Videokaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svenn0vietsj

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Goedemiddag,
Ik heb een Medion Notebook gekocht zon anderhalf jaar geleden.
Heb hem wel eens open gehad en daarmee kan je gelijk je garantie vergeten..
Nu is mijn vraag is mijn videokaart kapot en heb ik daarmee een nieuw moederbord nodig?
Ik krijg de volgende melding wanneer ik opstart:

*** Hardware Malfunction
Call your hardware vendor for support
NMI: Parity Check / Memory Parity Error
*** The system has halted ***

Verder heb ik horizontaal een zwarte streep door mijn beeld met aan de bovenkant en aan de onderkant het opstartbalkje van Vista. En dan loopt er verticaal een gele streep door het beeld.
In de veilige modus kan ik wel opstarten maar heb ik dus 2 keer mijn bureablad op mn scherm en wanneer ik de status van mijn videokaart opvraag is dat niet bekend omdat ik in veilige modus zit. Kan iemand mij helpen??

Hoi !

Geheugenprobleem !

Heb je 2 modules, dan 1 er uit en memtest draaien van bootable CD: http://www.memtest86.com/download.html

Geeft deze module geen fouten, dan de andere erin en opnieuw memtest draaien.

Foute module uiteraard vervangen.

Greetz,

Harry.

Allereerst bedankt voor je snelle reactie Harry.

Wat mij zorgen baart is de strepen door het beeld en dat ik het 2 keer te zien krijg, overigens wanneer ik in Computer->Eigenschappen kijk geeft hij wel 2048mb ram aan (in veilige modus)
En ook in de bios wordt aangegeven dat ik 2gb ram heb aangesloten.
Ik weet dus niet of ik hiermee geheugenproblemen uit mag sluiten maar ik heb zelf sterk het gevoel dat het mijn Nvidia GF 8600m GS is die kapot is..
Ook ben ik in een computerwinkel geweest deze man vermoede ook dat het de videokaart was.
Ik heb trouwens de drivers van de videokaart opnieuw geinstalleerd en de chipset van intel nogmaals geinstalleerd. dit hielp niets.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, goed lezen en een beetje ervaring : NMI: Parity Check / Memory Parity Error

Greetz,

Harry.

0 errors .. echter toen ik na de test opnieuw opstarte was hte probleem van 2 keer hetzelfde op 1 beeldscherm weg en had ik weer gewoon 1 scherm met 1 keer opstartscherm. Echter de zwarte horizontale en de gele verticale lijnen zijn nog steeds zichtbaar en de noteboek liep vast na het laden met dat groene balkje van vista.
Een hardware foutmelding kreeg ik toen niet maar na het uitdrukken met de powerknop kwam precies hetzelfde probleemals in het begin terug.
Ligt het aan het RAM geheugen of ligt het aan mijn videokaart, dat is de hamvraag als het de videokaart is schaf ik een nieuw laptop aan wanneer het ram is vervang ik uiteraard het ram geheugen.

Mvg

Hallo

"Heb hem wel eens open gehad en daarmee kan je gelijk je garantie vergeten.."

Wat heb je geopend/waarom ?? , en ... indien er geen duidelijke sporen zijn dat deze open is geweest , zou ik gewoonweg garantie claimen.

Je hebt immers 3 (drie) jaar !!!

Maar : "Ik heb een Medion Notebook gekocht zon anderhalf jaar geleden" <--- persoonlijk mis ik hier wel een typenr . (en krijg je misschien veel specifieker gerichte antwoorden)

Peter

Type was een MD 96669 als ik het goed heb dat stickertje is losgelaten, en de sporen zijn duidelijk zichtbaar, de schroefjes zitten er niet meer in omdat het schroefdraad bij het indraaien van de schroefjes gelijk stuk draaide.
Heb hem ook 1,5 jaar intensief gebruikt (elke dag zo'n 6 a 8 uur) en de behuizing van een Medion is gewoon waardeloos (althans deze).
De videokaart bereikte soms al temperaturen rond de 90 graden wanneer er een kaarsje naast mijn laptop stond begon deze gewoon te smelten... heb nu een Acer aangeschaft uit de nieuwste serie veel steviger, sneller en gewoon beter. Enige jammere is de gratis Acer trial zooi die je er bij krijgt geinstalleerd.
Toch vindt ik het jammer dat het zo met mijn vorige notebook is afgelopen.

Moet ik je toch teleurstellen:

De kwaliteit en degelijkheid van een Medion laptop zijn echt een stuk beter dan die van Acer....
Om over eventueel benodigde service en ondersteuning nog maar te zwijgen.......

Eerlijk gezegd vind ik de service van Medion helemaal niet goed...
De mensen aan de telefoon praten Vlaams, nou is dat nog zo erg niet maar soms heb je echt moeite om dit te verstaan omdat ze andere woorden gebruiken voor bepaalde dingen.
Verder werd ik toendertijd doorverbonden met de technische dienst waar iemand aan de lijn kwam en zei: "Hoi"................... stilte toen ben ik maar gaan praten, ik had eerder verwacht: Goedemiddag techn dienst waar kan ik u mee helpen...
Ik kon ook geen schroefjes bestellen dan moest ik mijn laptop voor 2-4 weken afstaan en zouden hun het repareren tegen een flinke vergoeding omdat het nakijken 65€ kost terwijl ik voor 0,00€ kan zien dat er gewoon schroefjes missen en je er dus gewoon wat nieuwe in moet draaien. In ieder geval ik heb vervelende ervaringen gehad met Medion klantenservice, het schijnt zeldzaam te zijn maar ik werd vind ik niet goed behandeld.
Verder heb ik toendertijd mijn laptop dus opengeschroeft op zoek naar stof omdat vrienden zeiden ja medion heeft vaak veel stof moet je denk ik eens schoonmaken (op de vraag waarom wordt mijn laptop zo warm?) Maar dus toen ik de schroefjes er weer in draaide draaide ik eigenlijk zonder kracht te zetten al het schroefdraad in de behuizing van de notebook kapot.
Ik had er 799€ voor betaald en de specs spraken mij aan alleen de service en kwaliteit behuizing van Medion vindt ik waardeloos.
Verder worden er ook nog wel eens dingen in elkaar gezet bij Medion met dikke lagen waardeloze koelpasta wat eigenlijk ook niet echt goed is.

Nee, sorry maar ik ga toch voor deze Acer:
Acer Aspire 7738G
Core2Duo P7450 (2.13ghz, 1066mhz FSB)
Nvidia GF GT130M CUDA 1GB
4GB DDR3
1TB HDD
En een stevige solide behuizing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan