Videokaart defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JorikZ

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Mijn PC laat geen beeld meer zien bij het opstarten... de lampjes van het moederbord enz branden wel.
Hiervoor werkte het wel maar bij een geringe tik op het bureau liep de PC al vast.
Is de videokaart defect of ligt dit aan iets anders?

Ik heb een P5K Pro moederbord, en dus geen onboard videokaart...

toevallig nergens nog een oude videokaart liggen?

En kijk of er veel stof in de koeler van de videokaart zit (en natuurlijk de rest van je kast)

Als die al uitviel als je een tik tegen de kast geeft zou ik zeggen: zet alles wat erin zit eens goed vast.

Heb geen andere videokaart liggen....

Heb de pc grondig gestofzuigd, ook alles nog even extra stevig vast geprobeerd te zetten, zonder resultaat.. PC start wel op maar geen beeld, ook niet met een ander beeldscherm.

Als ie vastliep bevroor het beeld en geluid.. Je zag en hoorde dus enkel het laatste beeld/geluid totdat je em rebootte of uitzette.

Meer ideeen?

Ik zit er sterk ik zal je zeggen heel sterk aan te denken dat je RAM stuk is.

kijk hoeveel reepjes RAM er in zit.
Zitten er bijvoorbeeld 2 reepjes van 512 mb in dan haal je er 1 uit en kijk je of je pc wel opstart.
doet hij het nog niet verwissel dan de RAM reepjes.

Dus gewoon even verschillende combinaties proberen en kijken wanneer je pc wel wil opstarten.

(RAAK DE GOUDE ONDERKANT VAN DE REEPJES NIET AAN!)

SUC6

(RAAK DE GOUDE ONDERKANT VAN DE REEPJES NIET AAN!)

Toch niet met iets vettig in ieder geval (lichaamsvet is ook vet :)) Maar soms kan het zijn dat er wel wat stof aan hangt of dat er wat .. kan op het woord niet komen grrr
(fonetish dan: [Corozie]) op zit.

je moet de goude contact punten niet aanraken.
want je kan electrisch geladen zijn en dan de reepjes kapot maken

THANKS DONO!! Ik heb even 2 van de 4 reepjes RAM eruit gehaald, en nu start ie weer gewoon op (en kan de PC een tik op het bureau verdragen zonder vast te lopen)
Heel erg bedankt voor je (jullie) hulp.

fijn dat het is opgelost.

Ga je nog nieuwe RAM kopen?
en heb je getest welke precies stuk is.

Probeer ze alle 4 er ook maar weer in te zetten en dan kijken of de pc weer aangaat.
Er kon natuurlijk ook gewoon stof onder zitten.

Even getest: er was niks defect! De RAM modules zaten blijkbaar niet goed vast...

Dat is dan mooi meegenomen.

fijn dat het is opgelost!

vraagje: Waarom wil je er 8 gb RAM in?

Audio en video bewerkingen..
Vooral voor het tegelijkertijd inladen van veel virtuele instrumenten.
4GB is net wat krap...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan