Videokaart crash, blauw scherm met nvlddmkm.sys melding

• Onderwerp starter Onderwerp starter role
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

role

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2012
Beste,

Ik heb zelf een pc in elkaar gezet, alleen helaas heb ik hier wat problemen mee.
Mijn huidige pc specificaties:
Asrock B75M-DGS
Intel Pentium G630
NVidia GeForce MSI N560 GTX ti twin frozer II
XFX 550W PRO
RAM 4 gb Kingston

Het eerste probleem waar ik tegen aan gelopen ben is dat mijn pc veel te warm werd, dit kwam omdat ik de fan aan de achterkant van de pc verkeerd om had gemonteerd. Dit is opgelost inmiddels en de pctemp blijft bij alle onderdelen tussen de 25 en 35 graden.
Daarna heb ik van een vriend de Geforce MSI 560 GTX ti overgekocht i.p.v. de Sapphire radeon HD 7770 die ik eerst had. Toen was het probleem dat mijn scherm vaak raar begon te doen omdat de voeding (corsair cx 430) niet genoeg W leverde, hierdoor heb ik mijn voeding vervangen corsair cx 430 naar de XFX 550W PRO.

Ik hoopte dat hiermee het probleem opgelost was omdat nu mijn videokaart wel genoeg stroom krijgt. Helaas is dit niet het geval...
Wanneer ik de pc opstart gaat het scherm al snel knipperen en daarna krijg ik het volgende blauwe scherm:
Blauwe scherm.jpg
De fout op het scherm: 0x00000116, nvlddmkm.sys heb ik gegoogled waarna ik uitkwam op een aantal mogelijkheden. Tevens is mij opgevallen dat dit best vaak voorkomt en ook best vaak met dezelfde videokaart als dat ik heb!? Met driver sweeper heb ik alle drivers van NVidia verwijdert en vervolgens een clean installatie gedaan van de nieuwst drivers. Zonder resultaat. Vervolgens heb ik de methode geprobeerd van de volgende site: http://en.kioskea.net/faq/6210-nvidia-nvlddmkm-sys-error-message. Hierbij krijg ik een foutmelding:Fout.jpg

Heeft iemand enig idee wat ik aan moet met dit probleem? Hoe kan dit opgelost worden of wat kan de oorzaak zijn van dit probleem?

Alvast bedankt!

Dit wijst op een videokaart driver conflict. Heb je de AMD drivers wel goed verwijdert voordat je de Nvidia drivers erop hebt gezet?

Mocht het niet lukken met de drivers, dan zou ik een herinstallatie van windows aanraden (vroeger kon je niet straffeloos videokaarten uitwisselen, vanaf windows 7 is het wel mogelijk om zonder herinstallatie dat te doen maar gaat soms nog wel eens fout).

De drivers van AMD heb ik niet goed verwijdert kwam ik laatst achter. Ik kan ze nu ook niet verwijderen uit de softwarelijst omdat het .exe bestand er niet meer is... wel heb ik de driver bestanden verwijdert met driver sweeper.

Is er geen andere manier mogelijk i.p.v. windows opnieuw installeren? (Aangezien ik dit nog nooit gedaan heb en dus niet goed weet hoe dit moet)

Wederom heb ik last van het blauwe scherm.:( ik heb inmiddels met een programmatje de oude AMD drivers verwijdert en de NVidia drivers opnieuw geinstalleerd (clean installation) maar nog steeds krijg ik BSOD...

Weet iemand hier een oplossing voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan