videokaart geschikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkspank

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
hallo,

ik heb:

Operating System
MS Windows XP Professional 32-bit SP3

CPU
Intel Pentium 4 (2,6 ghz)
Northwood 0.13um Technology

RAM
1.3GB Dual-Channel DDR @ 200MHz (3-3-3-8)

Motherboard (Hewlett-Packard HP d330 DT(DC580AV))
Hewlett-Packard 085Ch (XU1 PROCESSOR)

Graphics
hp L1530 @ 1024x768
Intel(R) 82865G Graphics Controller

past in dit systeem de ATI Radeon X800XT?

Ligt eraan hoeveel de videokaart slurpt als jij hem volluit gaat gebruiken?

In een stressed stiuatie zou de kaart (als het de Platinum versie betreft) een kleine 66 watt wegslobberen. Als jij tegelijkertijd geen andere 'zware' applicaties draait, dan zou het moeten gaan werken.

Hoi...

Toch wel gekeken naar de agp versie en niet de pci-e?

Zonder verdere toegevoegde hardware zou je voeding het moeten kunnen.De kaart pakt een 65w en je processor een kleine 70.
Maar voor zekerheid maar de gegens op de voeding.Als die 240 combinded is dan kan wel eens tekort komen.(min 300w is aanbevolen voor de kaart)
Graag Amp op de 12 volt lijn.(staat op de stikker.)

Laatst bewerkt:
Dan gaat die kaart niet passen want dat is een pci-e kaart.Je hebt nodig een agp.
Zelf ooit in bezit geweest van een agp850xt platium edition.Wat een dijk van een kaart was dat.:d

Voorgenoemde kaarten zijn idd geschikt.Waarbij mijn voorkeur naar een 1600 gaat.Liever nog een 1650agp of 1950.(ati)
In de nvidea serie kan je nog kijken naar een 7950.

Maare... je voeding komt tekort.Zoals ik dus al dacht:240wtotaal.Maar je 12volt lijn komt tekort.

En vanwaar wil jij een kaart?

Voorgenoemde kaarten zijn idd geschikt.Waarbij mijn voorkeur naar een 1600 gaat.Liever nog een 1650agp of 1950.(ati)
In de nvidea serie kan je nog kijken naar een 7950.

Maare... je voeding komt tekort.Zoals ik dus al dacht:240wtotaal.Maar je 12volt lijn komt tekort.

En vanwaar wil jij een kaart?

oh das wel jammer. zijn er geen geschikte kaarten die mijn voeding wel aankunnen waar ik wat op vooruit ga?

...om tijdelijk een beetje spelletjes op te kunnen spelen want mn normale systeem is kapot.

Laatst bewerkt:
Dan kom je in de oude generatie kaarten terrecht die geen voedingsaansluiting nodig hebben.
Bijv een radeon9600xt(en dat was me eerste kaart:d)

daar staan er 5 van op MP.Waarvan die eerst een vraagprijs van 50 euro.En dat is om te lachen.

Laatst bewerkt:
Ja.....:thumb:

Let wel: deze generatie kaarten hebben nog shader 2.0/2.1 aan boord.Een beetje (oudere)game vraagt al 3.0.Vandaar ik toen overgestapt ben.Ik weet dus niet voor welke games jou verwachtingen zijn?

"Bijv een radeon9600xt(en dat was me eerste kaart)"

Goh,dan doe jij nog niet zo lang spelen met pc's

Ja.....:thumb:

Let wel: deze generatie kaarten hebben nog shader 2.0/2.1 aan boord.Een beetje (oudere)game vraagt al 3.0.Vandaar ik toen overgestapt ben.Ik weet dus niet voor welke games jou verwachtingen zijn?

call of duty 4 zou ik al heel blij mee zijn op low 800x600 maar dan wel 60 fps
en vergelijkbaar, ik weet niet of het kan maar misschien
portal, mirrors edge, unreal tournament3,

"Bijv een radeon9600xt(en dat was me eerste kaart)"

Goh,dan doe jij nog niet zo lang spelen met pc's

Waar slaat dit op??

@henkspan

Cod 4 kan je vergeten.tournament3 zal net gaan.mirrorsedge dusook niet heeft shader 3.0 nodig

Weet je wat nu eigenlijk het probleem is?Door je voeding moet je dus een stap lager in kaarten.Daarbij wordt je keuze in games dus ook weer kleiner.Zou je een goede voeding hebben wordt de keuze in kaarten weer groter.En dat is dus de cirkel.Daarbij het houdt gezien je gehele systeem wel een keer op he.Alles wat je erin investeerd is dus jou keuze;)

Laatst bewerkt:
Viel mij op.
Ik zou echt niet meer weten wat mijn eerster kaart was.
Da's 18 jaar geleden.
Zal wel van het merk diamond zijn geweest.
Is nu allang ter ziele.

@henkspan

Cod 4 kan je vergeten.tournament3 zal net gaan.mirrorsedge dusook niet heeft shader 3.0 nodig

Weet je wat nu eigenlijk het probleem is?Door je voeding moet je dus een stap lager in kaarten.Daarbij wordt je keuze in games dus ook weer kleiner.Zou je een goede voeding hebben wordt de keuze in kaarten weer groter.En dat is dus de cirkel.Daarbij het houdt gezien je gehele systeem wel een keer op he.Alles wat je erin investeerd is dus jou keuze;)

ja das waar ;p

maar weet je zeker dat cod4 niet gaat?
want op dit filmpje lijkt het net te kunnen:
http://www.youtube.com/watch?v=0-cjKQtfQEY

maar zal wel fake zijn.

Er zijn mensen op deze wereld die hun geld een andere prioriteit geven.Zoals ik dus.
wil je mijn systeem weten?
p4 3.2
2gb ram
3850 agp.

Werkt nog prima en kan er nog games op spelen die ik leuk vind.En ja ik leg mij erbij neer dat moderne games niet speelbaar zijn.So what:d

EDIT: het filmpje geeft idd de mogelijkheid voor cod4.Ook daar wordt een opmerking gemaakt wat betreft shader2.0/3.0.Dan zou het net aan gaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan