videokaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2012
Heb een acer Aspire 9813WKMi van het bouwjaar 2006.
Als ik mijn laptop opstart komt het opstartscherm van acer en dan niks meer geen beeld.
Kan niet in bios of kan niks doen met recovery cd's, zie niks van beeld, maar laptop draait wel, alle lampjes marcheren.
Heb mijn laptop via vga kabel aangesloten op mijn tv, maar zie daar juist hetzelfde.
Dus ik veronderstel dat mijn videokaart het begeven heeft, zou dat kunnen kloppen?
Wil eigenlijk 100% zeker! Heb nu een NVIDIA GeForce Go 7600 / 256MB GDDR2 VRAM.
Heeft iemand daar verstand van want als mijn videokaart dus inderdaad kapot zou zijn wil ik er een nieuwe willen insteken.
Maar die zijn waarschijnlijk niet meer te verkrijgen? Welke videokaart moet ik dan kopen en waar, want het moet in de laptop gaan en compatibel zijn.

grtzzz davidos

zit er wel een losse vervangbare videokaart in???
meestal in laptops zijn ze gesoldeerd

Dat weet ik niet, ga vanavond eens de laptop uit elkaar halen en zal het eens bekijken, laat het jullie weten...

Nou, meestal zitten die videokaarten van laptops geintergreed in het moederbord, dus valt er niet veel te vervangen. Ik heb even gegooglet (ja, dat is officiële Nederlandse spelling), maar ik vind niets over dat er een losse kaart in zou zitten. Ook niet in de originele handleiding van het apparaat.

Blijkt er nou stom toevallig toch een losse kaart in zitten, wordt het vervolgens de uitdaging om een vervanger te vinden. Die zijn er overigens wel, maar dat mag ook wat kosten... http://sell.bizrice.com/selling-lea...-7600-Video-Card-G73M-256MB-35G1P5310-10.html
Je moet overigens vooraf wel héél goed onderzoeken of er soms meerdere modellen met afwijkende vormen zijn. De gemiddelde laptop zit letterlijk volgepropt, vaak met speciale OEM-onderdelen. Voor afwijking in vorm is doorgaans geen ruimte.

De vraag is dan ook nog... is een 7 jaar oude :eek: laptop de investering nog waard? Ik denk het niet... :confused:
Natuurlijk heb je voor $120 geen nieuwe laptop, maar de rest van het ding is inmiddels natuurlijk ook al stevig verouderd en het is nog maar de vraag hoelang hij het nog gaat volhouden. Een desktopvervanger (dus laptop met groot scherm) koop je vanaf pakweg €800,-, bijvoorbeeld de Sony Vaio VPC-EJ3Q1E of een Dell Inspiron 17R.
Ben je weer helemaal bij de tijd...:thumb:

Ik denk dat het niet verstandig is om nog te inversteren in een laptop die al bijna 7 jaar oud is, is het geld niet meer waard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan