Videokaart helpt beeldscherm om zeep?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sockslayer

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Hallo,

Ik vermoed dat de titel redelijk apart klinkt, het lijkt mij in ieder geval nogal vreemd. Het probleem wat ik heb is namelijk als volgt, ik heb ongeveer 8maanden geleden een Radeon 9600pro 256mb van madview aan een vriend gegeven die hem in zijn computer wilde gebruiken. Echter wilde deze in het begin niet werken op zijn TFT monitor(merk onbekend), later bleek dit te komen doordat de madview kaart geen TFT schermen ondersteunde op zijn VGA uitgang. Dit is toen opgelost door een DVI/VGA converter op de DVI uitgang te plakken en daar het TFT scherm op aan te sluiten, alles leek toen goed te werken.

Doorgespoeld naar enkele weken geleden, het TFT beeldscherm begon kuren te vertonen. Ging pas na vele keren aan/uit zetten echt aan(anders uit met soort lage pieptoon) en vertoonde strepen op het beeld. De laatste tijd lijkt dit steeds erger te worden en gaat het beeldscherm pas na zeker 10keer proberen echt aan.

Verdere informatie over het beeldscherm heb ik niet(mocht het belangrijk zijn, zal ik proberen meer te weten te komen), volgens mij is die een jaar of 4oud en een keer bij een aanbieding van de mediamarkt gekocht.

Het DVI/VGA stuk is een blok met aan een kant een VGA ingang en aan de andere kant een DVI uitgang. Een plaatje van hoe het blok eruit ziet is hier te zien: hier

De vraag is nu of dit probleem mogelijkerwijs door de videokaart en/of het koppelstuk van DVI naar VGA kan komen?

Laatst bewerkt:
Nee, Ik denk niet dat dat de oorzaak van het probleem is. Sluit anders de tft eens aan op een andere pc. Wat doet hij dan?

Aansluiten op een andere pc helpt ook niet, monitor zelf is zo goed als overleden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan