videokaart installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

de kat

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2005
Hoi hoi,

Ik heb mijn oog laten vallen op een videokaart: XGI Volari V3 agp. Mijn pc heeft een standaard video on board van 64 mb. Als ik nu de kaart zou installeren, moet ik dan ook de on board uitschakelen, zodat ze niet met elkaar in concfict komen, en hoe moet ik dat doen?

Alvast ontzettend bedankt.

Johan:thumb:

de kat zei:
Hoi hoi,

Ik heb mijn oog laten vallen op een videokaart: XGI Volari V3 agp. Mijn pc heeft een standaard video on board van 64 mb. Als ik nu de kaart zou installeren, moet ik dan ook de on board uitschakelen, zodat ze niet met elkaar in concfict komen, en hoe moet ik dat doen?

Alvast ontzettend bedankt.

Johan:thumb:
de driver verwijderen in aparaat beheer. Afsluiten, Dan je terug opstarten. Windows zal nu een standaard VGA herkennen.Afsluiten, nieuwe kaart er in en opstarten. In de bios je onboard op disable zetten. Dan drivers installer van je nieuwe kaart.

Eerst even driver cleaner downloaden, kan je gewoon zoeken in google, is freeware. Installeer driver cleaner, boot up in safe mode, deinstalleer al je videokaart drivers. Zet je PC uit, prik je nieuwe videokaart erin en zet je PC aan. Je BIOS zet automatisch je onboard uit en zal het gebruikte geheugen weer automatisch toewijzen aan applicaies en niet aan het shared videogeheugen

videokaart

bedankt voor je advies. ga ik proberen. moet ik persee de driver cleaner in safe mode laten runnen?

groeten johan:thumb:

de kat zei:
bedankt voor je advies. ga ik proberen. moet ik persee de driver cleaner in safe mode laten runnen?

groeten johan:thumb:

Wel PERSE in safe mode als je m runt, anders heb je kans dat je de driver als nog niet verwijderd, omdat in een normale boot van windows ook alle stuurprogramma's worden geladen. In safe mode is dit niet zo, daar word ook windows gestart, en kun je makkelijk de restanten van de driver verwijderen. Het is iets lastiger, maar je hebt gelijk niets meer over van die driver op je hardeschijf.

Hoi, hoi,

Okay, bedankt voor de tip, ga ik zeker doen. Nu heb ik nog een vraag, als ik alles verwijder voordat ik de nieuwe kaart er in stop, dan heb ik toch geen beeld meer?

groetjes,

Johan

de kat zei:
Hoi, hoi,

Okay, bedankt voor de tip, ga ik zeker doen. Nu heb ik nog een vraag, als ik alles verwijder voordat ik de nieuwe kaart er in stop, dan heb ik toch geen beeld meer?

groetjes,

Johan

nee, je videokaart werkt nog steeds zonder drivers. Echter zullen de prestaties zonder drivers 'bagger' zijn. Dus eerst de drivers uinstallen, kaart eruit halen, nieuwe kaart erin zetten, controleren of alles goed zit, computer weer aanzetten en de meegeleverde drivers bij je nieuwe videokaart installeren.

Ontzettend bedankt voor advies. Ik moet zeggen dat jij de eerste bent die echt iets goeds en helder kan uitleggen.

Nu zit ik met iets anders, als de computer langetijd op standby staat en ik haal hem eruit, heb ik geen internetverbinding meer en moet ik opnieuw opstarten.

Weet jij hier raad mee, want de meesten weten het niet.

Nogmaals bedankt voor alles.

Groten,

Johan:thumb: :thumb: :thumb:

de kat zei:
Ontzettend bedankt voor advies. Ik moet zeggen dat jij de eerste bent die echt iets goeds en helder kan uitleggen.

Nu zit ik met iets anders, als de computer langetijd op standby staat en ik haal hem eruit, heb ik geen internetverbinding meer en moet ik opnieuw opstarten.

Weet jij hier raad mee, want de meesten weten het niet.

Nogmaals bedankt voor alles.

Groten,

Johan:thumb: :thumb: :thumb:

hallo,

geen dank voor het helpen hoor :) Ik ben hier ook pas 1/2 dagen en help waar ik kan helpen :).

Jou netwerk driver is onoplosbaar. Windows zet in standby apparaten alle stuurprogramma's op 'pauze' waardoor dus ook je netwerkkaart uitvalt. Wat je wel kan proberen is doormiddel van een PCI netwerkkaart je netwerk aan te sluiten en met die drivers het netwerk runnen. Ik heb zo gauw verder geen oplossingen, maar ik zal is rondvragen in t IT wereldje, ik zal kijken wat ik voor je kan doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan