videokaart gedonder

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebastian89

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
hai,

Ik heb voor de grap een pc in een bierkratje gebouwd. nu heb ik een motherboard erin gezet (weet niet precies wat voor n merk maar is zeker +/- 6 jaar oud ( 600 mHz processor)

alleen zit er geen hub op de motherboard voor je beeldscherm, nu heb ik een videokaart aangesloten ook een oude ( 8mb:o ) maar omdat ik OOK een nieuwe hardeschijf heb waar niets opstaat weet ik niet hoe ik deze moet installeren, want ik heb geen windows op mn harde schijf. en als ik m aansluit loopt mn pctje wel, maar ik heb geen beeld (ik heb alles wel goed aangesloten, daar ben ik zeker van)

het probleem is OF de harde schijf (niet goed/kapot fso tis 2de hands maar zou t nog moeten doen)

OF de videokaart is niet geinstalleerd omdat er het geen plug and play ding is. merk van videokaart weet ik ook niet btw

Ok wat moet ik doen, en wat van deze twee dingen zou het kunnen zijn? aub geen vaktermen en moeilijke woorden gebruiken want ben een aardige noob kwa programmeren enzo:confused:

wie kan mij helpen, alvast bedankt

Sebastian:(

ps, groene lampje brand continu en oranje niet. miss kunnen jullie daar wat mee

Laatst bewerkt:
Je hebt het over een harde schijf waar niets op staat en je zegt dat je PC tje wel loopt.
Mijn vraag is: Wat loopt er dan ?

Hmm, waarschijnlijk bedoelt de TS dat als hij de pc aanzet er geen BIOS meldingen te zien zijn. Waarschijnlijk is je videokaart stuk of niet goed aangedrukt (niet geschikt voor) in het slot. Zelfs al heb je geen besturingssysteem op je pc staan, zal er altijd IETS te zien moeten zijn op je beeldscherm bij het aanzetten van de pc. Is de videokaart een AGP of PCI kaart?

ehm de videokaart die ik gebruik zat er voor die tijd ook in, toen ie wel liep, ook zit deze er goed in.

hetgeen dat loopt zijn de processers, de extra koeling en er brand een rood lampje.

bij het opstarten piept n paar keer (niet de poeng wanneer ie opstart )
op de videokaart staat : s3/trio 3d/2x w/ 8mb geen idee of jullie iets daarmee kunnen, type weet ik niet. oud ding, dat weet ik wel vanzelfsprekend nog oude type motherboard umd was dat toch? nieuwe is um2 ?? iig die oude.
tuurlijk moet er wat te zien zijn op het beeldscherm wann. je m opstart, drivers staan nog wel op h-schijf. maar mn beeldscherm blijft op standby staan, dus lichtje blijft oranje opv groen, dus hij krijgt domweg geen signaal. terwijl er geen non signal melding op het scherm komt, of komt dat omdat ie een connectie detector op zn stekker heeft?

waar licht het aan? die harde schijf of is mn videokaart overleden? ik baal ontzettend. of komt het omdat er geen standaart aansluiting op het motherboard zit?

iig bedankt voor jullie antw. ik hoop dat een van jullie me echt ff kan helpen:confused:

Ik gok op de videokaart. Door dat plaatsen in de krat kan het best zo zijn dat er iets stuk is (gegaan) of dat de kaart geen goede elektrische verbinding heeft met het moederbord. Die piepjes die je beschrijft moet je even opzoeken op internet, dan vind je de betekenis.

hoe zoek ik dat op, k heb al geprobeerd maar niets gevonden. t klinkt beetje as n fax achtig iets.piieeeeep pieppiep zoiets, dus 3x, 1x lang, pauze(halve sec) en 2x kort.

edit: hoe kan ik testen of mn videokaart het is, of mn h-schijf. uit deze(goede) comp. slopen en erin bouwen miss? doe ik liever niet. en dit is een 160 gig schijf die half vol zit. kan een 400mHz processor dat wel aan? videokaart die ik in deze heb zitten is een GeForce 5500 FX ( ook oud, maar voor mij goed zat)

Laatst bewerkt:
Als het echt zo'n oud moederbord is zullen er wat jumpertjes op zitten.
Misschien heb je bij het inbouwen in een bierkrat ( wel origineel trouwens) een of meerdere jumpers per ongeluk zoek gemaakt.

ik weet niet wat jumpertjes zijn, maar zal ff googlen..
eerst;
g1434325imgvp5.jpg

nu:

1464602imgpq2.jpg

eerste keer dat ik heb gecasemod. was voor de grap:D best tevreden over.

voor hele project weblog http://althof.vechtdal-ict.nl/inhoud_pages/Inhoud_Pc_in_kratje_20%.htm

edit:

net stuiterde kast ff opzij, ikke checke of ie t nu wel überhaupt deed. pakt ie m ineens op. zie nu de bios (eerste scherm, waar processor info etc opstaat en waarmee je del to enter setup kunt doen is dat toch) die heb nu voor mn snufferd. dus waarss probleem opgelost

hartelijk bedankt voor jullie hulp ik vind dit forum tof. fijn dat er van die snelle reacties zijn. klasse jongens

Laatst bewerkt:
Het kleine blauwe ding is een jumpertje. Deze maakt een verbinding tussen 2 kontaktjes

hdd_jumper_ma.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan