Videokaart kopen op Marktplaats?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zerotje09

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2011
Berichten
63
Is het verstandig om op marktplaats een videokaart te kopen?
Zo ja waarom wel.
Zo nee waarom niet.

Ik wil graag een game computer samenstellen, maar zo veel mogelijk besparen.
Op marktplaats zijn de videokaarten natuurlijk veel goedkoper en zo kan ik met weinig geld toch een goede game PC maken.

Als ik een nieuwe videokaart wil kopen op Marktplaats of ergens anders Hoe zie ik dan van welke generatie hij is, hoe oud hij is, welke beter is dan een ander enz. waar moet ik precies op letten?

Mvg Brent
 
Op marktplaats kun je voornamelijk alles uit de beschrijvingen en foto's halen.
Zien de foto's er goed uit en is de beschrijving in orde?

Dan maak je dik kans.

Zit er geen beschrijving bij? Google even naar het typenummer van de kaart.
Dan kun je daar de specificaties van opzoeken.

Mocht er geen typenummer bijstaan, raad ik je af de kaart te kopen.

En, mocht je denken, dat je een goede kaart hebt gevonden (tweedehands), kijk dan ook een keer op een doorsnee site van een computerwinkel, of ze deze kaart ook aanbieden tegen hetzelfde of hoger bedrag.

Voordelen : Lagere prijzen
Nadelen : Je weet echt nooit of het product goed is en of je iedereen kunt vertrouwen, kwaliteit is misschien dramatisch (eventueel kapot)

Ik zou je aanraden om toch een origineel bij de normale winkel te kopen. Het is namelijk veel vertrouwelijker, en weet je dat je iets goed koopt. Mocht het namelijk niet werken heb je in 9/10 keer zelfs nog de garantie er op.

Als je een afspraak maakt op Marktplaats, vraag dan even de eigenaar om te testen of de videokaart wel goed werkt. Dan kun je het met eigen ogen zien.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Een gamers videokaart zou ik persoonlijk nimmer op de marktplaats kopen, anders dan van een verkoper die qua recenties / verkopen goed bekend staat.

De kans dat er iets mis is met de videokaart is aanwezig en kun je later, bij intensief gebruik, pas ontdekken, maar dan is het al te laat.

Als je een type nummer weet dan kun je op sites als deze ( http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-graphics-radeon-hd-6870-radeon-hd-6850,2782-7.html ) de kaart vergelijken met andere kaarten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan