Videokaart aanschaffen, welke eisen minimaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Hallo,

Mijn videokaart wil ik vervangen, omdat deze op raakt. Ik begrijp dat niet zomaar kant en klaar te zeggen/adviseren is welke kaart geschikt is. Kan misschien iemand wel vertellen welke eisen zo een kaart tenminste moet hebben? Ik wil onder de €100,00 blijven en evt. anders 2e hands kopen.

Ik speel vaak 3D spellen, zoals SOFT2, Medal of Honor, Ut e..d
Mijn kaart die ik nu heb is een AGP 8x: Gigabyte Radeon 9600 Pro en de PC is een amd athlon 2600

groetjes,

Robin
:D

Deze is heel snel op AGP 8 X

http://www.alternate.nl/html/builde...cscardAGP&artno=J9GXX1&source2=needed#tecData

voor maar 80 € ik heb deze ook en ik speel de laatste spellen met alles op hoog. dan heb ik t over Need for speed Most wanted / carbon.
Ik kan met aardig veel dingen oblivion op hoog spelen mte een FPS van 25 tot 32 in de natuur. top kaart

Pixel shader versie 3.0
Memory is 1000 Mhz enz

conclusie Top kaart voor de prijs :thumb:

Zorg ervoor dat de kaart minimaal DirectX 9 ondersteunt. Dat heb je besist nodig als je over wilt stappen op Vista. Verder is de keuze op gebied van AGP kaarten steeds beperkter.

jah voor die prijs levert die zeker goede performance :thumb: ik ben er zeer tevreden mee :D echt een top kaart ik had hiervoor een ati readon 9550 echt een *** ding dat het was

Hallo,

Dank voor jullie reacties. Ik heb eens hier en daar nagevraagd in de winkels en kreeg advies om voor 3D spellen de SAPPHIRE TECHNOLOGY Radeon X1650 Pro 512 Mb TV-Out/DVI AGP te gebruiken. Kost wel €129,00. Het schijnt dat dan games dan echt geweldig lopen.

Deze kaart moet wel een voeding hebben van minimaal 400watt, van €29,00, ik heb nu slechts 260watt.

Zit nu te dubben of ik €160,00 wil uit geven of toch een goedkopere kaart moet nemen. AGP gaat er trouwens uit de handel, PCI is nu marktleider.

groet,

Robin
:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan