Videokaart kopen voor gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chargeotto

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Op het moment heb ik in mijn PC (jaar of 4 oud) een intel core 2 duo E6850 3,0 Ghz met 2GB geheugen zitten, en een nvidea Geforce 8600 GT videokaart.
Nu zou ik het liefst alle laatste games (battefield 3 bijv.) gewoon kunnen spelen op hoge settings.
Eerst dacht ik eraan om een nieuwe pc te kopen, maar aan de andere kant zou ik bijv. ook mijn videokaart kunnen vervangen voor een Geforce GTX 560 ti...
Iemand enig idee of deze upgrade ervoor gaat zorgen dat mijn pc weer goed is voor de nieuwe games?... of zijn er andere onderdelen waar het ook aan zou kunnen liggen?

Mijn moederbord is trouwens deze: En met mijn moederbord... http://www.asus.com/Mothe..._775/P5LD2X1333/#overview Weet niet of moederbord ook nog invloed heeft met gamen.

Dat wordt het niet.. Een E6850 kan BF3 niet op doen settings afspelen, en al helemaal niet met 2 GB ram.
Ik zou gewoon een nieuwe pc kopen, want upgraden moet je met die pc niet aan beginnen.
Overigens is die GTX560 TI Erg goed, je kan hem ook gebruiken voor video bewerken met CUDA.

ja zat net even uit te rekenen hoeveel het ongeveer kostte als ik alles zou upgraden.... totdat ik besefte dat ik eigenlijk enkel nog een kast nodig had en bijna al een compleet nieuw systeem had...
Misschien dat ik dan toch beter voor een nieuwe kan kijken of zelf kan bouwen...
Heb nog nooit eerder zelf onderdelen gekocht, en zelf pc gemaakt, toevallig ervaring mee?.... Heb het idee dat dat iets goedkoper zal zijn, als een kant en klaar systeem selecteren.

Een pc zelf bouwen is niet moeilijk.
Het scheelt je zo 200 euro aan verzend- en montagekosten.

Een dure site die 200 euro rekent voor verzenden en assemblage;)

Laatst bewerkt:
Zojuist heb ik geprobeerd een nieuw systeem samen te stellen bij alternate.... http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/sendLoad.html?id=275337&cn=1&tn=BUILDERS

Vooral bij het moederbord, had ik echt geen idee of er nog 1 beter is als de andere, dus heb er daar eigenlijk maar eentje van genomen en me voorgevoel gevold.
Verder denk ik dat de i5 cpu ruim voldoende is voor gamen in plaats van de i7?

Iemand verder nog dingen die misschien overkill zijn?, of die juist beter veranderd kunnen worden, omdat er bijv. voor een paar euro meer (of minder) iets veel beters bestaat?

Doe maar een gigabyte moederbord, want een intel moederbord is niet bepaald goed. Doe maar een 75 euro gigabyte of eentje van asrock.

Thanks, heb het aangepast, en scheelt wel weer wat :)
Is het nog zinvol dat geld bijv. te investeren in een i7 processor?

En oja.... ik heb nu een http://www.alternate.nl/html/pcbuil...raphicscardPCIe&artno=JCXVFN&cn=1&tn=BUILDERS geselecteerd staan.
Maar zie dat je voor 2 euro meer, http://www.alternate.nl/html/produc...GTX/MSI/N560GTX-Ti_Hawk/548630/?baseId=695073 deze hebt.
Allebei wel de gtx 560 ti.... but die laatste is sneller zo te zien. Is het dan verstandiger die te kiezen, of zie ik de adder onder het gras over het hoofd?

mandjebeter.jpg

Een i7 heeft totaal geen nut, een i5 is beter in dit mandje..
Die 2de GTX560ti is maar 20mHz sneller op de GPU, maar het maakt echt geen verschil.. Kies maar welke je leuk vindt.

Als ik trouwens dit bestel, en de CPU in het moerderbord zet.... is het dan ook nog nodig dat er met koelpasta de koeler erop gezet wordt?
Ik las ergens dat bij een "bocked cpu" de koeler erbij zit.... Maar weet niet of dat dus inhoud dat hij echt al erop zit.... of dat je die nog zelf erop moet zetten.
Weet namelijk niet of dat moeilijk is met koelpasta enzo?

Alternate zet jouw pc in elkaar, zij gebruiken hun eigen koelpasta. Zeker weten.
Anders zet je alles in het winkelwagentje, en zet je het zelf in elkaar. Dan weet je zeker dan er koelpasta op zit.
En ja, Intel levert een boxed koeler erbij, maar die is erg slecht. Koop gewoon een eigen CPU koeler. Bijvoorbeeld de Scythe mugen2 of 3, of de Cooler master 212 (die 3 komen erg goed uit onafhankelijke tests)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan