Videokaart defect????

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel1977

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Hallo allemaal,

Voor een paar weken terug heb ik een ander moederbord met een videokaart gekregen (gebruikt).

Alleen nu heb ik al diverse keren een bsod gehad met nv4-disp. Dus heb ik eerst geprobeerd de driver te updaten, dat heeft niets geholpen, ik heb al een stability test uitgevoerd, maar dat ging allemaal goed. Alleen als ik 3DMARK03 op wil starten voor een test loopt de pc weer vast.

Nu heb ik weer mijn oude 64 mb videokaart erin en is er niets meer aan de hand. De specs van de pc zijn:

mobo Asrock K7VT4A+ met een AMD Athlon XP 2600
DDR 2 keer 512 MB
videokaart Point Of View FX5500 (op het moment weer NVIDIA GeForce4 MX 440)
voeding 400 WAtt
500 gig SATA Hardeschijf d.m.v. een sitecom SATA-PCI kaart

Nu was dus mijn vraag of er nog meer manieren zijn om de videokaart te testen, of dat de kaart gewoon kapot is. En wat eventueel een goede kaart is met een beperkt budget. Ik had al wat gelezen over een Sapphire ATI 1650 Pro 512 MB.

En nu heb ik gisteren voor kerst Sega Rally gekregen, en die vraagt een pci-e kaart die shader ondersteunt model 2.0 met 128 mb, moet dat perse een pci-e kaart zijn of zou ik die gewoon met een goede AGP-kaart kunnen spelen.

Alvast bedankt voor de reacties.

je eerste probleem zou idd kunnen zijn dat de kaart niet helemaal toppie is.

wat betreft de eisen voor sga rally.
dat hoeft geen pci-e kaart te zijn.ik weet niet waar je dat vandaan hebt?

en ja de 1650 agp heeft voor die prijs wel goede prestaties.

Dat van Sega Rally staat op de doos bij systeemeisen.

"PCI express graphics card supporting Shader Model 2.0 with 128MB"

Dat is precies wat er staat bij minimaal, en bij aanbevolen staat:

"NVIDIA GeForce 7800, ATI Radeon X1800 with shader Model 2.0, 256MB or greater.

Ik vond het ook al een beetje vreemd dat het perse een PCI-e kaart zou moeten zijn.

Ik heb de nieuwste driver geprobeerd van de nvidia site en ook de voorlaatste driver. Ik heb met drivercleaner alle drivers verwijderd voordat ik de nieuwe driver installeerde.

Ik hoop dat het alleen de driver is natuurlijk want dat scheelt mij weer 50 euro. Daarom vroeg ik ook of er nog meer manieren waren om de kaart te testen.

Het geheugen van de pc is in ieder geval wel goed dat heb ik al getest met memtest 86+ op de UBCD.

waarmee je je kaart zou kunnen stresstesten laat ik ff aan andere over.

ik heb gezocht op je minimale eisen maar ik vind niets over een minimale chip.
wel dus de aanbevolen zoals jij beschtijft een 1800 serie of 7800.

wellicht is de 5500 gewoon te "licht"

Ik heb hem nog niet geprobeerd met de 5500, ik heb hem gisteren gekregen, en nu net geinstalleerd met de mx440, en hij gaf alleen een melding over de directx dus die is nu ook geupdate. Dus ik ga hem nu eerst proberen met de 440, ik denk niet dat het wil, maar dan probeer ik hem vanavond gewoon nog even met de 5500 en weer met nieuwe drivers misschien kan ik een van pov downloaden dat die wel goed werkt.

Nou ik heb het spel geprobeerd met de MX440 maar daar kon ik hem niet mee opstarten, later geprobeerd met de 5500, die deed het wel, alleen erg schokkerig. Maar dat zal ook te maken hebben met mijn intern geheugen, want in taakbeheer was bij geheugengebruik de piek hoger als het totale fysieke geheugen.

Maar toen wilde ik mijn hotmail openen en toen liep de pc weer vast dus ik denk toch echt dat de kaart naar zijn grootje is.

Ik had ook al gekeken naar een 1650 pro bij mij in de buurt maar die kon ik niet vinden. Dus ik ga even kijken naar een andere kaart in dezelfde prijsklasse en dan vergelijiken, en anders bestel ik hem online.

Heb ik ook al gekeken, en ook niets in de buurt gevonden. Maar wat zou eventueel nog meer een goede kaart zijn?

Toen ik trouwens mijn oude vertrouwde mx440 weer in de kast gehangen had en weer opstarte kreeg ik direct een bsod met de melding 0X0000008E dus opnieuw opstarten in veilige modus, juiste driver geinstalleerd, en toen deed ie het weer.

als je van kaarten switch zul je moeten schakelen van drivers ja.

nog een goede kaart op agp?
de 1950 maar daar zal je voeding te krap voor zijn(advies 450watt maar kan wellicht nog met je voeding van 400)
een 7800.ook wel goed op agp.

er zijn wel betere nog maar gezien je systeem een overkill

De 1950 heeft geen gewone vga aansluiting alleen DVI

En volgens mij de 7800 ook, en mijn monitor heeft geen DVI aansluiting.:(

daar zijn verloop stekkers voor:thumb:

en die krijg je bij kaart bijgeleverd

Heb je al eens geprobeerd om windows helemaal opnieuw te installeren en dan de moederbord chipsetdrivers en dan Directx en dan de orginele driver cd van je Vid card gebruiken of de meest oude drivers downloaden en dan weer de test draaien en kijken of hij weer problemen geeft ?

Op deze manier heb je een kaal zo stabiel mogelijk systeem en als dat wel werkt ga je langzaam verder met installeren van meuk niet te veel in 1 keer gewoon ff een tijdje testen mischien dat je dan vanzelf tegen het probleem aanloopt .

Pas wel op dat windows update niet de nieuwste driver erop pompt disable dat tijdens de installatie van windows .

Any way veel plezier er mee :thumb:

Dat zou ik natuurlijk nog kunnen proberen, om de oudste driver erop te zetten die ik vinden kan.

Maar ik heb inmiddels 1 winkel gevonden in Groningen die de x1650 pro verkoopt, voor € 59,95

Zou het ook nog kunnen liggen aan mijn voeding?

Ik heb er nu een low-budget 400 watt voeding in hangen.

Volgens een calculator heb ik een 320 watt nodig, eentje gaf zelfs 350 wat aan en adviseerde 383,2. Dus dan zou je haast denken dat de voeding het niet aankan, maar zijn er ook mogelijkheden om dat te testen met een stukje software of zou ik gewoon een voor een de pci-kaarten, en USB apparaten die ik eventueel kan missen eruit kunnen halen.

Laatst bewerkt:
Nou ik heb het stroomgebruik geminimaliseerd, Dat heeft niets geholpen.

Op mijn tweede harde schijf stond nog een frisse windows. Daarvan opgestart, iets stabieler maar nog steeds liep de pc vast, eerst met de standaard windows driver en later met de nvidia driver, allebei hetzelfde effect.

Dus ik vermoed dat toch mijn videokaart niet goed meer is.

In ieder geval bedankt voor de reacties, en iedereen een prettige jaarwisseling.

Als ik een andere videokaart heb laat ik de resultaten wel even horen.

Sinds vandag zit ik toch te twijfelen aan mijn voeding. Ik had hem namelijk vandaag in een andere pc hangen,en daar kreeg ie de cpu fan niet eens in het rond. Terwijl de voeding die daarin zat maar een 250 watt is, die kreeg hem wel rond, samen met nog 2 koelers.

Dus ik wil morgen nog even een andere voeding in mijn eigen pc hangen, ik heb nog een liggen van 250 watt, die maar even proberen dan.

Ik laat het wel even weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan