Videokaart Defect en opgestuurd

Status
Niet open voor verdere reacties.

IcryI

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2008
Berichten
46
Hallo,

Mijn videokaart is onlangs rare dingen gaan vertonen (rode pixels in het beeld, strepen etc.)
nu had ik nog garantie op de kaart en heb dan ook besloten de videokaart naar de computerboer op te sturen. die ik ook heb ingepakt in een speciale envelop met geseald plastic.
nu de videokaart is opgestuurd kreeg ik een mailtje van de computerboer waarin staat dat er een barst zit op het plaatje bij de koeler (!google images Leadtek 9800GT!)
hij zegt nu dat dit niet in de garantie valt (de kaart had voor verzenden geen barst)
dus de problemen zijn dus ook niet daardoor veroorzaakt.

mijn vraag is dan ook duidelijk...

Wat nu?
 
Hoi,

Vragen hoe het 'anders' geregeld had moeten worden, dan dat jij die kaart opstuurt. In de regel valt beschadiging tijdens transport ook onder de garantie als is bepaald dat je zelf het produkt moet terugsturen en het niet wordt opgehaald.
Het enige dat ik me voor kan stellen is dat ze aangeven dat je de producten die onder garantie vallen in de originele verpakking terug moet sturen.
Het is echter voorstelbaar dat je die niet meer hebt en dan wordt gekeken of de manier waarop je het hebt verstuurd 'gelijkwaardig' is.
Ze kunnen zich moeilijk beroepen op het feit dat een dergelijke beschadiging tijdens 'het gebruik' (dus ingebouwd) zou zijn ontstaan en schuiven het dus op 'ondeskundige verpakking'.
Ondertussen is het wel duidelijk: ze willen onder de garantieverplichtingen uit ..... en dat wordt getouwtrek dus :(
 
Laatst bewerkt:
ze hebben mij trouwens gevraagd hem op te sturen maar heb dit gedaan in een envelop met plastic folie aan de binnenkant.(die bubbelfolie)
ik denk zelf dat het videokaart geheugen kapot is..
ik kan de videokaart toch laten onderzoeken om te kijken of de schade is veroorzaakt door de barst.
trouwens dat doosje van de videokaart = nou ook niet echt zo ontzettend veilig.
dit is wat ze mij mailden :

u heeft echter de kans dat de garantieaanspraak afgekeurd word door de barst
op de plastic behuizing van de koeler.

misschien een domme vraag maar naar mijn idee heeft een barst op de behuizing van de koeler niets te maken met de werking van de kaart.
 
Laatst bewerkt:
ze hebben mij trouwens gevraagd hem op te sturen maar heb dit gedaan in een envelop met plastic folie aan de binnenkant.(die bubbelfolie)
ik denk zelf dat het videokaart geheugen kapot is..
ik kan de videokaart toch laten onderzoeken om te kijken of de schade is veroorzaakt door de barst.
trouwens dat doosje van de videokaart = nou ook niet echt zo ontzettend veilig.
dit is wat ze mij mailden :

u heeft echter de kans dat de garantieaanspraak afgekeurd word door de barst
op de plastic behuizing van de koeler.

misschien een domme vraag maar naar mijn idee heeft een barst op de behuizing van de koeler niets te maken met de werking van de kaart.

Nee zker niet het echter misschien wel zijn dat de kaart misschien een keer oververhit is geweest
 
Hoi,

Inderdaad. Videogeheugen gaat niet naar de knoppen door een barstje in de behuizing van de koeling.
Je leverancier maakt trouwens een fout: niet de fabrikant, maar de leverancier zelf is verantwoordelijk voor de garantie.
Zij kunnen dus zelf aangeven of het redelijk is, dat de defecte kaart als oorzaak heeft een barst in de behuizing van de koeling van de kaart.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Inderdaad. Videogeheugen gaat niet naar de knoppen door een barstje in de behuizing van de koeling.
Je leverancier maakt trouwens een fout: niet de fabrikant, maar de leverancier zelf is verantwoordelijk voor de garantie.
Zij kunnen dus zelf aangeven of het redelijk is, dat de defecte kaart als oorzaak heeft een barst in de behuizing van de koeling van de kaart.

De kaart zelf gaf verkeerde informatie bij het opstarten normaal WINFAST LEADTEK 9800GT OK!
toen hij kapot ging werd dit 'winFAST '''' Léadtek 9800GT OK!'' ongeveer.
voordat ik de kaart had opgestuurd had ik nog een Videocard stability test uitgevoerd met Video Card Stability test
die gaf als error DIRECT3D wordt niet ondersteund.
de kaart gaf alleen nog redelijk beeld op lage resolutie 1024X768 op 16 bits.
normaal 1680X1050 32bits volgens mij ligt dit dan ook aan het videokaart geheugen.. (zou dit kunnen?)


Denk je dat ik een redelijke kans van slagen heb?
of dat ik alvast voor een vervangende kaart moet gaan kijken...:confused::shocked:
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja, dat is natuurlijk precies wat de leverancier wil: jij legt je neer bij de mededeling in de mail: '.... u heeft echter de kans dat de garantieaanspraak afgekeurd word door de barst
op de plastic behuizing van de koeler'
.
De vraag zou zijn, wie die aanspraak afkeurt, maar die vraag is er helemaal niet: degene bij wie jij het produkt gekocht hebt is verantwoordelijk voor het nakomen van de garantieverplichtingen. En niet de fabrikant, importeur of wie dan ook, want daar heb jij helemaal niet mee te maken.
Ik zou ik jou geval het volgende doen.

Schriftelijk met ontvangstbestiging reageren dat je de betreffende mail van ze gehad hebt. Goed bewaren dus en een uitgeprinte versie als bijlage bij de brief.
Daarin aangeven dat de door hun genoemde barst er niet in zat toen je hem opstuurde.
Dat je hen aansprakelijk stelt voor het niet (goed) functioneren van de kaart, binnen de garantietermijn.
 
@IcryI en @daand ....,

Wat een gemekker over een kaart die immers - binnen de garantie - alweer bij de verkoper ligt :cool:

@IcryI, doe nu gewoon wat ik hiervoor heb aangegeven ..... ben overigens wél benieuwd naar het resultaat!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan