videokaart desktop Acer aspire T160 kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkkist

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Hallo,
Ik heb heel weinig ervaring op dit gebied en kan niet veel meer zeggen dan:

Of ik de nu de VGA kabel gebruik of de DVI kabel maakt niet uit:
Genoemde pc geeft op beeldscherm aan: No Video output.
Haal ik de kabel eruit is de mededeling: Check Cable Connection.

Vraag 1. Zo goed als zeker de videokaart kapot ?.

Vraag 2. Op de PRINT-paneel van de ATI kaart staat 109-A68431-00A. Dit zelfde zie ik als eerste eigenschap staan op een te koop aangebodene. Kan ik ervan uitgaan dat dit dezelfde is ? Kan nl. de gegevens van deze PC niet vinden.

Wil, mits vraag 1 redelijk positief wordt beantwoord nl. de gok wel wagen een nieuwe/2ehandse te kopen.

Gegevens van je pc kan je vinden op de website van de fabrikant, middels merk en typenummer. Of je download en installeerd PC wizard en die geeft je een volledig hardware overzicht.

Heb je het scherm al op een andere pc geprobeerd? Werkt deze daar wel?
Heb je al een ander scherm op je pc aangesloten en werkt deze ook niet?
Als dit inderdaad het geval is, dan kan je er van uit gaan dat de videokaart is overleden.

Gegevens van je pc kan je vinden op de website van de fabrikant, middels merk en typenummer.
Zoals gemeld is het een Aspire T160, waarvan er naar mijn idee meerdere typen zijn. Daarom gaf ik het nummer op de kaart in de hoop daar een reactie op te krijgen. De Acer site kent de T160 niet (meer) en kom ik niet verder zonder vragen, maar wilde eerst de helpmij site benutten ! (Misschien vindt de eigenaar van deze PC nog de aankoopbon waarop het volledige type nummer opstaat )

Of je download en installeerd PC wizard en die geeft je een volledig hardware overzicht.
Lol, zonder beeld weet ik niet wat ik doe.

Heb je het scherm al op een andere pc geprobeerd? Werkt deze daar wel?
Ja en heb dan beeld.
Heb je al een ander scherm op je pc aangesloten en werkt deze ook niet?
Ja en geen beeld.
Als dit inderdaad het geval is, dan kan je er van uit gaan dat de videokaart is overleden.

Toch op de Acer site dit gevonden:
http://support.acer.com/acerpanam/manuals/acer/0000/servicemanuals/AST160-ASE360_SG_Book.pdf

Weet niet of je de moeite wilt nemen daar te kijken, maar begrijp ik dat goed dat de videokaart onboard zit; dus op het mainboard geintegreerd?

Want op *mijn* PC zit er toch een AGP kaart ingestoken waarop een dvi aansluiting, waardoor ik dus denk/dacht dat dit de Videokaart is. De VGA steker zit echter in een aansluiting op het mainboard.
(Evengoed gebeurt er op beide aansluitingen niks. )

Sorry, ik begrijp dat het een verwarrende vraag is................

Nog een poging :

Op deze foto is (1) de videokaart denk ik ? , maar als leek vind ik het vreemd dat de vga steker (3) , daar niet rechtstreeks ingeplugd is. Heb dit nog nooit eerder gezien.

De vraag is dan ook, is dit vreemd ?

( Heb ook de dvi (2 )van die kaart uitgeprobeerd, zelfde negatieve resultaat )

Bijlagen

• 200520101468pijl.jpg
    200520101468pijl.jpg
    47,6 KB · Weergaven: 81
Hoi !

Je Acer heeft een on-board grafische chip en 'n videokaart.

Door het plaatsen van deze kaart wordt de on-board chip automatisch uitgeschakeld.

Dus: je beeldscherm aansluiten op de onderste horizontale aansluiting.

Greetz,

Harry.

Hm, ik zie een blundertje: ik had in de aanmelding van dit probleem moeten zeggen dat de melding was : No video INPUT, i.p.v. output maar dat was denk ik toch wel begrepen............

Harry, bedankt ! Meteen even uitgeprobeerd. Kaart eruit en PC met vga kabel verbonden met de ( werkende, op ander pc getest ) monitor: zelfde meldling: No video input.

Kaart erin, vga kabel eraf en DVI kabel er op en op monitor: No video input.

Dus zit de fout eerder in het circuit ??

Hoi !

Duik eerst es in je bios en kijk of daar On-board VGA op.i.d. niet staat uitgeschakeld, zoals vaak voorkomt als er een losse kaart geplaatst wordt.

Het zou wel erg toevallig zijn dat zowel de on-board chip als de kaart tegelijkertijd ssneuvelen.....

Greetz,

Harry.

Hoi !

Dan zul je even 'n video-kaartje van iemand moeten lenen om te kunnen zien wat er exact defect is.

Woon je in de buurt, ik heb wel 'n paar testkaartjes liggen.

Greetz,

Harry.

Woon je in de buurt, ik heb wel 'n paar testkaartjes liggen.
.

Jammer, is me te ver vanuit Geldrop :)

Trouwens nog een aanvulling: de fout/melding trad eerst maar zo nu en dan , maarwel steeds vaker op.
Enfin, ik moet dit na Pinksteren maar eens overleggen met de eigenaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan