Videokaart Ati X1800XL of Nvidia 7800GT?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spenderman

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2004
ik heb een vraagje ik ga binnenkort een nieuwe goede computer kopen van rond de 1400 euro zie bijlage voor meer informatie over mijn computer en geef aub advies maar mijn vraag was of ik beter de Ati X1800XL kan nemen of de Nvidia 7800GT? ze zijn allebij ongeveer 340 euro.

alvast bedankt! :D

Bijlagen

als je gaat googelen vind je meerdere reviews met dezelfde uitkomst :cool:

ATI ATI ATI de ATI!!!!

:D roept de ATI aanhanger.

Nee zonder dollen. ATI is met de nieuwe kaarten de koploper in videokaarten en presteren beter als de Nvidia's

ps. die benchmarks zeggen al genoeg toch?

maar dat zeggen mensen ook over nvidia :P 'k heb zelf een ati en vind ati ook beter maar overweeg ook serieus de 7800 gt... want soms trekt die de x1800 xl eruit...

soms is niet altijd he ;)

2 voordelen van ati tegenover Geforce:

1: Ati heeft minder stroom nodig, omdat ie zuiniger is.

2: Ati heeft een deal gesloten en wordt volledig ondersteund door Windows Vista
makkelijk voor in de toekomst

ikzelf heb veel slechte ervaringen gehad met ati kaarten. vanuit me werk heb ik veel met hardware problemen te maken. mijn werk ondersteunt zowel ati als gforce, en ik heb ervaren dat het aantal gforce problemen minimaal is in vergelijking met het aantal problemen met ati kaarten.

wat voor werk doe je dan???

Het kiezen van een kaart is meer je eigen voorkeur. De ene zweert bij ATYI de andere bij Geforce.

Jij heb veel probs gehad met ati en ik mega veel problemen gehad met geforce.

Zo is het ook met al die benchmarks, sommige zijn in het voordeel van ati de andere voor geforce.

mukkel zei:
soms is niet altijd he ;)

2 voordelen van ati tegenover Geforce:

1: Ati heeft minder stroom nodig, omdat ie zuiniger is.

2: Ati heeft een deal gesloten en wordt volledig ondersteund door Windows Vista
makkelijk voor in de toekomst
hey alle ati kaarten dus ook bijv. de x850 serie ?

jips.
alleen niet al de ati kaarten zijn zuinig de X-serie wel

mukkel zei:
jips.
alleen niet al de ati kaarten zijn zuinig de X-serie wel

ok ok ok, want ik heb nu een amd 64 bit proc... kan ik dan zonder hardware te vervangen windows vista nemen ???
en dan toch nog 32 bit- applicaties doen ja toch ??? net zoals nu met 32 bit en en 16 bit ?

Ik zou kiezen voor de 7800.

Ik heb stage gelopen bij Powerline, en we kregen daar regelmatig de ATI onder handen.
Er zijn heel veel mensen mee terug gekomen omdat hij na een poos artifacts (allemaal gekleurde schilvers strepen en dat soort rommel) op het scherm verscheen. De ventilator die erop zit is net een turbinemotor. ATI heeft zijn beste tijd gehad: vroeger waren ze op en top, tegenwoordig gaat mijn voorkeur meer uit naar NVIDIA, omdat ik er veel minder problemen mee heb gehad.

oke mensen, dit gaat dus duidelijk de verkeerde kant op.

De ATi x1800 XL is een zeer goede kaart, die zeer goed presteert. Alleen op de zwaardere instellingen (met AA en AF) laat ie de 7800 GT alle hoeken van de kamer zien. Alleen de 7800 GT moet je ook niet onderschatten, deze presteert onder normale resoluties vaak beter dan de ATi. Ook verschilt het performance per spel. ik speel bijvoorbeeld graag spellen als UT2K4 (ja ik hou van rondvliegende stukken vlees) en die draaien over het algemeen beter op ATi. Ook b.v. FEAR loopt beter op ATi. Mijn mening, ga voor de ATi x1800XL... ikzelf heb de x800 XL, en deze presteert uitermate goed, geen problemen mee (alleen dat men voeding der moeite mee heeft, maar ik krijg binnekort een nieuwe)

Nog een andere aanmerking op je systeem, ik zie dat je HDD SATA150 is. Dit is een beetje zonde, aangezien je voor een paar euro meer een SATA 2 schijf kan kopen, die de DATA snelheid verdubbelt. Een SATA 2 schijf nemen dus ^^. Voor de rest ziet het er netjes uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan