Videokaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daaf18

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2009
Hallo..
Ik was lekker aan het COD'en toen mijn scherm ineens blokkerig,ruiserig,strepen vanalles en nog wat werd.
Ik rebooten.. Weer niets. Toen de driver geupdate maar nog steeds blijft het scherm na eventjes spelen strepen,ruiserig.
Ik denk zelf dat de videokaart te heet wordt want het gebeurt pas nadat ik eventjes heb gespeeld. Maar niet erg lang.. het varieert.

Wat is het probleem ?
Alvast bedankt, Daaf.

Het kan inderdaad door een Oververhitting komen. Misschien eens ontstoffen ( PC }

klinkt inderdaad als oververhitting.
Zoals genoemd even je videokaart eruithalen en de koeler stofvrij maken.

Ja, ik hoop dat het stof is, en dat vermoedt ik ook want achter m'n pc zat heel veell stof vast aan die roosters zeg maar.
Maar hoe kan ik dat dan precies stofvrij maken dan?

Ja, ik hoop dat het stof is, en dat vermoedt ik ook want achter m'n pc zat heel veell stof vast aan die roosters zeg maar.
Maar hoe kan ik dat dan precies stofvrij maken dan?

Bus je lucht kopen bij de computer winkel 4 á 5 euro en je bent weer helemaal het mannetje! .. Wel even je vinger houden op bewegende delen zoals fans e.d. ;)

Gewoon zijscherm van je pc af en met een stofzuiger aan de gang.

Op je gemak kijken waar het stof zit. Desnoods kun je de fans ook schoonmaken met een oude tandenborstel.

Videokaart is het makkelijkst om deze er even uit te halen en dan schoon te maken.

Okee, ik heb me pc helemaal losgekoppeld, fans schoongemaakt alleen dit is ongeveer de eerste keer dat ik mijn pc loshaal. Dus waar zit die videokaart :D

EDIT: Gevonden.. fans waren helemaal stof en onder de fan zit een beetje grijs laagje, iets gesmolten denk ik.
Kan dat schadelijk zijn voor m'n videokaart? En moet ik het helemaal schoonmaken?

Laatst bewerkt:
is dat ook niet gewoon stof? :p

Ik hoop het wel ja :).. maar ik kan dat er wel gewoon afhalen? want ik ben bang dat ik wat beschadig.
editje.. even om zeker te zijn dat het wel de videokaart is. Het hele 'platvorm' zeg maar is van point of vieuw, en dat heeft wat met nvidia te maken toch? En het zat precies onder een van.

Laatst bewerkt:
Videokaart is de kaart waar je je beeldscherm kabel in prikt.
Als je dat grijze aanraakt, kun je het dan weghalen?

Anders maak er een foto van en post deze

Ja, ik kan het voor een deel weghalen. Nu weer als gekoppeld. Na 10 minuten spelen krijg ik het weer maar nu anders. De kleuren worden nu in 1x allemaal rood/blauw

foto:

Dit vond ik dus achter de koeler

Laatst bewerkt:
ooow :) lol

Je hebt iets teveel losgemaakt zie ik. :shocked:
Je hebt heel de koelblok losgehaald van je videokaart.
Ik dacht dat je onder je ventilator bedoelde ipv je koelblok..

Dat grijze / witte is je koelpasta.. die zorgt ervoor dat de warmte van je chip (waar nvidia opstaat) goed geleid wordt naar je koelblok.

Nu je het weggehaald hebt, wordt de warmte niet goed geleid..Vandaar dat je gelijk artifacts ziet (die strepen en kleuren)

Zit er een lokale pc boer in de buurt?
Anders daar even een klein tubetje koelpasta halen.
De oude koelpasta goed verwijderen bv met keukenpapier.
Een klein dotje nieuwe koelpasta over de chip of koeler uitsmeren en dan weer monteren.
Hopen dat je graka nu niet helemaal overleden is.

ps wat voor kaart heb je erin zitten?

Edit, we weten nu 100% zeker dat het je videokaart is die problemen veroorzaakt ;)

Laatst bewerkt:
ooow :) lol

Je hebt iets teveel losgemaakt zie ik. :shocked:
Je hebt heel de koelblok losgehaald van je videokaart.
Ik dacht dat je onder je ventilator bedoelde ipv je koelblok..

Dat grijze / witte is je koelpasta.. die zorgt ervoor dat de warmte van je chip (waar nvidia opstaat) goed geleid wordt naar je koelblok.

Nu je het weggehaald hebt, wordt de warmte niet goed geleid..Vandaar dat je gelijk artifacts ziet (die strepen en kleuren)

Zit er een lokale pc boer in de buurt?
Anders daar even een klein tubetje koelpasta halen.
De oude koelpasta goed verwijderen bv met keukenpapier.
Een klein dotje nieuwe koelpasta over de chip of koeler uitsmeren en dan weer monteren.
Hopen dat je graka nu niet helemaal overleden is.

ps wat voor kaart heb je erin zitten?

Edit, we weten nu 100% zeker dat het je videokaart is die problemen veroorzaakt ;)

Ah ***je.. naja er klopte iedegeval iets niet daar. Ehm uit me hoofd nvidia 9800 GT of GTX. Maar denk je dat als ik dat er goed op smeer het dan is opgelost?
Want, opzich hij doet het helemaal prima totdat ie warm wordt.

Laatst bewerkt:
Ok weet niet of je probleem dan opgelost is, aangezien je dit probleem al had voordat je hem schoonmaakte.

Een tubetje koelpast kost 2 - 3 euro, dus het is de moeite waard om het te proberen.
Mocht dit niet werken, zal je aan een andere grafische kaart moeten denken

Okee.. gesmeerd, niet zo heel veel maar ik heb meteen m'n pc eraan gekoppeld, maar nu kreeg ik het al na 2 minuten. Moet het niet even drogen ofzoiets? Of heb ik het wel goed gesmeerd..

Laatst bewerkt:
Nee het hoeft niet te drogen.

Teveel erop smeren kan gaan isoleren.
Een dot erop ten grote van een dikke rijstkorrel en deze goed verspreiden.
Zit je koeler ook weer goed vast?

Nee het hoeft niet te drogen.

Teveel erop smeren kan gaan isoleren.
Een dot erop ten grote van een dikke rijstkorrel en deze goed verspreiden.
Zit je koeler ook weer goed vast?

ik deed ongeveer een rijstkorrel. Maar hij draait nu alweer halfuur + zonder problemen.

EDIT: Iets meer dan 1 uur gespeeld en hij doet weer beetje maf

Laatst bewerkt:
jips zou kunnen.

Je moet echt maar een heel dun laagje aanbrengen, maar het kan ook al zijn dat je kaart al een klap gekregen heeft kwa warmte

jips zou kunnen.

Je moet echt maar een heel dun laagje aanbrengen, maar het kan ook al zijn dat je kaart al een klap gekregen heeft kwa warmte

Okee en wat als je teveel doet? Want dan heb ik dat misschien gedaan :O

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan