mijn laptop in Portugal overnemen, maar nu is die sinds een dag of drie niet meer "connected". Ik heb hem nochtans laten aanstaan.
Kan er mij iemand hiermee helpen ?

Thanks

Lucportugal
 
Kan maar twee dingen zijn je verbinding ligt er uit of je laptop is gecrast.
 
Weet je het ip-adres van het modem? Zo ja, kun je die pingen?
 
Hoe zit de apparatuur terplekke aangesloten? Modem->router->dvr? Of zonder router? Als je het ip-adres van het MODEM weet, kun je via Start/Uitvoeren een dosbox oproepen door de letters cmd in de regel te typen en op OK te klikken. Vervolgens typ je achter de command prompt de tekst ping xxx.xxx.xxx.xxx en druk je op de Entertoets. De sterren stellen dan het ip-adres voor van je modem. Als je "antwoord " terug krijgt in de vorm van een responsetijd in ms uitgedrukt, weet je in ieder geval dat het modem (nog) verbinding heeft met het internet. Als er Verbinding is kun je misschien met mstsc de laptop overnemen. Mstsc (microsoft terminal server client) moet je maar even googelen. Ik zit dit op een pda te tikken en heb al kramp in mijn vingers :)
 
Laatst bewerkt:
Heb geprobeerd om te pingen, en dit lukt.
Het internet ligt dus nog aan.
Wat is dan het probleem ?:rolleyes:
 
Kun je de pc ook overnemen met mstsc? Het kan zo zijn dat de pc simpelweg uitgevallen is of gecrasht zoals SJJ al opnoemde.
 
Laatst bewerkt:
Weet bijgot niet hoe ik dat moet doen met mstsc ...
Heb wel geprobeerd via Programma "Netwerkverbindingen" om IP adres in te vullen, maar dit lukt ook niet.
 
Ga via Start naar Uitvoeren en typ daar mstsc in en druk OK. Nu kun je een IP-adres invullen en kijken of de pc aan de andere kant reageert. Het enige is dat poort 3389 open moet staan in een eventuele router of firewall (geen antwoord op vraag gekregen over situatie terplekke). Als dat allemaal niet kan dan zit er niets anders op dan terplekke te gaan kijken (of een buurman te laten kijken).
 
dvr is aangesloten op een router (port 5000) met IP adres.
DVR zelf heeft ook een IP adres en een gateway.
mstsc lukt niet met IP adres van router.
Ik krijg wel reactie als ik ping.
Dus laptop zal wss uitgevallen zijn vrees ik.
Ik kreeg ooit van een collega te horen dat hij ook via "www.myivo.com" zijn camera's bekijkt in Portugal maar via een gewone PC, en aan zijn aan/uit knop heeft hij een telefoon vastgemaakt zodat hij 1x moet bellen om hem aan te zetten.
Kan dit bij de laptop ook, of alleen bij een desktop ?:confused:
 
Zoiets zou wel kunnen, maar dat ligt er aan of de laptop daar geschikt voor is. Ik gebruik b.v. wake on lan om met een bepaald commando een pc op afstand in te schakelen via de netwerkkaart. Hoe dat exact met een telefoon gaat kan ik je helaas niet vertellen.
 
Nee, dat betwijfel ik. Ten eerste weet je niet of je laptop (netwerkaart) daarvoor geschikt is. Ten tweede weet je niet of het wel is ingeschakeld in de BIOS. Ten derde weet je niet of nu je router of je laptop er mee gestopt is. Wat je nu namelijk pingt is het modem. Ik vrees dus dat je op afstand weinig meer kunt uitvoeren. Tijd dus voor een tripje naar de zon.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan