videokaart aanrader? ergens tussen 2 a 300 euro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
446
dankzij dit forum heb ik al een aardige verzameling mbt mijn nieuwe computer systeem.
wat heb ik al:
- asus P5K moederbord
http://nl.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=534&l4=0&model=1637&modelmenu=1
- ocz pc800 2 x 1 g werkgeheugen met 4-4-4-15
- x-fi platinum geluidskaart
- altec lansing 5.1 setje
- samsung 226bw
- zalman 9500at koeler
- 2 harde schijf koelers

wat wil ik nog aanschaffen:
coolermaster stacker kast
2 x wd raptor 150 x schijven

maar nu mijn vraag mbt de videokaart
als ik zelf eens zocht kwam ik op de asus N8800gts uit met 320 of 640 mb geheugen
is dit de beste opstelling voor het geld of komt er binnenkort iets nog leukers uit?
als dit in de toekomst niet snel genoeg is kan ik er gewoon een 2e bijkopen die tegen die tijd een stuk goedkoper zullen zijn.
 
ik zou voor de club 3d 8800gts-640 gaan.
er is en nieuwe kaart van ati uit maar die is minder goed en is wel duurder.....
 
hoewel club3D een goede kaart zal zijn, lees ik her en der dat men toch liever een asus bordje willen hebben.
waarom weet ik zo niet, alleen vanwege de naam?
in november komt de nieuwe generatie kaartjes uit boven de 8800 dus zullen de prijzen voor de 8800 flink dalen denk ik.
 
het verschil in kwaliteit is weinig heb ik gezien maar de prijs is bij de club3d al snel 30 euro minder
 
@Headshot: dat de 8800GTS 120/640MB sneller is dan de nieuwste ATI-kaart is niet waar. Ik neem aan dat je de ATI RADEON 2900XT bedoelt, want dit is op dit moment de beste videokaart die ATI heeft. Maar deze videokaart is op de markt gekomen om zijn tegenstander (de 8800GTS) te verslaan (eigenlijk niet helemaal waar, want in eerste instantie moest hij de 8800GTX verslaan maar dit was niet doorgegaan door omstandigheden). In 9 van de 10 benchmarks verslaat de 2900XT de 8800GTS, maar verbuikt meer dan het dubbele aan energie in vergelijking met de 8800GTS (128MB- of 640MB-versie).

Ikzelf zou tóch voor een 8800GTS gaan, daar deze véél minder stroom slurpt (90-watt) in vergelijking met de 2900XT (200-watt). Bovendien schijnt het zo te zijn dat de 8800GTS goed overklokbaar is, waardoor hij sneller kan presteren en volgens mij ook beter dan de 2900XT. Maargoed, dit is alleen nuttig als je een overklokker bent.

Dus: voor de 8800GTS gaan. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar dat is niet zo. Als je mijn post beter leest bedoel ik ook dat de 2900XT werkelijk van de 8800GTS gehakt maakt. Lees m'n post nog eens wat rustiger door of zie hieronder voor het feiloze bewijs:

bewijs.jpg


Zie verder ook deze link, dan kun je zelf meer benchmarks zien.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan