Videokaart kapot??

Status
Niet open voor verdere reacties.

maeske165

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2007
Kan iemand mij helpen!!!

Mijn voeding (300W) is laatst opgeblazen een pinetje stond op 110 v ipv 230 v. Dit is tijdens verhuizen gebeurd. Nu heb ik een nieuwe voeding gekocht van 450 W aangesloten maar tijdens een game hoor ik een tik, en lijkt het net of de pc uitgaat vallen, dan blijft het beeld even hangen en gaat weer verder. Dacht eerst dat het aan de game lag, maar vervolgens heb ik een andere game geprobeerd en dit was een zwaarder spel en er waren meer haperingen en de pc ging zelfs crashen. Voorheen heb ik nooit problemen gehad met deze games...
Kan het zijn dat de videokaart beschadigt is tijdens het opblazen van de voeding??? of ligt het ergens anders aan?? moederbord, processor.

temp is in orde
3d mark getest

alvast bedankt, Maikel

Laatst bewerkt:
Hey Maikel,

Wanneer er een stroompiek is, of je zet de voeding op het amerikaanse voltage netwerk. (110)
Bestaat er een kans dat de voeding de stroom doorlaat naar de aangesloten onderdelen waardoor de chips kunnen doorgebrand/defect raken. Dit komt vrij vaak voor in oude computers met een standaard voeding, tegenwoording zit er standaard OVP - Over Voltage Protection op voedingen boven de 300watt.
Gezien ik niet je mobo, en andere hardware onderdelen kan inspecteren kan ik ook niet jou een volle 100% verzekeren dat dit de oorzaak van jou probleem is.

Wat je ten eerste zou kunnen doen is de drivers deinstalleren en herinstalleren van je videokaart.
Tevens kun je een stress test applicatie draaien voor je volledige hardware om beter te bepalen wat nou precies het hangen/crashen veroorzaakt, deze wordt vaak meegeleverd bij de videokaart op een cdtje. Anders even op internet rondneuzen.
Video card stability test 1.0.0.1
Dit is echter alleen een videokaart stress tester en er zit hellaas wel een 3d screensaver bij..

Ik hoop dat ik jou hier een eindje mee op weg geholpen heb! :thumb:
Lennart

Laatst bewerkt:
De voeding is iets delicaat, het is het enige voorwerp in je pc dat al je andere hardware stuk kan maken. Je spreekt van een piek dus de kans is groot dat er ergens iets defect is geraakt. Nu is het gewoon een kwestie van uitsluiten. Probeer een stuk hardware, vb je videokaart, uit in een andere pc. ALs dit geen problemen geeft weet je dat het niet de videokaart is. Zo doe je dit telkens met alle andere hardware tot dat er ergens een probleem opduikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan