videocontroller vga-compatibel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ymke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ymke

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
hallo
ik heb een probleem met mijn videokaart
nadat ik windows opnieuw had geinstalleerd was de video kaart niet geinstalleerd. er staat een vraagteken bij videocontroller VGA-compatibel. die moet ik dus installeren
maar ik weet niet hoe. ik weet ook niet wat voor videokaart ik heb. ik heb welleens gelezen dat ik dan eerst everst moet downloaden om daar achter te komen. maar waar download ik die.
kan iemand mij helpen?

oke ik heb het gedaan en als ik erop druk kan ik idd nieuwe het sturingsprogramma downloaden maar dan als ik die heb gedownload en uitgepakt dan wil die setup niet. als ik daar op druk komt er het volgende te staan: het installatieprogramma kan geen geschikt stuurprogramma vinden. het installatieprogramma wordt beeindigt
wat moet ik nu doen?

Wel de goede gedownload want bij de meeste zijn er verschillende type's en ze zijn ook voor verschillende besturingssystemen.
Even controleren.

ja volgens mij heb ik wel de goede gedownload maar kunt u mij misschien voor de zekerheid zeggen welke de goede is

Dat kan ik pas doen als jij mij precies verteld wat voor type videokaart je hebt. (ook alle nummertjes die erbij staan)

Veld Waarde
Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 1
Internet Explorer 6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam BRIJKER
Naam gebruiker Ymke

Moederbord
CPU Type AMD Duron XP, 1300 MHz (13 x 100)
Moederbordnaam PCChips M810DLU (2 PCI, 1 CNR, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset SiS 740
Systeemgeheugen 224 MB
BIOS Type AMI (08/07/03)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart SiS 315 Integrated
3D-Versneller SiS 315 Integrated

Multimedia
Geluidskaart SiS 7012 Audio Device

Opslag
IDE apparaat SiS PCI IDE-controller
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf ST340014A (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station DVDRW IDE1108 (DVD+RW:8x/4x, DVD-RW:8x/4x, DVD-ROM:12x, CD:40x/24x/40x DVD+RW/DVD-RW)
Optische Station SAMSUNG DVD-ROM SD-616Q (16x/48x DVD-ROM)
SMART Status harde schijf OK

Partities
C: (NTFS) 38154 MB (29179 MB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord PC/AT-uitgebreid PS/2-toetsenbord (101/102 toetsen)
Muis Logitech USB Cordless Mouse

Netwerk
Netwerkkaart SiS 900 PCI Fast Ethernet Adapter (192.168.2.100)

Peripherieapparaten
Printer HP DeskJet 600
USB1 apparaat SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
USB1 apparaat SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
USB2 apparaat SiS 7002 USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB-apparaat Logitech USB Cordless Mouse

ik ben er bijna zeker van dat ik nu de goede heb maar hij geeft weer die melding aan
wat nu?

Klik met je rechtermuisknop op het bureaublad. Daarna eigenschappen>instellingen>geavanceerd>adapter>eigenschappen>stuurprogramma's>stuurprogramma's bijwerken. Dan klik je op ''Nee, Nu Niet''. Dan volgende. Daarna ''ik wil zelf kiezen''. ''Ook op deze locatie zoeken'' aanvinken en even de map opzoeken waar je de besturingssoftware hebt opgeslagen opzoeken. Je kan het ook proberen met de cd-rom(s) die bij de computer zaten (kan ook de windows cd zijn). Daar staan ook besturingssystemen op.
Probeer maar en ik hoor het wel.

Succes.

hij doet het nog steeds niet
er komt bij beide mogelijkheden te staan dat het niet kan worden geinstalleerd omdat de benodigde software niet aanwezig is

Download alle besturingssystemen van die duitse site en zet ze in één map. Allemaal uitpakken en de ingepakte ook laten staan. Nu staan ze er allemaal één keer ingepakt en één keer uitgepakt. Nu weer even zoeken, via eigenschappen>instellingen>geavanceerd>adapter>eigenschappen>stuurprogramma's>stuurprogramma's bijwerken, en dan weer zelf een map selecteren. Kies nu de map waarin je de bestanden hebt opgeslagen.

Kan je ook even de site geven waar everest je heen stuurt?

ik heb het trouwens via een andere weg gedaan want ik kon dit niet vinden eigenschappen>instellingen>geavanceerd>adapter>eigenschappen>stuurprogramma's>stuurprogramma's bijwerken
ik kwam tot stuurprogramma's maar ik kon niet stuurprogramma's bijwerken vinden
ik heb het via apparaatbeheer gedaan daar kon ik wel stuurprogramma's bijwerken vinden

In elk geval de VGA driver (en misschien de AGP driver), maar de andere drivers kunnen ook, deze zijn specifiek voor jouw moederbord. Mocht windows zelf een betere driver hebben dan wordt dat vanzelf gemeld.

volgens mij is het gelukt
ik zal even een spelletje proberen
als het lukt bent u echt een held:thumb: :love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan