Videokaart in pci express x1 slot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shimert

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2008
Berichten
18
Hoi,

Ik heb een goedkope pc aangeschaft voor schoolopdrachten, de eigenschappen vallen (naar wat ik gewend ben) nog aardig mee:

Intel Pentium 4. 3,2Ghz
1 gb RAM werkgeheugen

Ik wilde alleen naast de onboard videokaart een andere plaatsen zodat ik een pc had die oude (3-4 jaar oude) spellen kan spelen. Dus ik heb uit een andere pc een Radeon 9600 gehaald maar ik bleek geen VGA-slot in mijn nieuwe pc te hebben. Wel heb ik een pci express x1 slot (nieuwer maar ziet er toch armzalig uit). Nu wil ik graag weten welke videokaart ik hiervoor zal aanschaffen. Ik begreep dat er veel mogelijkheden zijn maar dat ook veel kaarten op een x1 slot slecht draaien. Is dit erg? En kan ik beter een 'slechtere' kaart halen die toch optimaal draait? Geeft u a.u.b. ook een suggestie van een kaart :)

Alvast bedankt!
 
Je hebt geen videokaarten voor het pci-e 1× slot. Die bestaan niet. Je hebt AGP 4/8×, PCI en PCI-E 16×. Waarschijnlijk zit er ook een pci-e 16x slot op of een AGP. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die er niet op zitten. Maar anders een foto van de binnenkant van je kast.
 
[smallIMG]http://i130.photobucket.com/albums/p255/Shimert/CIMG1676.jpg[/smallIMG]
(Klikbaar)

Volgens mij zijn het 2 witte PCI slots en daaronde 1 zwarte PCI Express x1 slot. Daaronder zijn ook nog wel wat andere dingen te zien maar die zijn echt niet wat we zoeken.

Dit is mijn pc trouwens (specs staan onder):
http://www.ciao-shopping.nl/HP_Compaq_Business_Desktop_Dc5100__524915
 
Laatst bewerkt door een moderator:
eenige wat je hier in kunt doen is pci video kaart en die zijn oud erg oud

dan ben je beter af met die onboard video kaart
 
ga naar conrad .nl en zoek op dit bestel nr. 870412 - 89 is een pci video kaart van 256 mb.

(62 euro is wel veel geld btw) maar tis de goedkoopste
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan