Videokaart Amilo Xi2528

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sardonis

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Berichten
63
Hoi , wij bezitten een Fujitsi Amilo Xi 2528 en nu wilden we deze morgen de laptop opnieuw opstarten . Dit lukt echter niet , we krijgen enkel een zwart scherm.
Van de lampjes branden eventjes kort de Hd en de schermpjes maar deze gaan als snel weer uit. Daarna blijft alleen het lampje van de Wifi en de batterij branden.
Het scherm blijft een hele tijd zwart en na een tijdje komen er horizontale witte strepen en een verlichte achtergrond aan de zijkanten te voorschijn.
Het laatste wat de laptop deed was een windowsupdate (staat XP op ) maar dat zal er wel niets mee te maken hebben veronderstel ik.
Recentelijk is ook al de HD vervangen door een grotere.
Eigelijk is dit maar een dikke prul , is al een paar maal op reparatie geweest onder garantie ( Webcam en dvd-schrijver vervangen ).
De kostprijs was anders hoog genoeg (1200€)
Mijn vermoeden gaat uit naar de videokaart en is het mogelijk om deze te vervangen (wat zijn dan ongeveer de kosten ??).

Alvast bedankt !!!
 
Hallo

Mijn vermoeden gaat uit naar de videokaart en is het mogelijk om deze te vervangen (wat zijn dan ongeveer de kosten ??).

Hier te koop , indien je handig genoeg bent , is deze zelf te vervangen.

http://cgi.benl.ebay.be/NVIDIA-GF-8...er_Computer_Graphikkarten&hash=item5d2d87b48c

Deze is opgeknapt door de fabrikant , dus blijkbaar een zwak punt van deze kaart.

Mits deze blijkbaar te vervangen is , zou ik persoonlijk eerst proberen of een "reflow" van de g.p.u. helpt , indien niet kun je nog steeds een andere videokaart kopen.

Misschien heeft een lokale kennis ervaring met dit "reflowen" , en wil/kan deze dit gratis voor u doen.???

Veel werk is dit immers niet , mits de videokaart op voorhand door u is gedemonteerd.

Controleer of de heatpipe radiatoren en ventilatoren van deze laptop niet zijn verstopt door stof.

Dit is immers de meest voor de hand liggende oorzaak van dit defekt.

Indien al het bovenstaande voor u chinees is , niet zelf aankomen , maar laten uitvoeren door iemand met de nodige ervaring.

Ik wil dit gerust gratis voor u doen , indien je uit gaat v/h principe "een nee heb ik ... , een ja kan ik krijgen..."

Peter
 
Laatst bewerkt:
Intussen is hij wel al enkele keren opgestart maar valt telkens uit na enkele ogenblikken.
Aan het scherm is dan niets te zien , windows gaf wel aan hersteld te zijn van een ernstige fout (kan ook zijn door herhaaldelijk op te starten)
Heropstarten kan dan ook niet meer , enkel dezelfde situatie als hierboven beschreven.
Wil in de bios geraken om te laten opstarten via usb maar ook dat lukt niet.
 
Hallo

Intussen is hij wel al enkele keren opgestart maar valt telkens uit na enkele ogenblikken.

Controleer of de heatpipe radiatoren en ventilatoren van deze laptop niet zijn verstopt door stof.

Dit is immers de meest voor de hand liggende oorzaak van dit defekt.

Het blijven verder proberen werken met deze laptop kan deze situatie nog slechts verergeren , tot op het punt dat zelfs een reflow niet meer kan helpen , en slechts de videokaart op zijn geheel vervangen de enige resterende oplossing is.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan