videokaart in pc zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

multirobbert

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Hallo!

Ik heb even een vraagje:
stel dat ik een nieuwe videokaart in mijn pc doe, KAN mijn computer dan crashen en ben ik dan ALLES (foto's, bestanden, programma's enz...) kwijt?

alvast bedankt!

Wat zou kunnen gebeuren is dat je beeldsherm crasht op de nieuwe videokaart. Maar dat is op te lossen door de resolutie van de pc aan te passen.

het kan zijn dat je pc niet genoeg stroom krijgt ivm de voeding
en zo de rest naar zijn grootje helpt..
maar in het algemeen is er niets aan de hand het kan zijn dat je dus geen beeld krijgt
maar normaal kun je hem er zo inprikken even goed aansluiten en dergerlijke en dan de drivers installeren (windows 7 doet dit automatisch al voor je zowat)

ik zou sowieso kijken op de site naar de nieuwste drivers voor je kaart :)
en ofc opletten dat je je aansluiting op je kaart zet aangezien je onboard kaart dan uitgeschakeld wordt (mocht je die hebben)

alles kan gebeuren, maar als je je kaart gaat vervangen of je had onboard, moet je even de oude drivers van de andere kaart deinstaleren, deze kunnen tot bluescreens leiden, doe dat even voor je de kaart in je pc plaatst. hoeveel voeding heeft je pc en wat voor kaart ga je plaatsen op welk moederbord?

bedankt voor alle reacties.

Ik weet niet wat voor een voeding ik heb, hoe kan je dat zien?
Ik ga een Nvidia Geforce FX 5200 plaatsen.
Nu heb ik nog een onboard genaamd: SiS 760.
Ik weet ook niet wat voor een moederbord ik heb, hoe kan je dat zien?

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
waar heb je die vandaan :D
even de sis graphichs driver verwijderen deze in de pc stoppen en dan de drivers ervan opzoeken. zullen nog wel op nvidia.com staan hoop ik voor je.

er zijn nog drivers, heb nog gekeken.

Ik weet niet waar ik hem vandaan heb. Mijn computer is namelijk van 2004 :)
bedankt!

nee, ik heb hem verteld dat het eigenlijk, vergeleken met de andere 2dehands videokaarten, veel te duur was, dus heb ik hem gekoch voor €10,00.

Ik denk zelf dat de voeding wel goed is, want het is een computer van 2004 en de videokaart is ook niet de nieuwste meer.

dat wil niet veel zeggen :)
als je een zwakke voeding (staat achterop) hebt kan het wel zijn dat hij je kaart niet trekt.

kijk even achterop je voeding en op de website van de producent/doos naar het vermogen dat hij nodig heeft

als het vermogen vna je voeding noet hoog genoeg is dan trekt de kaart het niet? dan trekt de voedig het niet. lijkt me geen probleem

Laatst bewerkt:
ik heb hem nu geplaatst, en zoals je leest, doet hij het (anders kon ik niet meer op dit forum komen:)).
Ik kan nu veel meer games spelen dan mijn onboard: SiS 760.

Bedankt!

maar met een fx5200 kun je al haast geen games meer spelen, toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan