Videokaart maakt hard, hoog geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diemaco

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Ik heb een XFX GeForce 8800GT die telkens als ik mn pc aanzet, een heel hard en hoog geluid produceert. Ik heb mijn pc net terug van reparatie (RAM geheugen bleek defect, nieuwe gekregen). Ik leverde mijn pc daar zonder videokaart (want die had ik van een andere winkel). Vandaag kreeg ik mijn systeem terug, zet m'n videokaart er in, schroef m dicht en daar was het geluid. Als ik mn kaart er uit haal en dan mn pc aandoe, geen geluid.
Dit probleem had ik dus niet voor dat ik hem naar de winkel bracht voor reparatie, en in de tussentijd heeft mn kaart gewoon op een plank gelegen.

Weet iemand wat er aan de hand is?

Het is waarschijnlijk je fan die mogelijk iets heeft. Zet hem eens aan en kijk waar het geluid vandaan komt. Ik vermoed de fan van je videokaart. Ik heb een 8500GT en die kan ook best herrie maken. Gaat hij al gelijk na de eerste sec hard geluid produceren of pas na een tijdje dat de pc aan staat. Als dat na een tijd is kan het zijn dat er iets te warm word en heel erg hard gaat blazen om hem koud te houden. Dat wil ik even weten.

Direct als ik hem aan doe. Ik denk niet dat het de fan is, het geluid dat ie maakt klinkt anders, meer electronisch ipv mechanisch.

fannetje vasthouden als je de computer aanzet: Geluid weg? Ja/nee
En dan weer los laten.

Vind mijn kaart dat wel fijn?

Ik zal het vanavond even proberen.

Als je hem uit ruststand (oftewel hij heeft een uurtje ofzo uitgestaan) aanzet is de temperatuur van je videokaart gezakt tot kamertemperatuur, dus dan kun je die fan gerust eventjes vasthouden.

OK, met enige vertraging, heb ik het gedaan. Het geluid gaat gewoon door.

Denk dat er een defect is aan je videokaart.
Kun je hem nog retourneren onder garantie? Als het goed is zit er nu 2 jaar op voor consumentenproducten, en anders heb je sowieso 1 jaar garantie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan