Videokaart ERROR

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
als ik mijn pc opstart krijg ik de volgende error
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Volg deze stappen om het probleem met a video device driver op te lossen.

U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

Oplossing

U kunt dit probleem op twee manieren oplossen. Probeer de tweede optie indien de eerste optie niet werkt.

Optie 1: Installeer het recentste stuurprogramma voor uw videokaart.

* Ga naar de website Microsoft Update om te zien of er nog bijgewerkte stuurprogramma''s zijn voor uw videokaart. Indien stuurprogramma''s worden weergegeven, dient u deze te installeren.
* Als Microsoft Update geen bijgewerkte stuurprogramma''s heeft en u de fabrikant van de videokaart kent, neemt u contact op met de productondersteuning van de fabrikant van de kaart.
* Als Microsoft Update geen bijgewerkte stuurprogramma''s heeft, u de naam van de fabrikant van de videokaart niet kent en u meer hulp nodig hebt bij het onderzoeken en oplossen van dit probleem, neemt u contact op met de productondersteuning van uw computerfabrikant.

Optie 2: Verlaag handmatig de hardwareversnelling voor uw videoadapter.

Hiermee wordt voorkomen dat het beeldschermstuurprogramma de hardware onjuist programmeert. Wel gaan de beeldschermfunctionaliteit en -prestaties hierdoor mogelijk enigszins achteruit. Hoewel u de instellingen voor hardwareversnelling kunt instellen om de functionaliteit en prestaties te verbeteren, vergroten deze instellingen het risico dat het probleem opnieuw optreedt. Voor maximale stabiliteit laat u hardwareversnelling uitgeschakeld.

1. Klik achtereenvolgens op Start en Configuratiescherm en dubbelklik op Beeldscherm.
2. Open het tabblad Instellingen en klik op Geavanceerd.
3. Open het tabblad Probleemoplossing, verplaats de schuifregelaar Hardwareversnelling naar Geen en schakel het selectievakje Gecombineerd schrijven inschakelen uit.
4. Klik op OK en daarna nog eens op OK.

Opmerking: hiermee wordt voorkomen dat het beeldschermstuurprogramma de hardware onjuist programmeert. Wel gaan de beeldschermfunctionaliteit en -prestaties hierdoor mogelijk enigszins achteruit.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ik heb windows update al laten lopen, ook die vind geen nieuwe updates, dus ik weet het probleem niet...
ik heb een ATI Radeon X1200 Video kaart (ben wel van plan een nieuwe te kopen)
want deze is niet egt HOT :p

kan iemand helpen ????

mvg Remco

Oude driver eraf en opnieuw opstarten en dan de nieuwe ATI driver erop zetten

heb geprobeert maar kan de download van de nieuwe driver niet vinden. ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan