videokaart aansluiten aan voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

firest0rm

Meubilair
Lid geworden
6 mrt 2007
tjah zelfs ik heb wel eens hulp nodig :P

maar ik zit dus met een probleempje
mijn voeding OCZ stealthXstream 600watt heeft 1 pcie - 6 pins aansluiting en 1 pcie - 6 +2 pin (8pin) aansluiting

nu heeft mijn videokaart GTX460 2win 2 8 pins pcie aansluitingen nodig
en ik heb daar maar 1 van nu ben ik rond gaan zoeken en blijkt dat ik hiervoor adapters kan kopen echter is er 1 probleem

er zijn geen molex to 8 pins adapters beschikbaar
nu denken jullie van hey dat klopt niet ik heb er hier een gevonden, nou nee die bestaan gewoon niet dat zijn CPU molex to 8 pin adapters

en dan is mijn vraag kan ik met één 2 molex to 6 pin adapter en één gewone pcie 6 pin aansluiting
de 2 pcie 6 pins to pcie 8 pins adapter aansluiten?

of krijg ik dan kortsluiting omdat ik twee verschillende stroom kabels gebruik en aan elkaar vast bint?

Laatst bewerkt:
<3333333333333 modag je bent een schat :P (no homo)
nu kijke of mn voeding dit kan trekken

wat denk jij ik heb namelijk geen zin om nog eens 70 euro neer te leggen

ik heb 4 12v+ rails met 18 amps en ze zeggen dat de kaart 46 amps op de 12v+ lijn nodig heeft

moet te doen zijn of maak ik nu een reken fout en moet ik het nu ook op de 5v+ door rekenen van wegen de molex connectors?

Hoi...

Van iedere 12 volt lijn zal je 1 molex moeten pakken.(gebruik makend van stekker van Modag)Dan gebruik je dus alle 4 de lijnen en dan zou je 72amp hebben

Hoi...

Van iedere 12 volt lijn zal je 1 molex moeten pakken.(gebruik makend van stekker van Modag)Dan gebruik je dus alle 4 de lijnen en dan zou je 72amp hebben
in totaal gebruik ik maar 3 kabels
2 molex en 1 pcie 8 pins aansluiting

dat is 3 x 18amps dan kom ik uit op 54 amps das wel heeeel krap lol:eek:

en dan moet ik dus ook van 2 verschillende kabels 1 molex aansluiting gebruiken anders werkt het niet?

Laatst bewerkt:
Maare welke voeding heb jij??
En vraagt die kaart dan zoveel??46x12=552w.
zal toch voor totaal systeem zijn

EDIT: dubbele gpu zie ik.En de voeding zie ik nu ook.

Laatst bewerkt:
Och je hebt nog 8 amp over maar het is een knap merk voeding zou toch wel moeten lukken al is het krap.

em ja klopt maar ik zit liever tog wat ruimer :P
maar hoe zit het dan met die rails hoe worden die verdeeld

18 amps alleen voor de pcie kabel is erg weinig ik zou tog denken dat die er minimaal 2 krijgen...

en dat de andere twee voor andere apparatuur is?

@frank ik denk dat je wel gelijk hebt dat zij het totale systeem mee hebben gerekend
altans dat mag ik hopen anders moet ik een nieuwe voeding kope :confused:

de kaart zou dan max 423 watts *hopenlijk inclusief rest van het systeem* gebruiken
dan houd ik nog 175watt over dat zou wel optimaal zijn

ik zie nu ook op meerdere website's staan dat de TDP tussen de 300watt en 375 watt zou moeten liggen

Laatst bewerkt:
in totaal gebruik ik maar 3 kabels
2 molex en 1 pcie 8 pins aansluiting

dat is 3 x 18amps dan kom ik uit op 54 amps das wel heeeel krap lol:eek:

Dan ben je er toch??Is toch ruim voldoende voor een kaart.Mobo en cpu zit op een andere lijn.

EDIT: ben ondertussen ook aan het zoeken geweest en idd tdp ligt tussen de 300 en 400watts.700 is door Egva als advies totaal systeem

Laatst bewerkt:
ik heb net gezien dat je zegmaar de kabels zelf vrij simpel kan maken zonder al teveel moeite
ik ga zoiezo die van salland proberen we zullen zien :P

jah ben er ook zeer blij mee heb em bij de veiling van mycom gewonnen voor maar 238 euro
en dat is hij zeker waard als je kijkt naar wat hij nu kost bij mycom 380 euro xD

ik echter nog 1 vraag die nog niet is beantwoord

kan je één pcie 6 pins kabel via 2 adapters met molex aansluiten of krijg je dan kortsluiting?

hier heb je een voorbeeld

Laatst bewerkt:
Hoi...

en dan zou je 72amp hebben

Reken foutjes maken we(ik).
Hoe komen ze hier aan 580w als je 4x 18amp op de 12 volt lijnen heb??1 lijn kan je dus niet mee tellen.(mobo lijn););)
24046ce26b55a301.jpg

Verder geen invloed voor jou verhaal btw.

Laatst bewerkt:
ja ik vroeg mij dat ook al af

72 amps = 846wattage
ik raak echt helemaal in de war door deze berekeningen :S

18 a x 4 = 846w X-X ik begrijp het niet meer en mijn voeding lever maar 600watts?

heeft niet veel geholpen lol

marsmannetje zegt het zelf ook al

Misschien levert dit je meer vragen op, dan antwoorden. Helaas is het vrij ingewikkeld. Hopelijk is het volgende duidelijk:
Bij voedingen is het wattage belangrijk, net als de verdeling van dit wattage. Hoe meer op de 12V-lijnen hoe beter dat het is.

ok ik heb de 2 molex naar pcie 8 pins adapter ontvangen ik ga de boel nu inelkaar schroeven :P

ok hij werkt ik heb 2 Molex kabels gebruikt hij doet het prima ik wel 1 crash gehad met een Physx benchmark in SLI

kweet niet of dit heeft te maken met PSU limitaties hopenlijk niet :P

in iedergeval bedankt ik ga nog ff wat benchmarks draaien (3dmark vantage ook)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan