videokaart kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrHook

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
hallo,
ik heb op het moment een SiS mirage 3 Grapichs (onboard) maar ik wil een nieuwe, want ik kan totaal niks ik zie lichte strepen door het beeld en ik kan niet gamen

dus, ik heb een voeding van 250 watt(te weinig zeggen ze), dus ik heb deze uitgekozen: http://www.4u-tech.nl/N_frame.html?...r-Silent-LC6550-V2.0---550W--N_art_20244.html (550 watt)

maar heeft hij niet te veel watt, of hoeveel is normaal?

en, weet iemand een leuke kaart hierbij? ik heb een PCI aansluiting.

MVG,
MrHook

hoi!

Je bent denk ik een paar dingetjes door elkaar aan het gooien....
Allereerst, heel belangrijk, heb je PCI of PCIexpress? hoe oud is je pc?

Als je pc op leeftijd is en je een PCI aansluiting heb, Dan heeft het echt geen nut een sterkere voeding er in te zetten voor een snellere videokaart, want zulke videokaarten hebben niet zo veel stroom nodig.

Maar ik denk dat je een pciexpress bedoel.

Ten 2de, een voeding kan nooit 'teveel' watt hebben. Wellicht kun je wel teveel hebben, omdat je het niet gebruik, maar je kunt iets niet teveel stroom geven ofzo. De voeding die je in de link heb staan, vind ik relatief goedkoop voor wattage dattie geeft. (let please op prijs/kwaliteit verhoudingen...., onstabiele voedingen resulteren in ontstabiele 12 en 5 volt lijntjes,.. die ook in je hardeschijf terecht komen met alle gevolgen van dien..)

De onboard kaart die je heb, is nie echt om te gamen. Veelal wordt deze ook gebruikt in laptopkes. Inprincipe maakt het niet uit wat voor kaart je neemt. Ligt een beetje aan je budget, en wat voor spellen je speelt. Als je de nieuwste spellen speel, kun je het beste gaan, voor bijvoorbeeld nvidia 9600 of 9800. Je heb veel types hier omheen natuurlijk. Maar tis betaalbaar en best populair.
laat eerst ff weten wat je wensen zijn.

hoi!

Je bent denk ik een paar dingetjes door elkaar aan het gooien....
Allereerst, heel belangrijk, heb je PCI of PCIexpress? hoe oud is je pc?

Als je pc op leeftijd is en je een PCI aansluiting heb, Dan heeft het echt geen nut een sterkere voeding er in te zetten voor een snellere videokaart, want zulke videokaarten hebben niet zo veel stroom nodig.

Maar ik denk dat je een pciexpress bedoel.

Ten 2de, een voeding kan nooit 'teveel' watt hebben. Wellicht kun je wel teveel hebben, omdat je het niet gebruik, maar je kunt iets niet teveel stroom geven ofzo. De voeding die je in de link heb staan, vind ik relatief goedkoop voor wattage dattie geeft. (let please op prijs/kwaliteit verhoudingen...., onstabiele voedingen resulteren in ontstabiele 12 en 5 volt lijntjes,.. die ook in je hardeschijf terecht komen met alle gevolgen van dien..)

De onboard kaart die je heb, is nie echt om te gamen. Veelal wordt deze ook gebruikt in laptopkes. Inprincipe maakt het niet uit wat voor kaart je neemt. Ligt een beetje aan je budget, en wat voor spellen je speelt. Als je de nieuwste spellen speel, kun je het beste gaan, voor bijvoorbeeld nvidia 9600 of 9800. Je heb veel types hier omheen natuurlijk. Maar tis betaalbaar en best populair.
laat eerst ff weten wat je wensen zijn.

allereerst bedankt voor reageren, mijn wensen zijn:

games: SoldierFront, NightFire etc.

School: word, exel, etc.

Thuisgebruik: Film kijken, muziek luisteren, msn'en, pc's klussen

maarjah, mijn oog viel op het moment wel op de: XFX GEFORCE 6200 512MB ( http://hardware.kelkoo.nl/p-grafische-kaarten-111601/xfx-geforce-6200-512mb-19487224 )

maar 250 watt voor een voeding is toch te weinig of niet>

MVG,
MrHook

uuhm maar is het nou pci of pci express? hoe oud is de pc??

ojaa, sorry, uhm mijn pc is uit 2006/7 ong. en volgensmij heb ik een PCI, maar ik weet het niet zeker,hoe zie je dat?
het is een packard bell f... nogwat. uhm. ik heb er zelf een dvd brander bij gezet, 250 watt, enz.

kan je hier wat mee?

een packard bell f nog wat ;) JA prima pc's

Doe es ff moeite en kijk voor mij eens naar een nummer ofzo op de achter kant;) daar wordt ik dan weer blij van ;P

ik vermoed dat je pci express heb, ipv pci. De videokaart uit je link, kun je dus niets mee;)

Die lijkt goedkoop, maar da is niet zo. dat was namelijkpci, en ndat is oud. hoe ouder hoe schaarser, dus duurder. Met een beetje geluk heb je een hedendaagse aansluiting, en dus ook keuze uit, meer videokaart voor je geld. 1 nadeel 250 watt is dan wel erg weinig.

maar kijk maar snel op de achterkant.

ik vermoed dat je pci express heb, ipv pci. De videokaart uit je link, kun je dus niets mee;)

Die lijkt goedkoop, maar da is niet zo. dat was namelijkpci, en ndat is oud. hoe ouder hoe schaarser, dus duurder. Met een beetje geluk heb je een hedendaagse aansluiting, en dus ook keuze uit, meer videokaart voor je geld. 1 nadeel 250 watt is dan wel erg weinig.

maar kijk maar snel op de achterkant.

http://www.topproduct.nl/hardware/d...ll_iStart_F9240/id/1225742/specificaties.html

dat is mijn pc!! haha,

zo te zien heb ik er meerdere! :
1x PCI Express 16X
1x PCI Express 1X
2x PCI

staat op die site! dus ik kan allebij!!

Laatst bewerkt:
sja kan. maar waarom in hemelsnaam een dure (schaarse) pci kaart erin doen?

Je heb gewoon pci express, kijk ff voor een kaartje van een eurotje of 40-50 en je komt uit op bijvoorbeeld: een 8400 nvidia

Pci is oud, duur en dus niet meer van deze tijd. Ik zou gaan voor een PCI express en een voeding

sja kan. maar waarom in hemelsnaam een dure (schaarse) pci kaart erin doen?

Je heb gewoon pci express, kijk ff voor een kaartje van een eurotje of 40-50 en je komt uit op bijvoorbeeld: een 8400 nvidia

Pci is oud, duur en dus niet meer van deze tijd. Ik zou gaan voor een PCI express en een voeding

ok voeding heb ik al 55 watt 30 euries, of is dat geen goede keus?

en die je adviseerde is goed!, en de XFX GeForce 8600 GT is die ook doed, ik ga hem meerendeel gebruiken voor games dus waarom geen XFX kaart! toch?!;)

gr. MrHook

Dat laatste snap ik niet helemaal...
een 8600 is prima, die reeks, 8400-8600 is niet het nieuste van het nieuwste maar functioneerd goed. XFX is gewooon een merk. Zo heb je er heel veel.

Een voeding, van enermaxx, tagan, fortron, coolermaster, antec enz, dat is meer de merken dat je eens naar moet kijken. Een 450 wat is dan ook al wel genoeg als je het houd bij die videokaart.

laaqt ff weten wat je doe, vind ik leuk

Dat laatste snap ik niet helemaal...
een 8600 is prima, die reeks, 8400-8600 is niet het nieuste van het nieuwste maar functioneerd goed. XFX is gewooon een merk. Zo heb je er heel veel.

Een voeding, van enermaxx, tagan, fortron, coolermaster, antec enz, dat is meer de merken dat je eens naar moet kijken. Een 450 wat is dan ook al wel genoeg als je het houd bij die videokaart.

laaqt ff weten wat je doe, vind ik leuk

welke kaart adviseer jij dan? en een voeding van 450 watt...

deze goed?:http://www.azerty.nl/8-1073-53592/hkc-sz-430pdr-voeding-intern.html

en kaart?: ...

kan jij even helpen zoeken a.u.b.??

Laatst bewerkt:
anyway, ben es aant kijken geweest voor je.

ff een optie. Ik heb hier nog een n 8800 gts met koperen zalman cooling erop. Die mag je voor 70 euro hebben.

En anders is dit misschien leuk:
http://azerty.nl/8-971-203089/asus-en9500gt-di-512md3-graf.html

(hou er rekening mee, de 8800 en 9600 lijken que prestatie op elkaar, net als de 9400-8600)

en voeding:
http://azerty.nl/8-1073-210590/thermaltake-tr2-470-watt-voedi.html

thx. maar die voeding is me iets te duur, ik wil het een beetje goedkoper houden, voeding van rond de 30 eurie's en een kaartje van rond de 50 eurie's,

maar die kaar die jij me aanwees (die asus 9500gt) kan ik daar goed mee gamen??

Sja, het is je eigen keuze. Ik ben erg van prijs/kwaliteit. En ik kan niet geloven dat een 550 watt voeding van 3 tientjes betrouwbaar is... Liever iets extra's betalen en het wel zeker weken en een goede support dan van die 'holle' voedingen.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[208989]=1&product[213591]=1

De voeding is niet perfect, maar ik vind het merk betrouwbaarder van lc-power.
Daarnaast is dit de slechter v1.x. En op de internetsite van lc-power kan ik alleen v2.x vinden. En die is dus al slechter dan de 450W van huntkey.
V1.x zal dus nog slechter zijn. Niet nemen.

HD4650 is qua prestaties ietsjes beter of in elk geval gelijkwaaridg aan de 9500gt. Maar de prijs is gunstiger.

Laatst bewerkt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[208989]=1&product[213591]=1

De voeding is niet perfect, maar ik vind het merk betrouwbaarder van lc-power.
Daarnaast is dit de slechter v1.x. En op de internetsite van lc-power kan ik alleen v2.x vinden. En die is dus al slechter dan de 450W van huntkey.
V1.x zal dus nog slechter zijn. Niet nemen.

HD4650 is qua prestaties ietsjes beter of in elk geval gelijkwaaridg aan de 9500gt. Maar de prijs is gunstiger.

ok thx,
maar is er veel verschil in de videokaart??

en die voeding neem ik!

thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan