videokaart advies gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Welke nieuwere videokaart is geschikt voor mijn moederbord?

Ik heb nu:

een Ti4200 128 Mb AGP

Moederbord AX4G Pro met 300 watt voeding
intel 845GR chipset, ATX

Pentium 4 2,4 Ghz processor met nu 512 Mb DDR ram

Bij de info bij de PC staat dat het AGP-slot alleen geschikt is voor 1,5 volt AGP kaarten!

Ik denk aan een videokaart van rond de 125 euro.

Bijv 9700pro

Sapphire ATI 9800 Pro Retail voor €137.18

Waarschijnlijk boven budget maar wel sneller:
Club3D GF 6600 GT 128mb AGP €175.00

Uitgebreide AGP kaarten vergelijking: Tom's Hardware

edit: Hier vind je nog een discussie over allerlei AGP kaarten en bovenstaande test tweakers

Laatst bewerkt:
Hoe kun je weten of een kaart 1,5 volt of 3 volt nodig heeft?

En is mijn huidige kaart 4 x AGP of 8 x AGP? En betekent dat een andere "aansluiting" op het moederbord of niet.

En ik neem aan dat niet "alle" AGP-kaarten gebruikt kunnen worden toch?

Alle info welkom!

Jij hebt een AGP 4x aansluiting op je moederbord en die heeft standaard een voltage van 1,5V. Alle moderne videokaarten werken ook op deze voltage. Als je het niet zeker weet, kun je altijd bij de documentatie kijken op de site van de fabrikant. Bijvoorbeeld de Sapphire ATI 9800 Pro kan in een AGP 4x (1,5V) slot worden geplaatst.

Erg bedankt voor je informatie!

Ik stond vanmiddag met een 9800 pro in mijn handen bij Computerland. Deze was echter 8 x AGP. Verkoopprijs € 119,-

Werkt zo'n 8 x AGP op een 4 x AGP moederbord?
(Zoals jij laat zien, bestaat deze kaart ook in 4 x AGP)

Ik vind het moeilijk goede info te krijgen over de specificaties (zoals bijv. de door jou aangegven link).

Hartelijke groet, Dick

Laatst bewerkt:
Een AGP 8x kaart is ook compatible met een AGP 4x slot. Dat gaat wel lukken. Zie ook ATI site

Weet je zeker dat het een 9800 Pro was? 119 euro is namelijk wel erg goedkoop, maar is zeker een goede keus.

Ik weet niet zeker hoeveel vermogen de 9800 pro vraagt, maar tesamen met een p4 processor kan de 300W voeding krap worden als deze niet van een goed merk is. Als je dus onverklaarbare fouten te zien krijgt, blauwe schermen of een instabiel systeem dan kan het aan je voeding liggen...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan