Videokaart fan op 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

afghano

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Hallo allemaal,

ik heb een hele rare vraag/probleem. Als ik mijn computer opstart, dan begint de fan op mijn videokaart op 100% te draaien. Ook krijg ik geen beeld (aan/uit knop van mijn monitor blinkt).
Dit probleem kan ik verhelpen door:
- PC uitzetten.
- De 6 pin voeding van mijn videokaart eruit te halen
- Mijn pc op te starten (natuurlijk draait de fan van mijn videokaart dan niet en heb ik ook geen beeld)
- Mijn pc uitzetten
- De 6 pin voeding weer in mijn videokaart stoppen
- De pc opnieuw starten

Als ik dit allemaal in die volgorde gedaan heb, krijg ik weer beeld en werkt alles perfect. Beetje raar..
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het is namelijk vervelend om dit elke keer opnieuw te moeten doen als ik gebruik wil maken van mijn pc.

Enkele specs:

- Videokaart: amd radeon 7770 ghz edition
- Voeding: ms n650 650 Watt.
- Moederbord: NVIDIA® nForce® 630i (MCP73-PV)

alvast bedankt!

Ik denk dat je voeding niet helemaal lekker meer is, probeer eens een andere. Sowieso is het merk voeding dat je nu hebt van een erg slecht merk...

650 watt is mss te weining geworden, omdat je meer gaat verbruiken?

De videokaart die ik heb gebruikt 80 watt en de minimale voeding eisen zijn 400 watt. Ik had een 400 watt voeding eerste, heb sinds 2 dagen geüpgraded naar 650 watt.

Verder is het misschien wat om mee te delen dat in het begin ik steeds 1 ram geheugen eruit haalde en dan start mn pc ook gewoon op. Wat ik deed was dus 1 ram eruit, pc aan, pc uit, ram er weer in en pc aan. Toen ging mn pc weer normaal aan. Echter werkt deze manier niet meer...

Het vreemde is, als ik mijn pc aan heb gekregen dan weekt alles gewoon perfect en kan ik gewoon (zware) games normaal spelen.

Hoi,

Ik ga met k1pje mee voeding doet meer fout als goed als ik jou was zou ik een a-merk 600watt kopen dan weet je zeker dat je pc heel blijft ondanks dat misschien je probleem hier niet mee opgelost zou kunnen zijn.

Ok, dan is er toch iets niet helemaal lekker. Omdat de problemen met zowel de videokaart als het geheugen zijn, heb je kans op een niet goed functionerend moederbord of werkgeheugen. Maar dit alles kan nog steeds ook veroorzaakt worden door de voeding.

Laatst bewerkt:
Ik heb een A merk voeding van een vriend gebruikt en krijg het zelfde probleem. Ik zelf denk ook dat het aan mijn moederbord ligt. Ik heb 4 gb ram in mijn pc (ddr2) en dat is ook de maximum van mn pc. Ik wil een nieuwe moederbord halen maar ik weet niet welke mijn processor ondersteunt. Iemand enig idee waar je zoiets kan uitzoeken? Ik wilde namelijk upgraden naar 2× 8 gb ram ddr3. Ik heb een Intel core 2 quad q8300 processor.

Hoi,
Je hebt een socket 775 processor dus je zal in ieder geval naar z'n moederbord moeten kijken en dan even op de ondersteunings-lijst qua processoren of die jouw processor ondersteund van gekozen moederbord.
Nu moet je je alleen afvragen waarom moederbord defect is gegaan misschien toch voeding/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan