Videodrivers in Kubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Ik ben nu een beetje aan het klooien met Kubuntu. Nu is het meeste wat ik vooralsnog wil doen, wel gelukt. Maar één ding krijg ik niet voorelkaar, en dat is het instelleren van mijn videodrivers. Als ik zoek naar hoe het moet, zie ik verhalen over Universe and Multiverse repositories toeankelijk maken, maar hoe dat ik moet kan ik nergens terugvinden.
In Adebt Manager staat nu iig niets bruikbaars in dit kader.
Videokaart is een Nvidia GO6100

Laatst bewerkt:
misschien handig las je zegt wat voor n videokaart je hebt...

Repositories kun je via adept toevoegen. Universe en Multiverse staan er waarschijnlijk al in, die hoef je alleen nog maar in te schakelen. Dat doe je als volgt:
1. Start adept (K-menu-->systeem-->adept manager)
2. Ga naar "View --> Manage repositories"

Je krijgt nu een overzicht van aanwezige repositories. Degenen die lichtgekleurd zijn zijn inactief. Deze kun je actief maken door ze te selecteren en vervolgens met de rechtermuisknop er op te klikken. Kies dan voor "Enable".
Wanneer je universe en multiverse ingeschakeld heb klik je op apply en vervolgens op close.
Klik nu in de knoppenbalk op "fetch updates". Je lijst met pakketten wordt dan bijgewerkt. Je zult dan ook de nvidia drivers vinden.

sudo apt-get install nvidia-glx
sudo nvidia-xconfig
als je tenminste multiverse al hebt toegevoegd.

kan zelfs grafisch en eenvoudiger..

AUTOMATIX

Kies wel de goede versie, dan krijg je heel veel NON-Free software (wel gratis).
Alleen met licentie.. maar ja je zegt JA en het is goed.

NVidia drivers - J2RE - JDK - Flash - Google earth enz.enz.

Jan

Automatix is niet aan te raden ookal gaat het zo gemakkelijk vroeg of laat krijg je toch een problemen ermee hoor.
Zeker bij upgrades etc.

na gebruik AutomatiX , Hekje voor de repositorie.

Geen last van vreemde toevoegingen..

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan