Videokaart in server

Status
Niet open voor verdere reacties.

ducooo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2006
Hallo,
ik heb onlangs via via een server aangeschaft, een nieuw krachtig model. ik wilde deze gebruiken als thuis pc, dus heb er windows XP pro opgezet, maar nu wil ik er spellen op spelen, en moet er dus een videokaart in, want momenteel zit er alleen een onboard videokaart van 16mb in die geen direct x ondersteunt.
nu volgt het probleem:
het moeder bord bevat geen PCI Express 16x slots, of AGP 8x, maar alleen PCI en PCI Express 8x (dus een smallere versie van de 16x)
Ik ben op zoek naar n krachtige videokaart voor in dit systeem, een 7900GTX of 7950GX zit ik aan te denken.
is het mogelijk om 1 van deze 2 (PCI EXpress 16x is de connector op deze kaarten) aan te sluiten op mijn moeder bord, met behulp van een adapter ofzo?
ik heb dit gevonden op internet, een PCI express wearout extender, is dat wat ik nodig heb?
dit is de link:
http://store.orbitmicro.com/commerce/catalog/product.jsp?product_id=21199

alvast bedankt voor uw hulp,
groet

Ja, maar er gaat wel snelheid verloren vanwege de PCI-E 8x poort ipv de PCI-E 16x poort. De bandbreedte is veel lager.

hey bedankt voor je reactie,
ja dat klopt die bandbreedte is 2 x zo laag, nl 2GB toch?
maar volgens zou dat geen invloed op de prestaties van die videokaart moeten hebben, aangezien die bij lange na niet die volle datasnelheid benut, die 2Gb, toch?
maar het is dus goed om die adapter aan te schaffen waarvan ik de URL had gezet in mijn eerste post?
in ieder geval bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan