Videokaart geeft BSOD, BCCode: 116

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter vs

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
hallo mensen van helpmij

Ik zal beginnen met mijn specs:

videokaart: GTX 480
processor: i7 950
moederbord: Asus p6t SE
voeding: antec silent pro 850 watt
geheugen: Kinston 6GB

Ik heb de videokaart GTX 480 en ik krijg telkens BSOD als ik een normaal/zwaar programma opstart.

Vermoedelijke oorzaak:
Het begon allemaal lang geleden toen...
Nee ik speelde F1 2010, toen ik ineens de fan harder en zachter hoorde draaien(http://www.youtube.com/watch?v=I85U1vah7Cs , tip doorspoelen op sommige momenten). Dus ik dacht nou die word te warm, dus ik had na een tijdje aanzien het spel maar afgesloten en speedfan gaf 98 graden aan(is hoog maar moet kunnen). Toen liep de computer ineens vast en kreeg ik bsod. Toen probeerde ik call of duty 4. Ging 30 minuten goed, toen liep de pc weer vast. Daarna na 5 minuten, terwijl de kaart 'maar' 75 graden werd(is normaal, heeft ie vaker onder gedraaid). Daarna heb ik hem naar informatique gebracht:

- Videokaart ingeleverd bij Informatique, konden niks vinden(getest met furmark enzovoorts, heel weekend laten draaien, helemaal niks), daarna opgestuurd naar fabrikant 'Gerepareerd'. Niet dus, precies hetzelfde probleem( totaal: 4 weken):mad:

Daarna heb ik zelf dit geprobeerd:

- Scannen op virussen // niks gevonden

- Verwijderen virusscanner + firewall // niks

- Andere videokaart die wel gewoon werkte( 8800 GT --> 6-pins. GTX 480 --> 8-pins en 6-pins; 8-pins kabel vervangen en in andere ingang gedaan van PSU, mocht niet baten)

- Verwijderen van drivers en weer installeren(ook via cmd: sc delete nvlddmkm)

- Verwijderen van besturingssysteem en opnieuw installeren(alleen de boot schijf(ssd vertex 2), heb nog 2 andere schijven(hdd spinpoint F1 500GB ofzo))

Filmpje van voor de installatie: http://www.youtube.com/watch?v=f6JyCi62yUE (tip doorspoelen op sommige momenten)
Filmpje van na de installie: http://www.youtube.com/watch?v=AAQV-hAr5Mo (tip doorspoelen op sommige momenten)

conclusie: Zelfde probleem

PS: Kaart is 1.5 jaar oud ofzo
en filmpjes komen zo

Alvast bedankt iedereen

Laatst bewerkt:
Hey Pieter,
grappig, of niet, heb ik het zelfde probleem. Door te googlen kwam ik jouw post tegen, toeval.

Als eerste, je bent niet alleen. Ga maar naar het Nvidia forum, er bestaat zoiets als de Nvidia 400/500 lock up club!
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=187401

De BSOD 000000blabla 116 is een video kaart probleem inderdaad. Om een lang verhaal maar kort te houden, dit is wat ik gedaan heb, nadat mijn hardware tests niets opleverden.

Als eerste:
-download de laatste driver van Nvidia.com (de 280.26)
-installeer een driver sweeper / registry cleaner (freeware, ik gebruikte de AVG PC tune up)

Dan, driver uninstallen:
-boot naar Safe Mode (F8 tijdens opstarten)
-uninstall de video kaart driver via Apparaatbeheer
-run de driver sweeper (freeware of niet, deze pakt altijd nog ergens een restje Nvidia bestandjes op in je Registry).
-delete de Nvidia mappen die je kunt vinden (overal, maar zeker in je Programs Files folder)
-reboot, en weer naar Safe Mode
-installeer de Nvida driver, en alleen de driver zelf! Niet al die junk software van Nvidia. Er zit ook een vakje bij dat zegt "clean install" ofzo, ook aanzetten.
-reboot gewoon

Ik heb de driver wel 10 keer geinstalleerd op verschillende manieren, maar bovenstaande werkte voor mij. Snap niet waarom Nvidia zelf geen goedwerkende installatie programma heeft die alle resten van de oude driver delete. Maar ja.

Succes.

Heel erg bedankt dat er nog iemand op mijn post reageert, bedankt dat je me wilde helpen, ik zal dinsdag wel vertellen hoe het is gegaan, ik ben momenteel heel erg druk. Ik zal wel melden wanneer het is gelukt, alvast bedankt:thumb:

Is dit probleem met bovenstaande procedure opgelost?
Ik zit momenteel met een soortgelijk probleem.
Acer computer met een Geforce 405 videokaart.
Nieuwe installatie gaf meteen BSOD met verwijzing naar nvlddmkm.sys

Wel al getracht manueel het bestand te updaten via expand-commando, maar dit heeft ook niet geholpen (dus in veilige modus bestaande drivers verwijderd, dan nieuwe drivers geinstalleerd + manueel nvlddmkm nog eens overschreven)

Toevallig heb ik het gister uitgeprobeerd en is er tot heden geen bsod geweest :), hiervoor ben ik joker1974 heel erg dankbaar. Dus het lijkt er wel op

Zelfde probleem hier gehad met een GTX460, sinds 2 weekjes geleden. Dagen lang allerlei dingen geprobeerd, niks heeft gewerkt. Vandaag een GTX560 gekocht, probleem opgelost

Nu weer 3x bsod gehad, maar in mindere maten dan voorheen, alsnog erg teleurstellend :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan