Videokaart kapot?

• Onderwerp starter Onderwerp starter xr2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xr2

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Hallo,

Sinds een aantal dagen krijg ik geen beeld meer op m'n scherm.
Het POST scherm wordt zelfs niet weergeven, de bios geeft geen error piepjes.

Als ik de PC aanzet maakt deze ook een ander (minder luid) geluid, volgens mij is het de videokaart.
De fan aan de onderkant van de videokaart draait wel soms..

Ikzelf dacht dat de videokaart het begeven heeft of misschien de voeding?

Het gaat om een nvidia 8800 GTX welke met 2 power connectoren aan de voeding hangt.

Ik heb geen andere videokaart om mee te testen, en om nou meteen een dure high end videokaart te kopen zie ik ook niet zitten.
Want stel dat het de videokaart niet is..

Ik hoop dat iemand tips kan geven :)

Alvast bedankt!

Hoi xr2,

Sluit je beeldscherm eens aan op de onboard-vga/dvi aansluiting op je moederbord, heb je dan wel beeld? (Doe dit gewoon terwijl de videokaart erin zit. Als het moederbord de videokaart niet kan detecteren, dan word automatisch (standaard instelling in het bios, tenzij je dit zelf ooit hebt uitgezet) de onboard chip geactiveerd).

Wat is "soms" in dit geval, als je de pc aanzet dan draait het wel, of niet? (Of valt de fan gewoon na een tijd weer weg?)

Hallo Probleempjes,

Ik heb geen aansluiting op het moederbord om mijn scherm op aan te sluiten..
De fan draait echt maar soms één of enkele seconden. Echt draaien kan ik het niet noemen. :(

Verwijder je videokaart eens en maak de de ventilator eens stofvrij tevens de contacten even schoonmaken dan terug plaatsen en weer proberen.

Het kan aan ook aan andere factoren liggen. defecte moederbord ,geheugen.
Ik zou m'n videokaart(of computer) eerder naar een computerwinkel brengen om te testen. Kost een tientje of zo.

Het bespaart je toch uiteindelijk geld gezien de prijs van een high end videokaart.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan