Videokaart defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

emstelon

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2014
Sinds gisteren heb ik problemen met onze computer.
Scherm bleef vast hangen.
Op nieuw opgestart waarbij scherm bleef hangen bij Windows logo.
Weer opnieuw opgestart, moest toen kiezen tussen systeemherstel(aanbevolen)en normaal starten.
Bij tekst stond ook Windows kan niet worden opgestart.
Eerst systeemherstel en later de 2e. Gaf ook aan dat Windows niet opgestart kon worden.
Uiteindelijk wel weer kunnen werken op pc, tussendoor nog eens vast blijven hangen.

Vanmorgen gewoon opgestart tot pc weer bleef vast hangen.
Daarna kwamen wij niet verder.
Momenteel melding scherm geen signaal en ook geen piepgeluiden bij opstarten.

Kan dit aan video kaart liggen?

welke piepgeluiden hoort u?

ik denk niet meteen aan een videokaart die kapot is maar eerder aan ram

sorry las het compleet verkeerd.

ehm, wat u kan proberen is:

stekker uit de voeding van de computer trekken en dan meerdere malen de aan knop van de computer indrukken om het moederbord en condensatoren leeg te laten lopen.
[ondertussen met een andere computer het programma memtest downloaden en op een usb/cd zetten] http://www.memtest.org/#downiso
na 10 minuten de computer met rust gelaten te hebben de stekker er weer in te stoppen en de cd/usb in de computer te steken.
computer opstarten vanaf cd/usb en memtest even laten draaien.
na 3 rounds zonder errors/vastlopers mag u ervan uitgaan dat het RAM in orde is.

Memtest gedownload en op USB gezet.
In pc en deze aangezet, ik zie niks gebeuren.

Krijg natuurlijk ook niets te zien aangezien ik geen signaal te zien krijg op scherm.

heeft u een aansluiting voor uw monitor op uw moederbord?
dan zal u uw monitor daarop kunnen aansluiten.

kunt u mij ook uw specificaties van uw computer sturen, kan ik ok wat onderzoek doen

Nee, geen aansluiting.

Moederbord Asus P8H67 B3 s1155
Processor Intel I5-2500 s1155
HD WD Caviar Blue 1TB Sata 3,6 GB/s 7200Rpm 32MB
Voeding Cooler Master GX 550W
Geheugen Corsair XMS3 DDR3. 1333-4GB 1333MHZ, CL9,2x2GB, 1,6V

Windows 7

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl

Je hebt wel het gevoel dat de pc gewoon opstart?
Mogelijkheid om de videokaart in een andere pc te proberen, anders kaart er uit en dan opstarten piept de pc dan wel (even vanuit gaande dat er een systeemspeaker in zit) ;)

Hoi Modag,

Ja ik heb wel het gevoel dat de pc opstart echter zie ik nu niks meer op scherm.

Ook dat je een melding kreeg op het scherm dat Windows niet kan worden opgestart, vind ik raar.
Ik heb vorig jaar ook al iets dergelijks gehad met videokaart, maar deze melding heb ik toen niet gehad.
Ook zag je voordat de bios kwam term no device.
Bleef ook verschillende keren bij opstarten hangen bij Windows logo of bij balkje Microsoft corporation.
Bleef op verschillende momenten gewoon vasthangen en ging niet verder.

Zonder videokaart ook geen piep. Heb helaas geen andere pc.
Op moederbord brand 1 groen lampje, zal wel van voeding zijn.
Ook gaat bij aanzetten pc een rood lampje brandje op moederbord en hier staat DRam bij.

Weet niet wat dat inhoud.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Oke tijdens opstarten ook geen bios beeld ? want deze heb ik niet helemaal: Ook dat je een melding kreeg op het scherm dat Windows niet kan worden opgestart als je geen beeld hebt zou je dit ook niet zien

Op dit moment krijg ik alleen geen signaal op het scherm.
Eerder bij opstarten kreeg ik wel de melding te zien voordat geen signaal kwam.

Goedemorgen,

Hier kan je de manual downloaden blz 45 geeft uitleg rode dram led kijk eens of daar iets aan scheelt kijkt me niet dat de led moet branden

Moet volgens mij ook niet branden. Geheugen?

Ik heb alle componenten in februari 2012 bij Mycom gekocht, dus zal nog wel garantie op zitten(3 jaar)

Bij Mycom kunnen ze ook diagnose stellen van de pc. Weet niet hoe dit werkt, maar ik denk dat ik zo meteen met pc kast+voedingskabel naar Mycom ga, zijn om 10 uur open.

Led lampje blijft knipperen zodra pc aan is. Rechts hiervan zit een knopje memOk en als daar op druk,
Gaat de pc paar keer uit en aan maar er veranderd verder niks.

Goedemorgen,

Misschien wel even de beste optie evn naar Mycom ben benieuwd wat de oorzaak is

net terug van Mycom

viel gelukkig mee. heeft een geheugen eruit gehaald en toen startte pc al op.
weer terug gezet en startte ook weer op.

heeft nog wat in bios veranderd en moest thuis maar memtest uitvoeren en harddisk scan.
geen cent hoeven te betalen. dat is nog eens service, niet?

welke kan ik het beste nemen? heb je een link?

welke versie en type moet ik dan aanklikken? staan er nog al veel op.

Hoi,
Van hd tune de laatste gewoon en van memtest als je van usb wilt de laatste versie dus en dan usb en anders de eerste volgens mij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan