Videokaart aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sacul1000

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2013
Hallo,

Ik heb een vraag ik wil mijn pc upgraden dus er een nieuwe videokaart instoppen maar die moet ik nog kopen ik heb op mijn voeding geen 8 pins kabel zitten maar molex dus ik wil molex naar 6 pin kopen en dan daaraan 6pin naar 8 pin omdat molex naar 8 pin niet bestaat kan dat word de stroom dan niet te weinig voor de kaart?

Graag zo snel mogelijk een reactie

Bedankt alvast grt Lucas

Misschien is het handig even te melden welke videokaart je op het oog hebt en wat het merk, type en vermogen van je voeding is..?

Jouw voeding levert niet genoeg vermogen om die kaart van stroom te voorzien.
Meest aannemelijk is dat het systeem wel opstart maar zodra je een spel start krijg je een BSOD ( blauw scherm ) en loopt de pc vast ( crasht )...
Daarbij is het gebruik van meedere verloop-stekkers voor de stroomvoorziening van die kaart ook niet bevorderlijk.

oke dankje maar ik keek net op speccy want ik moest zien of ik een pci x16 3.0 had maar hoe zie ik dat ik zal de gegevens even doorgeven want er staat dat alle slots in gebruik zijn maar ik heb geen videokaart of niks geinstalleerd?

Code:
Moederbord 
Fabrikant	MEDION
	Model	MS-7857 (P0)
	Versie	1.1
	Chipsetfabrikant	AMD
	Chipsetmodel	K15 IMC
	Chipset-herziening 	00
	Southbridgefabrikant	AMD
	Southbridge-model	A78 FCH
	Southbridge-herziening	2.6
	Systeemtemperatuur	52 °C
		BIOS
			Merk	American Megatrends Inc.
			Versie	M7857W08.203
			Datum	6-1-2014
		Spanning
			+3.3V	3.424 V
			CPU CORE	1.296 V
			VIN2	2.336 V
			VIN3	2.093 V
			VSB3V	3.408 V
			CMOS BATTERY	3.248 V
		PCI-gegevens
				Slot PCI-E
					Slottype	PCI-E
					Slotgebruik	In gebruik
					Gegevensstroken	x16
					Slot benaming	J6B2
					Kenmerken	3.3V, Gedeeld, PME
					Slotnummer 	0
				Slot PCI-E
					Slottype	PCI-E
					Slotgebruik	In gebruik
					Gegevensstroken	x1
					Slot benaming	J6B1
					Slotnummer 	1
				Slot PCI-E
					Slottype	PCI-E
					Slotgebruik	In gebruik
					Gegevensstroken	x1
					Slot benaming	J6D1
					Slotnummer 	2
				Slot PCI-E
					Slottype	PCI-E
					Slotgebruik	In gebruik
					Gegevensstroken	x1
					Slot benaming	J7B1

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een Medion MS-7857 en ik heb erin gekeken en pci x16 slot is gewoon leeg er zit niks in gestoken

Dat is het MSI moederbord en niet het type van de Medion.
Maar goed, je geeft geen weblink van Speccy.

Speccy installeren, starten, even wachten en dan links boven klikken op "bestand"=> publiceer => OK => bevestig.
Je krijgt dan een link naar het totale systeem-overzicht.
Die link plaats je in je volgende bericht.:thumb:

Laatst bewerkt:
Volgens het Speccy overzicht zit er een Radeon HD 8670D grafische kaart in...:shocked:

Die GPU is van de AMD APU maar wel vreemd dat Speccy aangeeft dat alle PCI-e sloten bezet zijn, miss. bezet door die APU GPU, niet letterlijk maar de resources ervoor.

Maar goed, je kunt de kaart plaatsen, vermoedelijk dien je wel in de bios de IGP dan uit te schakelen, kan geen bios setup voor dat bord vinden, zelf even ontdekken dan maar.

Er staat overigens nog iets vreemds in het Speccy-overzicht onder "Hotfixes" staat een hele rij "niet geïnstalleerde" fixes met als datum 30-12-1899 :shocked:

ik heb net gekeken in de bios en de videokaart stond zegmaar op peg dus ik kan hem op igp zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan