Videokaart kopen vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giovanni1997

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Berichten
45
Hey gasten (en misschien ook dames),

Ik wil binnenkort een videokaart gaan kopen, maar heb hier totaal geen verstand van. Ik wil black ops 2, far cry 3 en dat soort games sws op medium kunnen spelen, maar et liefst op high. Mijn budget is maximaal 120 euro (ex verzending) en er moet sowieso een vga aansluiting op zitten (en het liefst ook nog hdmi), het moet DDR3 zijn, want dat is mijn moederbord ook.

Hoop dat jullie kunnen helpen :D
 
DDR3 is onzin, videokaartgeheugen staat los van het geheugen dat op je videokaart zit. Maakt dus niet uit of er bijvoorbeeld GDDR5 op zit of wat anders.

Meeste videokaarten die gericht zijn op gamen hebben overigens geen VGA aansluiting meer, wel DVI, maar er wordt altijd een verloopje meegeleverd van DVI naar VGA. Dus eigenlijk is je voornaamste eis dat er HDMI op zit denk ik.

Tevens is het belangrijk om na te gaan of je voeding de toekomste videokaart aan kan. Dus vertel eens welke voeding je hebt en eventueel de rest van je systeem.

De snelste kaart die je voor dat bedrag kunt krijgen is deze: Club 3D GTX560 Ti

EDIT: eventueel heb ik wel een videokaartje voor je te koop die ongeveer gelijk presteert aan de 560Ti, maar daar zitten helaas geen verloopjes meer bij :p klik
 
Laatst bewerkt:
Hey kipje,

Dat eerste wist ik niet dat et zo werkte, bedankt vor et uitleggen. ten tweede als ik zeker weet dat ik een verloopje kan kopen van dvi-i naar vga is et goed, wat houd mini-hdmi eigenlijk in (is er een verschil met normaal hdmi en is et een ander soort kabel)?

Mijn systeem is hier te zien (550 watt voeding dus). Zou ik met deze videokaart far cry 3 of BF3 op high kunnen spelen of maximaal op medium? Want low kan ik nu sowieso al met bijna elke game.
 
BF3 op High, Far Cry 3 is wat zwaarder, ik denk medium-high.

Mini-HDMI is een verkleinde versie van HDMI, met een verloopje of een juiste kabel kan je daarmee naar HDMI ;)

Die 550Watt voeding zegt niet zoveel. Er zijn namelijk genoeg slechte merk voedingen die deze kaart niet trekken ondanks het opgegeven vermogen. Heb je een A-merk voeding, dan zal dat zeker lukken ;)
 
p.s. ik heb deze voeding: MS-N550-VAL | 550 Watt ATX PSU zal et daarmee lukken denk je?
 
Het is geen A-merk voeding, dus ik vrees er een beetje voor. Ook heeft deze voeding geen 2 aansluitingen voor videokaarten, dus dat is ook niet veel belovend :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan