Videokaart informatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLboswachter

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Hallo,

Ik heb sinds kort een computer gekocht hier zit geen videokaart in. Nu heb ik alleen een VGA aansluiting achter in me computer zitten. Wat ik wil doen is een kabel kopen waarbij ik mijn computer aansluit aan een lcd tv. Dus wat ik wil hebben is een videokaart die een DVI uitgang (of HDMI uitgang) heeft. Ik kan namelijk een kabel kopen van DVI naar HDMI of een kabel met HDMI aan allebei de kanten.

Nu heeft mijn moederbord 1x PCIe x16 aansluiting nu weet ik niet echt wat op dit moment het beste zou zijn voor mij om te kopen mijn budget ligt ongeveer rond de €100 - €150.

Alvast bedankt,

Goedemiddag,

Misschien is het even handig om de rest van je hardware en je voeding even te melden

Hoi

Ja een heel belangerijk punt is je voeding, want als je een video kaart koopt die te teveel van je voeding vraagt zal hij misschien niet werken, wat dus zonde is, anders moet je een nieuwe voeding kopen. dus wel rekening mee houden ;)

ook de rest graag CPU MOBO Geheugen OS
of is het een Merk PC die voor gebouwd is

Sorry had het een beetje druk zondag. Hier de informatie:

- 4GB intern geheugen DDR2
- CPU: Intel Core 2 Quad Q8300 (2,5Ghz)
- Motherbord Asus P5G41-M LX

EDIT:
- AOPEN voeding 400 Watt

Hoop dat dit genoeg informatie geeft. Anders kan je hier nog kijken op de site waar ik hem gekocht heb.
http://www.mycom.nl/Products/View/251643.aspx

Laatst bewerkt:
En alleen: 400W voeding zegt niet zoveel. Welk merk is het, minstens zo belangrijk

Sorry ik wil niet bot overkomen. Maar waarom zou die informatie relevant zijn? Je wil toch gewoon zien hoeveel wat mijn voeding geeft? Want een videokaart heeft toch een bepaald aantal wat nodig en niet een bepaald soort merk?

Of heb ik het nu helemaal verkeerd? Ik kan niet nu kijken welk merk het is omdat ik nu op me werk zit.

Sorry ik wil niet bot overkomen. Maar waarom zou die informatie relevant zijn? Je wil toch gewoon zien hoeveel wat mijn voeding geeft? Want een videokaart heeft toch een bepaald aantal wat nodig en niet een bepaald soort merk?

Of heb ik het nu helemaal verkeerd? Ik kan niet nu kijken welk merk het is omdat ik nu op me werk zit.

Sorry, maar je ziet het inderdaad verkeerd.

Als voorbeeld:

Een 600W voeding van een C-merk, als b.v. Trust, Sweex, Qtec, X-gear etc, is veel en veel minder sterk dan een 400W voeding van een goed A-merk.

Lees dit eens (vanaf het begin): http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2857319#post2857319

Oke sorry wist ik niet. Ik ga het door lezen en zal vanavond het merk voeding plaatsen.

Dan zouden die kaartjes die Mukkel adviseert gewoon moeten werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan