Videokaart installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

XenomX

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2002
Ik heb Debian met het Ubuntu pakket geinstalleerd maar volgens mij is er iets fout met mij videokaart.
Ik heb een ATI Radeon 9800Pro en wanneer ik een screensaver doe of iets dergelijks heb ik een fps van 3-4, moet ik eerst drivers downloaden? Of iets anders?
Het is een DELL Laptop, op de website zelf heb ik niet specifiek drivers gezien voor Linux, Debian.

Bvd, :thumb:

Hey Dennis, tijd niet gesproken :p, maar het probleem is dat ik een Mobile kaart heb, en dan zeggen ze bij ATI het volgende:

Display drivers and multimedia applications for notebooks with ATI graphics solutions are available for download from your Notebook manufacturer.

En daar kan ik ze niet vinden, ik zou een driver voor een niet mobile kaart kunnen proberen, dit ga ik nu dus ook proberen :), maar ben bang dat dit helemaal goed zal gaan.

:thumb:

Ja dat is zeker lang geleden:) het is jammer dat nog niet alle ati kaarten werken onder linux, ati kaarten werken ook nog niet zo goed met cedega(winex)

Maar het zal ook kunnen liggen aan Ubuntu, suse 9.3 en madrake 10.2 heben wel meer drivers dan Ubuntu er in zitten.

Je kan het ook proberen via apt.

apt-get update
ap-get apt-cache search ati
apt-get install (naam)

Nvidia kaarten daar zijn helmaal geen problemen mee werken 100% goed onder linux.

succes.

Zal het proberen na de installie van service pack 2.

Geplaatst door XenomX
Zal het proberen na de installie van service pack 2.

Valt Debian nog met service pack 2 te rijmen?;)

Of bedoel je dat je met een andere pc bezig bent SP2 te installeren?

Dennis.

Haha, nee heb ook een partitie met Windows XP, voor spellen e.d.

Haha, ik ben ook een uiterst hardlerende student ;)

En oh oh oh, wat duurt dat installeren van sp2 lang, en dat op een 3,2 ghz, 512 ddr :confused:

Geplaatst door XenomX
Haha, ik ben ook een uiterst hardlerende student ;)
Mag daaruit worden afgeleid dat ik ook een uiterst hardlerende student ben, omdat ik ook zo'n configuratie(alleen Suze, dus geen Debian) heb?

Nee hoor XenomX, ik weet dat je hard studeert. Succes verder met je studie.

Geplaatst door XenomX

En oh oh oh, wat duurt dat installeren van sp2 lang, en dat op een 3,2 ghz, 512 ddr :confused:
M$ vertelt ons alleen niet, dat SP2 een hele nieuwe OS is. Als je geen XP hebt, dan kun je SP2 ook gewoon installeren.

Dennis.

Uiteraard.

Ik ben alleen linux wat aan het bekijken, moet nog beslissen of ik er mee verder ga of niet, maar het is altijd leuk om er wat vanaf te weten.

De SP2 installatie is bijna klaar, dan switch ik naar linux en laat ik je weten of de drivers voor ATI gevonden kunnen worden.

M$ vertelt ons alleen niet, dat SP2 een hele nieuwe OS is. Als je geen XP hebt, dan kun je SP2 ook gewoon installeren.

Serieus?

p.s. installatie klaar :)

Geplaatst door XenomX
Serieus?
Dat SP2 een OS is:
De duurte ervan doet mij dat sterk vermoeden.
En v.w.b. eerst SP2 en dan XP, heb ik niet zomaar uit de lucht gegrepen, dat staat in een computerblad.

Dennis.

Hmm. ok. :cool:

Balen, mn klik in windows stond 2 uren achter, kom net in ubuntu is het bijna 12 uur :mad:

ap(t)-get apt-cache search ati moet zijn --->
apt-cache search ati

Laatst bewerkt:
Geplaatst door XenomX
Ik ben alleen linux wat aan het bekijken, moet nog beslissen of ik er mee verder ga of niet, maar het is altijd leuk om er wat vanaf te weten.
Zeker leuk om er wat vanaf te weten.
Geplaatst door XenomX

De SP2 installatie is bijna klaar, dan switch ik naar linux en laat ik je weten of de drivers voor ATI gevonden kunnen worden.

Is goed XenomX.

Dennis.

Ik heb het geinstalleerd ik ga morgen kijken of het gewerkt heeft, moet er morgen weer vroeg uit dus...

trusten ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan