videokaart compaq presario cq 70 200ed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Norby1

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2011
Berichten
20
mijn video kaart geeft al het witte blouw weer dit is waarschijnlijk gebeurt omdat mijn scharnier zeer slecht is en hierdoor is hij in mijn schooltas aangegaan en is deze waarschijnlijk te heet geworden wat kan ik het beste doen: een nieuwe laptop kopen of de videokaart vervangen
 
Het is zo, weet je zeker dat het je Videokaart is? Het kan zo zijn dat het meer is kapot gegaan. Misschien door het shudden van de schooltas, met je laptop er in.

Je zal beter even kunnen controleren of het wel je Videokaart is.
Anders ben je veel geld kwijt. En dat is natuurlijk jammer!
 
maar hij laat alle kleuren gewoon zien alleen is al het perfect wit licht blauw
 
klinkt eerder aan een defecte kabel. Een videokaart vervangen van een laptop zal niet gaan. Deze zit op het moederbord vast. En als die vervangen moet worden ben je goedkoper uit als je een nieuwe laptop koopt.
 
Hallo

Sluit deze laptop eens op een extern scherm aan.

Indien de weergave dan wel korrekt is ,ben je al zeker dat de onboard videokaart (g.p.u.) in orde is .

Een defekte data kabel naar het t.f.t paneel is een andere mogelijkheid.

Volgens mij loopt deze via het linker scharnier.(je vermeld niet welke zijde defekt is)

Hoe deze er uit ziet , en om u een idee van de prijs te geven :

http://cgi.benl.ebay.be/HP-Compaq-P...Computing_LaptopAccess_RL&hash=item3cb700d1d0

Een meer voorkomende oorzaak voor de kleurafwijking die jij vermeld , is een backlightinvertor die te weinig hoogspanning afgeeft , of eventueel een versleten/defekte backlightlamp.

Hopelijk heb je iets aan deze info .

Peter
 
wat is een backlichtinventor.
maar mijn linker scharnier is ook zeer slecht dus hier moet ik ook eens naar kijken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb hem net op een ander beeldscherm aangesloten en hierop was het niet.
ik ga hem waarschijnlijk morgen uit elkaar halen omdat ik toch de hele dag vrij ben van mijn school
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Post anders eerst eens een paar duidelijke foto's ...

Van het t.f.t. scherm , defekt scharnier , etc...

Controleer dan eerst of de eventuele nieuwe componenten wel verkrijgbaar/betaalbaar zijn.

Het is niet de bedoeling dat je alles opengooit , en deze dan enkele weken later niet/nooit meer terug in elkaar krijgt.

Kijk ook eens hier :

http://www.insidemylaptop.com/remove-replace-damaged-lcd-screen-hp-g50-g60-g70-notebook/

E-bay is een mogelijke bron om aan vervang onderdelen te geraken .

Peter
 
Laatst bewerkt:
hier de foto van het forum met mijn mobiel gemaakt dus geen kwaliteit
Foto0200.jpg
 
heb mijn laptop net open gehad maar het probleem niet kunnen vinden maar wel het scharnier gerepareerd zit nu een stuk steviger
 
het probleem is er alleen als het scherm meer dan 90 graden open staat ten opzichte van mijn toetsenbord
 
ondertussen overgestapt op nieuwe laptop vanwege school de in deze vraag naar vernoemde laptop staat nu thuis met extern scherm.
 
En dan kan er nu wel een slotje op. Dit topic is al heel wat maandjes oud.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan