videokaart MAX €200,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

tines13

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Hallo

Ik zoek een videokaart van maximaal €200,-.
De rest van de pc heb ik al samengesteld.
Het liefst een ATI kaart.
De videkaart is alleen bedoelt voor gamen.

Alvast bedankt,

Tines

een kleine opmerking ik zou persoonlijk een nvidia kaart pakken omdat deze CUDA ondersteunen.

idd
wat is cuda?
ik prefereer nog steeds ati en amd, maar dat is voor mij. je kan voor ene 4870X2 gaan natuurlijk.

sorry had weinig tijd :-)
CUDA is een soort superrekenmachine en zal vrij binnenkort heel belangrijk worden.
Bij bv het generen van een rainbowtable wordt het nu al gebruikt
bij een midclass gpu ligt de snelheid op zo'n 10 tot 20 maal de snelheid van de CPU afhankelijk van het programma.
Je kan het bv ook gebruiken bij BOINC en je GPU laten werken voor wetenschapsprojecten terwijl je hem niet gebruikt.

Nick

Is dat net zoiets als de Nvidia Physx hype ?
Als dat het geval is, zal er vast wel een los kaartje komen voor dat CUDA gebeuren.
Net als een asus phyx P1 kaartje

Ik heb er nog nooit van gehoord en zie het hier voor het eerst.
Das dat zeer binnekort..lijkt me stug.

De TS zoekt alleen een kaart puur voor het gamen, dus wat geeft cuda voor verschil / voordeel. En noem eens wat spellen die het al of gaan gebruiken

voorlopig is het onzin.
Je bent of een fanboy, of je hebt je iets op de mouw laten spellen.

Het voordeel van Physx is klein, bleek uit een vrij recente test. (anandtech/tomshardware of een van de andere grote jongens...)

Ik heb toevallig 1,5 week geleden via marktplaats goedkoop een physx kaartje gekocht.
Om een beetje mee te prutten en te kijken of het echt iets uitmaakte.

Bij Games die physx ondersteunen bv Ghost recon advanced warfighter (1+2)
Ziet het schieten tegen de muur / auto's ect er inderdaad mooier uit.

en bij 3dmark vantage scoort je cpu tussen de 2000-2500 punten meer. (thans bij mij)
Omdat physx nu berekent / uitgevoerd wordt door het kaartje ipv je CPU

Allemaal leuk en aardig, maar of je der wat aan hebt of dat je iets mist als jehet niet hebt.. nou nee.

ps. iemand nog een physx P1 kaartje kopen? :P

Laatst bewerkt:
Ik zou me voorlopig maar richten op een kaart met een sterke prijs-kwaliteitsverhouding, in plaats van CUDA - ondersteuning.
Natuurlijk is dat een enorme vooruitgang volgens nVidia, dat zegt elk bedrijf over zijn eigen producten.. Ik wacht eerst de objectieve berichtgeving maar af, en dan zien we wel verder denk ik zo..

idd.

Wij van WC-eend adviseren WC-eend

Juist, precies wat ik bedoel. Zodra de site ook maar iets van doen heeft met het merk waar het artikel over gaat, is de objectiviteit al twijfelachtig.. en zeker als het op de site van het merk zelf staat :p

nog even over de physx. mijn broertje heeft een gtx260 en ik een 4870. gtx 260 ondersteunt physx en de 4870 niet. we hebben toen op mijn pc een paar games geinstaleerd die ondersteuning hebben voor physx. de games met beide kaarten geprobeerd en ik zag eigenlijk vrij weinig verschil (lees:geen verschil) ik zou mijn aankoop dus niet op dit soort dingen baseren en gewoon kijken naar de benchmarks en je budget.

P.S. volgens mij zijn games met havok weer in het voordeel van ATI, of niet??

nog even over de physx. mijn broertje heeft een gtx260 en ik een 4870. gtx 260 ondersteunt physx en de 4870 niet. we hebben toen op mijn pc een paar games geinstaleerd die ondersteuning hebben voor physx. de games met beide kaarten geprobeerd en ik zag eigenlijk vrij weinig verschil (lees:geen verschil) ik zou mijn aankoop dus niet op dit soort dingen baseren en gewoon kijken naar de benchmarks en je budget.

P.S. volgens mij zijn games met havok weer in het voordeel van ATI, of niet??

Dat is precies wat we willen zeggen. Kijken naar de prijs-kwaliteitsverhouding, want meer betalen voor dingen die niet of nauwelijks voordeel bieden, is gewoon zonde van je geld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan