Videokaart drivers kunnen niet geinstalleerd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helene1

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2004
Hallo,

wegens opstartproblemen heb ik mijn c-schijf opnieuw geformatteerd. Maar ik kan nu niet meer de videodrivers voor mijn sis-650 installeren. Noch van de bijgeleverde cd, noch van mijn back-up schijf noch van de website. Hij geeft bij sommige onderdelen van de stuurprogramma's aan dat deze niet compatibel met windows XP zijn. Ik weet hier niet goed raad mee. Als ik de setup file aanklik of klik op 'nieuw stuurprogramma' in apparaatbeheer dan komt er soms een scherm over incompatibiliteit, als ik klik op doorgaan dan gaat het scherm op zwart, met een knipperende cursor... Ik kan dan alleen maar rebooten.

Nogal raar allemaal, aangezien het hiervoor wel werkte. Ik draai wederom XP, maar nu zonder servicepack 2.

Wat zou ik fout gedaan hebben, of ben ik iets vergeten te installeren?

alvast bedankt, helene

Mogelijk ben je vergeten om het bij je pc geleverde CD'tje (of diskette) met daarop de voor het moederbord (AGP) benodigde drivers te installeren ?

aha, ik dacht al aan moederbord drivers, maar ik had alles geinstalleerd wat ik kon vinden.
Maar nu nog es gezocht op AGP gezocht en deze map verstopt in de VGA-map gevonden. Ik ga het direct uitproberen.

BTW, ook hier al zo'n vlotte reactie, jullie hebben een prima forum!

bedankt voor de tip, groeten, helene

Misschien is het handig om na installatie van de moederborddrivers eerst even alle drivers van de videokaart te verwijderen, dan wel de adapter zelf in apparaatbeheer te verwijderen en daarna de pc opnieuw op te starten zodat de videokaart opnieuw gedetecteerd wordt en je de drivers in een "frisse" omgeving kunt installeren.

dan zal ik dat maar doen, want nu mislukt de installatie nog steeds, na installatie moederborddrivers. :confused:

nee, niet gelukt. Wederom krijg ik de melding dat de driver niet goedgekeurd wordt door het windows logo en het scherm gaat op zwart, met knipperende cursor.

Deze driver komt gewoon van de cd, maar de laatste compatibel met XP update werkt ook niet.

Hoe kan ik trouwens zien of de moederborddriver goed is geinstalleerd? Ik heb geen foutmeldingen gehad, maar ik weet niet hoe deze genoemd wordt in apparaatbeheer.

Verdere tips zijn zeer welkom, ik snap er niks van.

groeten, Helene

Hm,
voor zover ik weet kun je dat niet zien.
Laat ik nu toevallig afgelopen weekend zijn "troubleshooten" bij iemand met een soortgelijk probleem.

Ik wil je niet depri maken, maar na een 1,5 uur van proberen, nog eens proberen en wederom........ heb ik uiteindelijk 't ding maar geformateerd............
en daarna begonnen (na Windows) met de mobo AGP ondersteuning te installeren.

Geef eens wat meer info over je mobo en videokaart, misschien herkennen andere lezers je probleem.....

Laatst bewerkt:
hmmm... ik probeerde te achterhalen wat voor mobo ik heb, maar zelfs op de officiele website 'bestaat' mijn computer niet. Ik heb geen idee hoe ik moet bekijken wat voor eentje het is, ik kan moeilijk mn laptop openschroeven. Ik heb wel een soort serienummer van toen 'ie vervangen was, maar dit levert geen hits op google op, dus ik denk niet dat het een correcte aanduiding is.
De verdere gegevens probeer ik zo mogelijk in te vullen, opnieuw formatteren zal tot morgen moeten wachten.

Wat bedoel je precies met:

en daarna begonnen (na Windows) met de mobo AGP ondersteuning te downloaden.

Moet ik ook iets downloaden of kan ik gewoon de cd gegevens gebruiken?

Sorry, was een typefoutje, ik bedoelde "installeren" ipv downloaden.

Download de home edition van dit (gratis en betrouwbaar) progje en je pc wordt compleet "zichtbaar".

Dat dacht ik al, dat je installeren bedoelde.

Ik had al verder gekeken dan m'n neus lang was (eerst blaten, dan pas zoeken :rolleyes: ), dus ik heb het progje zojuist geinstalleerd. En gevonden wat ik al had gevonden achterop in de nummerbrij :)

Alle gegevens van mijn systeem zal ik nu direct invullen, bedankt voor alle hulp. ik zal morgen opnieuw formatteren en verslag uitbrengen.

groeten, helene

------------------------------------------------------------------------

kom ik er net achter dat 'ie als videokaart sis315 aangeeft, maar ik ben drivers voor 650 aan het installeren. m'n mobo is sis650 volgens dit prog.
Hoe zit dit? in de map VGA op de recoverycd staan volgens mij videokaartdrivers voor sis650. Maak ik het nou alleen mezelf moeilijk?

Laatst bewerkt:
Vermoedelijk omdat je grafische KAART voorzien is van de SIS315 chip en je mobo......... lees dit ook even.

By the way : heb je de meest recente (in ieder geval DirectX8.1 wel geinstalleerd.........? DAAR kan ook je probleem zitten)

ok, misschien was het ook wat onlogisch denken van mij, aangezien de comp zelf zoekt naar SiS650

Ik heb al de nieuwste DirectX geinstalleerd. Maar bij mijn weten is dit 9.0
Hiervoor zat er 8.1 (geloof ik) op, en op beiden werkt de installatie niet.

Klopt ik bedoelde idd een nieuwere als 6.0 of 7........

Ik hoop dat je nog andere reacties krijgt voordat je moet formateren, want ik ben zo'n beetje door de (goede?) ideeen heen.

Tijd om mijn mandje op te zoeken.

Welterusten !

och, ik heb kort geleden nog geformatteerd, dus het enige wat het me kost is tijd. Ik hoop alleen dat al die moeite me wat oplevert. Het onlogische van alles frustreert me alleen zo...

welterusten, morgen vertel ik wat de uitkomst is

groeten, helene

Soms is de volgorde van installatie (bij sommige configuraties) van belang.

Installeer na Windows iig eerst de mobodrivers en daarna de "Detonator" van Nvidia.

Soms wil ook nog wel eens een oudere versie van een Detonator oplossing bieden.

Een quote van de site van nvidia:

Detonator XP supports the entire TNT2™, GeForce™, GeForce2™, Quadro™, Quadro2, Quadro DCC and GeForce3 families of GPUs

dus ik zie mijn kaart er niet bij staan. Is er dan toch nog een reden om die detonator te downloaden?

Excuses,

ik ben helemaal op een dwaalspoor terecht gekomen m.b.t. Nividia. Hoe kwamen we trouwens op Nvidia ?

Je moet idd. helemaal geen Nvidia hebben, maar de Sis.

Even voor de goede orde:

Everest zegt dat de videochip (on board?) een Sis315 is?

Laatst bewerkt:
om spraakverwarring te voorkomen :

moederbord aansturing (driver) voor de AGP is wat anders dan de driver voor een videokaart.

Waarschijnlijk gedroomd van Nvidia? :p

Everest geeft het volgende weer:
Onder moederbord - chipset als Noord Brug SiS 650, als grafische kaart SiS 315 en als AGP-apparaat SiS 315 integrated. Onder scherm- PCI/AGP Video SiS 315 integrated als videokaart & 3D-Versneller. Onder Apparaten - PCI-Apparaten SiS 315 als Integrated Video Adapter en SiS 650 als Chipset - Host-PCI Bridge

Al met al genoeg voor mij om de weg kwijt te raken.

Maar na deinstallatie van de beeldschermadapter zoekt het systeem naar SiS650, dus dat betekent dan dat mijn grafische kaart toch SiS650 is neem ik aan. (ik heb overigens al geprobeerd 315 te installeren, maar het systeem gaf aan dat zo'n apparaat niet aanwezig was. ik had m toen al wel ontkoppeld).

En op de cd stond ook SiS650, dus ik denk dat ik alleen problemen voor mezelf maak. Alsof er niet genoeg zijn met deze computer :(

Everest geeft overigens als probleem:

AGP doorvoergrootte is meer dan de helft van het grootte van het systeemgeheugen. Dit veroorzaakt misschien prestatieproblemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan