videokaart kapot? strepen in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

godmode

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2009
Berichten
47
hallo allemaal,

ik heb een probleem. Als ik windows vista opstart krijg ik al vanaf de boot allemaal streepjes in het scherm. soms worden de letters vervangen door vreemde tekens. Ook als ik hem in veilige modus opstart heb ik dit probleem.
de specs zijn:
dell dimension 9200
cpu intel core 2 duo 6400 stock
videokaart nvidia geforce 7900 GS
2 ram modules van elk 1gb
alvast bedankt
 
Hoi,

Ja dikke kans dat je videokaart defect is driver update gedaan? zo ja dan wordt het een videokaart update.
 
ik heb wel de nieuwste drivers maar nu ik weer een restart heb gedaan kan ik normaal werken alleen bij zware toepassingen crasht ie. in het logboek staan errors van display gebeurtenis-id 4101.
 
Hoi,

Kijk eens naar de temperatuur en dan natuurlijk als je belast
 
als ik hem belast met een casual game 67 graden. in idle 64 graden en stress 110 met furmark
 
Hoi,

Al eens stof vrij gemaakt de pc kast en ventilatoren etc.
 
Hallo

Wat je zou kunnnen proberen:

G.p.u. fan stofvrij/zuiver maken. (luchtdruk "compressor" fan blokkeren)

Vervangen thermisch geleidende pasta tussen g.p.u. en geheugen door nieuwe.

Indien dit nog niet te lang aansleept , is er nog geen onherstelbare schade toegebracht.

Peter
 
Hoi,

Wil hij liever dat de pc stuk gaat :confused::confused:vreemd doe rustig aan kan het geen kwaad.Anders doe het samen met je pa:d
 
Laatst bewerkt:
Mits je erg hard gaat blazen (met een compressor bijvoorbeeld) houd de fans stil terwijl je dit doet. Anders dan heb je kans dat de lagers in 1 klap erg snel slijten (of nog leuker, gewoon doorbranden).
 
ik heb het schoongemaakt maar nog steeds als ik zware 3d dingen doe doet ie vreemd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan