Videokaart met TV-Out

• Onderwerp starter Onderwerp starter osi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

osi

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2006
Mijn nieuwe computer (Windows 7) gebruik ik vooral voor video-montage.
De toegepaste PCI-E videokaart heeft geen voorziening voor TV-Out. Dat schijnt op moderne kaarten niet meer voor te komen.
Kan ik de huidige kaart vervangen door een ouder exemplaar dat wel zo'n analoge aansluiting heeft?
Zo ja, welke?
Bij voorbaat dank,
osi

Zoals je zelf al opmerkt kan je deze niet meer nieuw kopen. Je zal dus moeten kijken op de tweedehands markt ;)

En ja, je kunt inderdaad je huidige kaart vervangen, of een tweede kaart erbij zetten (mits je daar een vrije aansluiting voor hebt) die enkel de TV-out aanstuurt.

Sorry, er ging iets mis.
Dank voor je tip. Kun je me ook zeggen welke kaart ik er het beste bij kan zetten c.q. waar ik op moet letten bij de aanschaf?

als het enkel om het aansturen van een tv gaat, maakt het niets uit.

Er zit nu een NVIDIA VGA PCIe 2048MB GeForce GT640 in. Dat is een "dubbeldikke" en of er genoeg ruimte overblijft voor een tweede kaart weet ik (nog) niet.
Een ander punt is dat ik Adobe Premiere gebruik waarbij ik de gewone TFT-monitor gebruik voor de montage en het (kleine) projectbeeld beeldvullend op de TV wil zien.
Gaat dat goed samen met een extra TV-Out kaart?
Of zou het beter zijn de GT 640 te vervangen door een oudere maar goede PCIe-kaart mét TV-Out?
Mocht dat beter zijn waar moet ik bij de aanschaf van die kaart op letten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zit er op de huidige kaart dan geen hdmi en heeft de tv geen hdmi ingang?

Op de kaart wel maar op de TV niet. Ik gebruik nl. een CRT omdat daarop de contrastweergave veel beter is dan op een TFT- scherm. Vandaar ook dat ik een analoog videosignaal nodig heb.

Het OS is Microsoft Windows 7 Professional (x64) Build 7601. Moederbord: GIGABYTE B85M-HD3G

ik heb nog wel een tv kaart maar die is agp. (volgens mij)
Je mag hem zo hebben.

Ik vraag me af of er wel PCI kaarten zijn met tv waar de kabel in kan?

Je moederbord heeft maar 1 x een PCI-e 16x aansluiting, dus je zal een videokaart met PCI-e 1x aansluiting of PCI aansluiting moeten zoeken. Deze zijn wel wat zeldzamer!

@femke98: Ja, er zijn wel degelijk PCI-e kaarten met een TV-out (ook wel S-video) aansluiting.

Dank voor je aanbod maar dit moederbord heeft PCI-e slots, dus dat gaat inderdaad niet.
Ja, er zijn wel degelijk PCI-e kaarten met TV-Out geweest en die zijn ook nog wel te krijgen.
Ik vraag me alleen af of het met het bijplaatsen van of vervangen door zo'n kaart zonder meer lukt.
Kortom ik stel mijn hoop op de ervaringen van iemand die dit al eens gedaan heeft..
groet, osi

Je moederbord heeft maar 1 x een PCI-e 16x aansluiting, dus je zal een videokaart met PCI-e 1x aansluiting of PCI aansluiting moeten zoeken. Deze zijn wel wat zeldzamer!

@femke98: Ja, er zijn wel degelijk PCI-e kaarten met een TV-out (ook wel S-video) aansluiting.

K1pje:
Ik heb op mijn PC het programmaatje HWiNFO64 losgelaten en de uitlezing geeft dit aan:

Motherboard Slots: 1xPCI, 3xPCI Express x1, 1xPCI Express x8, 2xPCI Express x16

Dus: 2xPCI-e x16. Kan dat kloppen?

Vreemd, ik kan je moederbord niet vinden op de site van Gigabyte....Wat ik eerder gevonden had, was van degene zonder G op het einde (B85M-HD3)

zoals ik al zei: dan kan je er enkel een videokaart met PCI-e 1x of PCI bij prikken. Of, je huidige kaart vervangen is ook een optie, maar dan ga je er waarschijnlijk wat kracht van je videokaart betreft op achteruit.

OK, bedankt, maar kun je me ook zeggen waar ik zoiets betrouwbaar op de kop kan tikken?

Op tweakers.net kan je eens kijken of je tweedehands wat kan overnemen.
Ik doe daar meestal mijn zaken, aangezien ik het betrouwbaarder vind dan op marktplaats.
En als je aangeeft dat je alleen mensen/leden met 4 sterren of meer wilt bekijken, dan zorg je er voor dat je mensen/leden kiest die er dus goed voor staan bij de medemens.
Zo heb ik daar mijn laptop gekocht, hagelnieuw nog in de verpakking met bon. En ook andere dingen, heb net een wifi samsung camera gekocht.

@osi,

Heb een aantal quote's van je verwijderd een quote is om op iets te attenderen maar in deze gevallen niet echt nodig succes met je vraag:thumb:

OK Modag, ik doe dat noodgedwongen omdat ik vaak geen andere mogelijkheid zie om te reageren.
Het is niet m'n bedoeling om iemand te beledigen maar echt eenduidig is de website nog steeds niet, helaas..
Dank voor je bemoeienis!

Hoi,

Waarom zie je geen ander mogelijkheid en het is geen belediging

Maar je kan Bv @ modag, en dan je antwoord geven wordt vaak gebruikt hoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan