videokaart conflict?

Status
Niet open voor verdere reacties.

freekharms

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2007
Berichten
5
Een vraagje waar ik echt geen flauw idee over heb:

Op mn pc wil ik 3 beeldschermen aansluiten. Daarvoor moet ik een extra videokaart aansluiten omdat mijn Nvidia 8600gt kaart slechts twee schermen ondersteunt.

Op internet heb ik gevonden dat het ivm drivers wel zo handig is dat je er een kaart bijplaatst die dezelfde driver vereist. Dus ook een kaart uit de "8-series" (zoals ze dat op de site van Nvidia noemen).

Maakt het hierbij uit als de kaart van een ander merk is, maar wel dezelfde chip (tenminste, uit dezelfde serie).

Zo niet, dan heb deze twee op het oog:
Asus EN8400GS SILENT/HTP/512M
Video Chip GeForce 8400 GS
Video Chip Snelheid 567MHz
Geheugen Grootte 512MB
Geheugen Type (videokaarten) DDR2
Geheugen Snelheid 1GHz
Geheugen Bandbreedte 64 bit
Interfaces
Card Interface (Video) PCI-e 16x
Verbinding (Video Uit) D-Sub (VGA), DVI-I, S-Video
Koeling Passieve koeling
DirectX Ondersteuning 10.0
DRM Ondersteuning HDCP

OF
Asus EN8400GS/HTP/512M(LP)
Merk Asus
Type EN8400GS/HTP/512M(LP)
Eerste prijsvermelding dinsdag 15 september 2009
Technische Specificaties
Video Chip GeForce 8400 GS
Video Chip Snelheid 567MHz
Geheugen Grootte 512MB
Geheugen Type (videokaarten) DDR2
Geheugen Snelheid 800MHz
Geheugen Bandbreedte 64 bit
Interfaces
Card Interface (Video) PCI-e 2.x 16x
Verbinding (Video Uit) D-Sub (VGA), DVI-I
Koeling Actieve koeling
DRM Ondersteuning HDCP


Wil er niet te veel centjes aan kwijt, zo rond de 30..
Maar heb niet zon idee wat nou goed of slecht is aan zon kaart.

wie o wie kan mij helpen :eek:
 
Laatst bewerkt:
Eerst even wat vraagjes vooraf:
Kun je me vertellen welk moederbord en welke voeding je hebt (merk en amperage op de 12V lijn)?

Betreffende je videokaarten: beetje een afweging die je moet maken.. De eerste is passief gekoeld (dus geen ventilator) maar sneller (geheugen 1000 MHz), de tweede is actief gekoeld, maar wat langzamer (geheugen 800 MHz).

Als je temperaturen in de kast nu goed zijn kun je wel een passief gekoelde nemen. Als je dit niet zeker weet kun je de temperaturen even meten met het programma Pc Wizard en hier even posten.
 
Moederbord is Asus P5B-MX
Voeding, ik weet niet wat belangrijk is, maar dit staat er zon beetje op:
Model NO: VP-3504
AC input: 230V / 4A
DC output: 350 W
En nog een tabel met waardes
Zou je me uit kunnen leggen waar ik op moet letten? Vind dat wel mooi om te weten.

Verrder nog:
Proccessor: Q6600
2GB werkgeheugen
Koeler is Mugen 2

Temp is:
cpu: 31 C (1450 rpm)
MB: 42 C
 
Ik ben op zoek naar het merk van je voeding en de tabel met waardes :p
Ergens moet een kopje +12V staan, daaronder staat een getal met een A er achter, wat is dit getal? Dit geeft het amperage van de 12V lijn aan.

Maar als ik het zo zie kan die 8400 zonder koeler wel, dan zou ik die kopen.
Heb anders ook nog wel een nVidia 8500 1GB (nog geen jaar oud) liggen met Zalman koeler en aantal opgeplakte heatsinks, voor 30 euro kun je die ook wel van me krijgen...
 
aha, daaronder staat 20A, en daar weer onder 334W
Merk is moeilijk te lezen, super vaag logo, maar ik maak er iets uit op als "PIKISGS" met rode letters.
Wat kan je uit de amperes opmaken? Daar mag je niet overheen neem ik aan... maar hoe weet je wat er al gebruikt wordt, of wat de kaart gebrukt?
 
BTW, wil wel wat meer weten over de videokaart, is het mogelijk dat ik je mijn mailadres stuur zonder dat ie zo op t forum komt te staan?
 
aha, daaronder staat 20A, en daar weer onder 334W
Merk is moeilijk te lezen, super vaag logo, maar ik maak er iets uit op als "PIKISGS" met rode letters.
Wat kan je uit de amperes opmaken? Daar mag je niet overheen neem ik aan... maar hoe weet je wat er al gebruikt wordt, of wat de kaart gebrukt?

20A is wel goed genoeg voor deze kaarten.
Met de amperes op de 12V lijn kun je een idee krijgen van de kwaliteit van de voeding. Hoe hoger het amperage op de 12V lijn, hoe beter.
En nee, daar kun je niet eens overheen omdat je voeding dat niet doet :p

Hoe ik weet wat er al gebruikt wordt? Geen idee, is een kwestie van schatten.
Maar ik denk wel dat het krap wordt met 334 watt..

Trouwens, over je andere bericht: waarom kan dat niet via het forum dan? Wat wil je weten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan