videokaart krijgt niet genoeg voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

pruuk

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2005
Als ik de computer opstart krijg ik een melding dat mijn videokaart niet genoeg voeding krijgt.en dat hij aangepast word.
ik heb een videokaart NVIDIA GeForce FX 5950 Ultra (256 MB)
ik heb er pas een zwaardere voeding inde computer laten zetten (550 W) dus daar kan het ook niet aanliggen.
Af en toe word mijn beeldscherm een paar seconden zwart, en daarna is het beeld weer terug.
Weet iemand hoe dit komt, en hoe ik deze problemen kan oplossen(moet er een kabeltje aangesloten worden op de videokaart of iets dergelijk, of is het iets softwarematig)
wie kan mij helpen???

bvd
Hans

Als het goed is, is er bij je grafische kaart een apart kabeltje geleverd welke je kan aansluiten op de voeding.
De aansluiting voor die voeding zit meestal aan de bovenkant van de grafische kaart als deze in je pc is geplaatst.

gr robbie32

J zo een probleem hadi ik ook.. als het goed is moet je het meegekregen kabeltje aansluiten:thumb:

Als ik de computer opstart krijg ik een melding dat mijn videokaart niet genoeg voeding krijgt.en dat hij aangepast word.
ik heb een videokaart NVIDIA GeForce FX 5950 Ultra (256 MB)
ik heb er pas een zwaardere voeding inde computer laten zetten (550 W) dus daar kan het ook niet aanliggen.
Af en toe word mijn beeldscherm een paar seconden zwart, en daarna is het beeld weer terug.
Weet iemand hoe dit komt, en hoe ik deze problemen kan oplossen(moet er een kabeltje aangesloten worden op de videokaart of iets dergelijk, of is het iets softwarematig)
wie kan mij helpen???

bvd
Hans

Aangezien je het merk videokaart niet opgeeft, is het moeilijk te achterhalen of deze kaart wel een extra voedingsaansluiting heeft.

Overigens zegt mij 550Watt voor een voeding niets, een B merk zou evengoed voor problemen kunnen zorgen, zoals een Sweex of een Qtec, om er van uit te gaan, dat het daar niet aan ligt, gaat mij te ver.

geen merk

"videokaart NVIDIA GeForce FX 5950 Ultra (256 MB" is dat geen merk????

groeten
Hans

Ja, dat is het merk van de GPU, maar niet van de kaart zelf, nVidia maakt geen kaarten, alleen de chips.

Dit zijn de merken.

nou als de videokaart nietr genoeg stroom krijgt dan hoor je meestal een hoge piep
dat betekend dat je de extra stroom ben vergeten aan te sluiten.
achter op de videokaart zit een aansluiting daar voor. sluit een molex stekker er aan en dan moet hij het doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan