Videokaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLboswachter

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Berichten
127
Hoi,

Ik heb sins kort windows 7 geinstalleerd (build 7086 32-bit) verder helemaal geen problemen mee, gister installeerde ik een spel (World of warcraft) toen ik het speelde was er helemaal geen probleem mee en opeens werd het beeld zwart en daarna was het hele beeld alsof er een olievlek op zat het flikkerde de hele tijd en ging soms uit en aan. Rechts onderin me beeld kreeg ik de melding: ''Display driver NVIDEA windows kernel mode driver, Version 181.7''. In de melding stond: ''Display driver stopped responding and has recovered''.

Ik heb een Geforce 8800GTS video kaart ik dacht misschien dat het aan de drivers lag maar ik heb de nieuwste driver die op de NVIDEA site staat. Kan het zijn dat mijn videokaart kapot is en zo ja welke video kaart kan ik dan nieuw kopen ik heb een Asus p5k moederbord. Qua prijs maakt het persoonlijk niet zo veel uit mijn budget ligt ongeveer tussen de 100 - 500 euro. Als ik een nieuwe kaart nodig heb zou ik er graag een willen die nieuwe spellen aan kan.

Dan heb ik nog een vraag wat eigelijk hier helemaal niets mee te maken heeft maar ik heb nu 2GB RAM geheugen in mijn computer en zou dat graag willen upgraden naar 4GB (er zit nu 2 stickies in van: ''Corsair 2Gbyte DDR2 Twin2x''. Kan ik gewoon dit setje nog een keer kopen er ernaast zetten of moet ik appart 4GB kopen en zo ja welke zou dat kunnen zijn? Alweer mijn budget is vrij groot.

Alvast bedankt voor de moeite ik heb zelf aardig wat kennis van computer maar niet zo heel veel daarom schrijf ik hier.

Groet,
 
ik denk dat het is omdat je windows 7 heb
Windows 7 is gewoon goed, maar Nvidia heeft nog geen drivers voor windows 7. Dus dat is waarschijnlijk de reden. Als windows 7 echt uit is. Krijg je gelijk de driver update
 
ja dat zou goed kunnen omdat als ik naar NVIDEA site ga dan staat er inderdaad BETA bij windows 7 32-bit versie.
 
ik heb inderdaad 2 beeldschermen aangesloten op me videokaart maar het lag aan het gehuegen van me videokaart, heb een nieuwe gekocht de: RADEON HD 4870. En die doet het prima. bedankt voor de reacties.
 
Wat bij mij werkte met 2 beeldschermen was de 2 kabels te verwisselen op de de videokaart van de beeldschermen. Maar t is dus al opgelost;) dvi kabels switchen dus
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan