Videokaart defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffrey14G

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2011
Goeieavond,

Heb de laatste tijd wel wat probleempjes met deze pc:
Het afsluiten voltooid soms niet goed en blijft daarom wel eens hangen in het afsluitscherm, de enige manier om de pc dan nog uit te zetten is te powerknop in te drukken uiteraard.

Games minimaliseren om de +/- 1,5 uur willekeurig naar het bureaublad.

Vaak kom ik laatste tijd ook een soort 'glitches' (geen idee hoe ik het anders zou moeten noemen) tegen op het scherm.
De éne keer zit dit vast op één afbeelding, maar het gebeurd ook wel eens dat heel het beeld gevuld is met deze zooi en daardoor de pc ook volledig lijkt vast te lopen.
Een voorbeeld van zo'n afbeelding waar ik het over heb hieronder. Dit is toevallig het bureaublad van de pc, maar ben dit ook tegengekomen bij afbeeldingen in Windows Foto's.
http://imgur.com/BprYHp7.
De volgende foto is enkele maanden ouder, dit gebeurde volgens mij willekeurig toen ik aan het werk was, niet tijdens gamen of een film kijken ed. Dit komt overigens zeer zelden voor, maar schrik er toch steeds weer van.
http://imgur.com/wNLkr0j

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het aan het volgende ligt, maar wil het toch even kwijt:
Nou heb ik het idee dat al deze problemen zijn begonnen sinds de upgrade naar Windows 10 een aantal maanden geleden. Het updaten hiervan ging sowieso al erg moeizaam, heb hier vele pogingen (weken) over gedaan omdat deze steeds mislukte via Windows Update waarna het met de tool van Tweakers en wat hulp van de mensen daar pas lukte.

Iemand toevallig een idee waardoor dit zou komen?
Hem even naar de winkel brengen om te laten checken is mijn last resort, zit als student erg krap bij kas dus hoop op een fixbaar probleempje :evil:

Excuses als deze in het verkeerde forum staat.
Bij voorbaat dank voor de tijd en moeite heren! :thumb:

Mvg,
Jeffrey

Laatst bewerkt:
Het kan maar zo dat een "clean " install van Win 10 dit probleem oplost. Een upgrade van Win 7 / 8 / 8.1 verloopt lang niet in alle gevallen vlekkeloos.
Het is uiteraard maar een idee maar gebaseerd op mijn eigen "upgrade"die ook niet probleemloos ging maar de "clean install" wel en sindsdien draait het stabiel en vlot.

Alright, snap em, maar lijkt mij dat MSI de laatste versie aangeeft met natuurlijk inbegrepen met alle vorige updates?
improved VGA card compatibility staat daar namelijk ook bij

Als dat de hoogste versie is die wordt aangeboden dan is het een ander moederbord, gewoon proberen.

Geaupdate.. Ging niet helemaal lekker.
Ik zie nu snel het merk voorbijkomen en vervolgens blijft het scherm staan met linksboven het "_" teken knipperend.
Wel nog mogelijk de bios via f11 te openen, wat nu? :(

Bios key is delete bij msi bij mijn weten.
Welk menu krijg je via f11?, vermoedelijk de bios boot menu en niet de bios setup.

En het zou kunnen dat de sata controller op ahci mode stond maar default op ide modus, hoe was windows geinstalleerd?, tijd e.d. staan goed?

Oeps, inderdaad het bios boot menu.
Windows 8 was in eerste instantie geïnstalleerd via het windows schijfje, daarna windows 10 na vele pogingen via Windows Update zelf geïnstalleerd. Tijd enzo staan allemaal goed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan