Videokaart defect????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Andere voeding geprobeerd, geen resultaat.

Maar ik ga in deze computer niet te veel geld meer steken, ik haal binnenkort een low-budget videokaart op, en dan t.z.t. een ander moederbord met de hele rattaplan.

ik moet toch verder gaan zoeken naar het probleem, want vandaag heb ik de kaart in een andere pc gehangen (legale windows), en hij draaide zonder problemen.

Dus toch eerst een frisse xp proberen, en anders een andere voeding.

Ik hou jullie op de hoogte

Nou gisteren windows Vista geinstalleerd op de tweede harde schijf, draaide al iets stabieler als XP en sneller :shocked:

In vista 3dmark03 geprobeerd en hij kwam zomaar tot de derde cpu test:) en toen blauw scherm :evil:

Andere voeding geprobeerd uit de pc waar de kaart wel goed in draaide zelfde probleem.

Vandaag een aantal registerscanners en spyware scanners op de pc losgelaten en het een en ander verwijderd. En ik kan zomaar weer IE gebruiken ( was voorheen niet mogelijk) Het is alleen wel een beetje lastig, want het scherm geeft regelmatig een zwart beeld, maar het blijft wel draaien. Een beetje blind typen maar dan anders:o

Zo nu nog maar even weer verder puzzelen

Begin toch weer te twijfelen aan de rest van het systeem,

Want nu begint ie de hele tijd vast te lopen, met de oude vertrouwde mx440.

Dus ben nu weer nero aan het downloaden, om UBCD weer te branden (oude cd gesneuveld:confused:) alleen dat is wat lastig als de pc om de halve klap vast slaat.

En dan maar weer een memtest en een hdd check

je bent er lekker mee bezig:confused:

al eens een compleet nieuwe instal overwogen?

Als je een compleet nieuwe windows bedoelt. Dat is al gebeurd, maar het duurt ook gewoon vreselijk lang met opstarten. Tussen het laadscherm en het daadwerkelijke opstarten zit ongeveer 3 tot 5 minuten, en dat is dan gewoon een zwart scherm.

Laatst bewerkt:
pffff.

al eens met (indien van toepassing)met 1 reepje geheugen geprobeert en dan een(de) andere.

gaf je schijftest nog fouten?

etc etc

schijftest onder windows instal gaf geen fouten, dat met die reepjes zou ik nog kunnen proberen. Het kan natuurlijk ook zijn dat de reepjes wel goed zijn maar dat ze niet zo best samen kunnen werken, omdat het 2 verschillende soorten zijn.

dat zou ook kunnen ja.

twee verschillende merken zou normaal geen problemen hoeven te geven indien wel van juiste soort(type.snelheid,cl)

DIMM1 (RAS 1, RAS 0) : 512 (Single Bank)
DIMM2 (RAS 3, RAS 2) : 512 (Double Bank)
Type : DDR-SDRAM PC-3200 (200 MHz) - [DDR-400]
Grootte : 512 MB (1 rows, 4 banks)
Type : DDR-SDRAM PC-3200 (200 MHz) - [DDR-400]
Grootte : 512 MB (2 rows, 4 banks)

Aldus pc-wizard.

Volgens de handleiding mag er, als je beide geheugensloten gebruikt, alleen gebruik gemaakt worden van PC-2100 of PC-2700.
Normaal gesproken is dan het plaatsen van sneller geheugen geen probleem, maar omdat dit specifiek vermeld staat, krijg ik stil aan het vermoeden dat dit toch het probleem zou kunnen zijn.
Verder mag er alleen 1,5 Volts AGP kaart gebruikt worden.

Ik heb met geprobeerd hoe het ging met steeds 1 geheugenbankje erin, beide bankjes in beide dimm sloten geprobeerd. Helaas geen resultaat.

@ maestro12
De videokaart heeft altijd goed gedraaid op dit bordje. En als er twee geheugen bankjes in zitten, wet de bios automatisch de frequentie lager.

Ik ben nu met ubcd de hdd aan het testen, we wachten af.

Er is door de tool op de UBCD wel een fout aangetroffen op de hdd. Ergens helemaal op het eind van de test bij 95,074%.
Dus maar weer een backup maken en dan met de zelfde tool de schijf leegtrekken en de test nog een keer draaien, als het dan nog niet in orde is, zou ik contact moeten opnemen met de winkel waar de schijf wegkomt. Alleen heb ik de bon niet meer.

Harde schijf helemaal leeggehad, Vista geinstalleerd, FX5500 videokaart erin........... VAST.

Denk ik denk toch echt dat de kaart overleden is. Helaas.

In ieder geval bedankt voor alle reacties.

Zo hier even weer een update.

Ik heb zojuist een gebruikte x1650 pro gekocht:thumb:, ik moet nog horen wanneer ik hem op kan halen.

Maar als ie geinstalleerd is zal ik het resultaat wel even posten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan