Videokaart met TV-Out

• Onderwerp starter Onderwerp starter osi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Waarom zie je geen ander mogelijkheid en het is geen belediging

Maar je kan Bv @ modag, en dan je antwoord geven wordt vaak gebruikt hoor

1. De mogelijkheid om te reageren verschijnt pas als je ingelogd bent. Misschien dom, maar ik trap er steeds weer in. Voordat je ingelogd bent is de enige mogelijkheid: quote.
2. De gebruikte terminologie is niet eenduidig: voor je het beseft heb je je bericht (op dat moment een lege ruimte) al verzonden.
Termen als 'Snel reageren', 'Reageer op bericht', 'Reactie plaatsen' etc. zijn namelijk voor verschillende uitleg vatbaar.
Waarom niet: Reactie opstellen, Reactie met quote opstellen, Reactie verzenden, resp. Bericht opstellen, Bericht verzenden?
Wel OK is 'Voorbeeld van bericht', want dit is wél eenduidig.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Kun je nog even aangeven wat je precies bedoelt met "Maar je kan Bv @ modag"?

Groet, osi
PS In het voorbeeldvenster zie ik nu dat het me weer niet gelukt is om deze reactie zonder quote te verzenden :confused:

zoals ik al zei: dan kan je er enkel een videokaart met PCI-e 1x of PCI bij prikken. Of, je huidige kaart vervangen is ook een optie, maar dan ga je er waarschijnlijk wat kracht van je videokaart betreft op achteruit.

K1pje en ook femke98:
Toch nog wat vragen, als 't mag.

Het lijkt me het beste om er een 'TV-Out-kaart' bij te prikken. In dat geval behoud ik toch de goede eigenschappen van de NVIDIA VGA PCIe 2048MB GeForce GT640? Storen die elkaar niet?
Ben ik echt klaar met het inprikken van een extra kaart met TV-Out of moet er ook softwarematig nog e.e.a. gebeuren?

Vroeger had je daarvoor het programmaatje TVTOOL. Ik heb geprobeerd het te downloaden van Tweakers: http://tweakers.net/downloads/7357/tvtool-97.html , maar de daar aangegeven website bestaat niet meer. Enig idee waar ik dit nog kan vinden zonder allerlei troep mee te krijgen? En werkt het nog onder Windows 7? En moet de TV-Out-kaart een NVIDIA-kaart zijn, want daarvoor is TVTOOL toch ontworpen?
Sorry en alvast bedankt!
osi

1. De mogelijkheid om te reageren verschijnt pas als je ingelogd bent. Misschien dom, maar ik trap er steeds weer in. Voordat je ingelogd bent is de enige mogelijkheid: quote.
2. De gebruikte terminologie is niet eenduidig: voor je het beseft heb je je bericht (op dat moment een lege ruimte) al verzonden.
Termen als 'Snel reageren', 'Reageer op bericht', 'Reactie plaatsen' etc. zijn namelijk voor verschillende uitleg vatbaar.
Waarom niet: Reactie opstellen, Reactie met quote opstellen, Reactie verzenden, resp. Bericht opstellen, Bericht verzenden?
Wel OK is 'Voorbeeld van bericht', want dit is wél eenduidig.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Kun je nog even aangeven wat je precies bedoelt met "Maar je kan Bv @ modag"?

Groet, osi
PS In het voorbeeldvenster zie ik nu dat het me weer niet gelukt is om deze reactie zonder quote te verzenden :confused:

Ik zag nog een toets die niet duidelijk is: 'Ga geavanceerd'. Die blijkt gewoon het Voorbeeld te genereren, dus dat zou er ook op moeten staan.
Nog iets: ik merk dat na het verzenden de toets 'Reactie plaatsen' blijft staan. Als je er weer op klikt wordt er een duplicaat verzonden..

Nog iets: ik merk dat na het verzenden de toets 'Reactie plaatsen' blijft staan. Als je er weer op klikt wordt er een duplicaat verzonden..

Je gaat waarschijnlijk elke keer terug met je knop van je browser. Als je dat namelijk doet dan komt je tekst ook terug.

Je logt in op het forum, je weet hoe je een topic moet aanmaken, dat heb je immers gedaan.
Daarna als iemand je een antwoord gegeven hebt, klik je op "Reageer op bericht" Linksonder op de pagina in het groot en blauw.

Je kan ook via snel reageren, iets zeggen....dat doe ik meestal, lekker handig.
Ga geavanceerd, dat is als je meer wilt zien dan alleen in Snel reageren te zien krijgt. Klik er maar eens op, dan zie je het verschil.

Nu doe je elke keer op Quote klikken in iemands bericht en dan zet je daar je antwoord in. Maar dat is dus niet handig, want zoals je ziet neem je elke keer het antwoord van een ander mee en dat is irritant voor als dat niet hoeft.

Je gaat waarschijnlijk elke keer terug met je knop van je browser.
Sorry, ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt
Als je dat namelijk doet dan komt je tekst ook terug.

Je logt in op het forum, je weet hoe je een topic moet aanmaken, dat heb je immers gedaan.
Daarna als iemand je een antwoord gegeven hebt, klik je op "Reageer op bericht" Linksonder op de pagina in het groot en blauw.
Klopt, heb ik gevonden, maar pas nadat ik ingelogd was. Zoals gezegd: dom maar ik trap er steeds weer in...

Je kan ook via snel reageren, iets zeggen....dat doe ik meestal, lekker handig.
Voor mij is niet duidelijk wat er dan gebeurt: krijg je de gelegenheid om iets in te tikken of is zzzt ineens de lege pagina verzonden? Dat bedoel ik met "niet eenduidig"

Ga geavanceerd, dat is als je meer wilt zien dan alleen in Snel reageren te zien krijgt. Klik er maar eens op, dan zie je het verschil.
Het zal wel aan mij liggen maar ik zie geen verschil met 'Reageer op bericht'.. 'Snel reageren' heb ik dus nog niet aangedurfd.
Nu doe je elke keer op Quote klikken in iemands bericht en dan zet je daar je antwoord in. Maar dat is dus niet handig, want zoals je ziet neem je elke keer het antwoord van een ander mee en dat is irritant voor als dat niet hoeft.
Ja, dat snap ik en ik probeer het goed te doen. Het moet me echter van het hart dat het knap lastig is en dat de knoppen voor meer dan één uitleg vatbaar zijn.
Vergelijk het maar met het vragen naar de weg in een voor jou vreemde stad: de eerste de beste die je aanspreekt begint dan met "O, dat is heel eenvoudig". Voor hem ja, maar voor jou niet.
Het mag voor jullie als zeer regelmatige gebruikers allemaal gesneden koek zijn, maar het lijkt me toch nuttig om rekening te houden met de problemen van incidentele bezoekers die er net als ik bijna het bijltje erbij neergegooid hadden nadat ik al een half uur bezig was om alleen maar binnen te komen..
Het mag kritisch klinken maar het is opbouwend bedoeld want jullie doen heel goed werk en daaraan moet de website zelf liever geen afbreuk doen.

Groet, osi

PS Ik zie in het voorbeeld dat er ook hier weer van alles mis gaat: het had vet en steeds in blauw moeten zijn en niet cursief, steeds reagerend op een zin van jou. Alleen vet lukt. Enfin, ik hoop dat de bedoeling overkomt.

@osi,

Deze ook eens doorgenomen?

Sorry dat ik weer quote, maar als ik onderaan klik op 'Reageer op bericht heb ik geen idee op wie z'n bericht ik dan reageer.
Dus toch maar weer een quote om er zeker van te zijn dat 't bij jou terecht komt.
Ik heb de Handleiding even doorgenomen en ik zou er het Pinkster-weekend mee kunnen vullen..
Mag ik je ook even verwijzen naar wat ik aan femke98 schreef?
Het is allemaal goed bedoeld en ik vermoed dat de bouwers van jullie website gebaat zijn met de ervaringen van een 'incidentele-bezoeker-met-meer-doorzettingsvermogen-dan-je-van-een-doorsnee-bezoeker-mag-verwachten'.

Los daarvan zou ik jullie reactie op mij technische vragen toch zeer op prijs stellen, want jullie hebben me al een heel stuk verder geholpen, waarvoor mijn dank!

Groet, osi

De antwoorden van je zijn in de quote in het vet, dat is wel makkelijk te lezen. Maar die hele lap tekst had niet in het vet gehoeven!

Eigenlijk ben je de enige die er moeite mee schijnt te hebben. Ik heb nog geen ander lid gehoord dat het niet duidelijk is.

Sorry dat ik weer quote, maar als ik onderaan klik op 'Reageer op bericht heb ik geen idee op wie z'n bericht ik dan reageer.
dat maakt niet uit, dat zien we van zelf.
Het is vaak gewoon heel duidelijk op wie je reageert!!

Laatst bewerkt:
Zou het ook mogelijk kunnen zijn dat je een verkeerde conclusie trekt?
Het feit dat ik de moeite neem om m'n ervaringen kenbaar te maken moet je niet verwarren met de mogelijkheid dat ik de enige zou zijn die er moeite mee heeft.
Anderen gooien misschien (waarschijnlijk zelfs) veel eerder het bijltje erbij neer en gaan naar een toegankelijker site: daar hoor je dus nooit wat van. Ze reageren volgens de oude verkoperswijsheid: "Klanten klagen niet, ze gaan gewoon naar een ander".
Enfin, ik heb m'n best gedaan en doe ermee wat je wilt.

Ik zal het erg op prijs stellen als jullie nog even willen reageren op mijn technische vragen van gisteren 10:21.
Alvast bedankt!
osi

Omdat er nu nogal wat tussen is gekomen, lijken mij de quote tags wel gepast ;)

Het lijkt me het beste om er een 'TV-Out-kaart' bij te prikken. In dat geval behoud ik toch de goede eigenschappen van de NVIDIA VGA PCIe 2048MB GeForce GT640? Storen die elkaar niet?
Ben ik echt klaar met het inprikken van een extra kaart met TV-Out of moet er ook softwarematig nog e.e.a. gebeuren?

Nee, deze gaan elkaar niet storen. Ze werken langs elkaar heen ;) In principe installeert Windows standaard drivers, welke voldoende zijn als je enkel de tv wil aansturen. Dus daar hoef je niets voor te doen.

Vroeger had je daarvoor het programmaatje TVTOOL. Ik heb geprobeerd het te downloaden van Tweakers: http://tweakers.net/downloads/7357/tvtool-97.html , maar de daar aangegeven website bestaat niet meer. Enig idee waar ik dit nog kan vinden zonder allerlei troep mee te krijgen? En werkt het nog onder Windows 7? En moet de TV-Out-kaart een NVIDIA-kaart zijn, want daarvoor is TVTOOL toch ontworpen?
Ik heb geen ervaring met dit programma. Maar ik heb wel even gezocht: dit is echt enorm oude software (uit 2004). De nieuwste videokaarten die daar ondersteund worden zijn de GF4 kaarten, echt antiek dus (volgens deze bron). Deze software is er dus ook niet voor Windows 7 en je gaat geen passende videokaart vinden die officieel ondersteund wordt in deze software.

OK, bedankt! Ja, het is inderdaad oud spul, maar de laatste update schijnt uit 2007 te stammen. Omdat zo'n TV-Out-kaart ook met technologie uit die tijd werkt dacht ik dat TVTOOL hier misschien goed bij paste.
Met de standaard Windows driver zou het dus moeten lukken.
Nu werk ik veel met Adobe Premiere. Voor de videomontage gebruik ik het hoofdscherm (TFT) en in de rechterbovenhoek daarvan zit zit bij Premiere een klein scherm waarop de gemonteerde film zichtbaar is. Dat schermpje zou ik dus beeldvullend op de TV willen zien.
Dat lukte met mijn XP computer goed m.b.v. TVTOOL. Zou dat nu met een standaard driver ook vanzelf goed gaan?
Is dutch-toggle een betrouwbare site? Dan kan ik eens proberen of die update 9.7 aan de praat te krijgen is.

Geen idee of het een betrouwbare site is, ik kwam deze tegen toen ik op TVTOOL zocht.... Zelf ben ik er geen voorstander van om programma's te downloaden behalve wanneer deze van de bron (= de ontwikkelaar) vandaan komen. Maar zoals je zelf al aangaf: de site van de ontwikkelaar staat niet meer online....

Als de videokaart gewoon netjes opgepakt wordt door Windows, dan kan je bij de instellingen voor je resolutie kiezen voor "Bureaublad uitbreiden". Je kunt dan zelf videospelers naar je tv slepen ;)

Het schijnt dat het je nu wel lukt om "gewoon" een antwoord te geven, zonder quote!

Maar misschien heb je hier wat aan: http://www.team-mediaportal.com/
geen idee hoor, maar tvtools is inderdaad oud en zal geen updates meer krijgen.

En volgens mij kan het ook gewoon met Windows Media Center. Het kan ook met Nero of ChrisTV Maar ook hier weet ik eigenlijk niet meer of het bestaat cq up-te-date is.
Maar normaal krijg je dus als je zo'n tv kaart koopt er de software bij. Dus als je er eentje tweedehands kan kopen, moet je er wel op letten dat je de installatie-cd en de software cd erbij krijgt.

Laatst bewerkt:
Bedankt femke. Ja, ik heb nu op 'Reageer op bericht' geklikt, want ik weet nu waar het zit. Nu moet ik wel steeds een stuk scrollen voordat ik bij jouw tekst ben en dat is bij 'Quote' een stuk makkelijker, nl. net als bij gewoon e-mailen.
Dat scrollen is misschien ook een van de redenen waarom mensen soms punten 'missen' uit het bericht van de wederpartij en daar dus niet op reageren.

Back to business.
Back to business. Mediaportal geeft 0 results. Lijkt me wel een interessante site. Chris TV ziet er beslist veelbelovend uit, dank! Goed punt die installatie-CD. Zal eraan denken. Overigens bleek me dat TVTOOL destijds ontworpen is omdat de software bij de NVIDIA-kaarten onvoldoende was.
K1pje heeft inmiddels ook gereageerd en allebei zeer bedankt voor jullie adviezen! Ik hoop nog eens terug te mogen komen als ik de bewuste kaart op de kop getikt heb om te vertellen hoe het afgelopen is.
Groeten, osi

PS Bij het verzenden van dit bericht bleek dat ik ineens niet meer ingelogd was. Alles kwijt! Snap niet hoe dit kan. Ik heb jullie berichten daarom naar Word gehaald en daar deze 2e versie uit 't hoofd gereconstrueerd. Ik denk dat dit m'n standaard werkwijze wordt, want het gebeurt me nu zelfs een 2e keer!

Vreemde zaak allemaal als je hier wilt reageren. Maar goed.

En natuurlijk is het leuk om te weten als het allemaal is gelukt. De meeste geven nooit meer feedback op de antwoorden die ze krijgen; daarom is het des te leuker als we dat wel krijgen.
Dus, is het gelukt? Geef dan eens in deze topic dan wel, de terugkoppeling.

Opnieuw: Videokaart met TV-Out

Op 3/6/2014 plaatste ik deze vraag:

Mijn nieuwe computer (Windows 7) gebruik ik vooral voor video-montage.
De toegepaste PCI-E videokaart heeft geen voorziening voor TV-Out. Dat schijnt op moderne kaarten niet meer voor te komen.
Kan ik de huidige kaart vervangen door een ouder exemplaar dat wel zo'n analoge aansluiting heeft?
Zo ja, welke?
Bij voorbaat dank,
osi

In de dagen daarna reageerden K1pje en femke98 met nuttige adviezen.
Het bleek echter dat bijplaatsen van een oudere videokaart mèt TV-Out niet mogelijk is.
Daarom is de aanwezige kaart vervangen door een

Video Card: SAPPHIRE Radeon X1650
Video Bus: PCIe v1.1 x16 (2.5 Gb/s) @ x16 (2.5 Gb/s)
Video Chipset: ATI/AMD Radeon X1600
Video Chipset Codename: RV515
Video Memory: 256 MBytes of SDRAM

Naast het Dell hoofdscherm heb ik nu een beeld op de TV, echter niet in het gewenste 4:3 maar in 16:9 formaat, ondanks dat ik
beeldscherm 2 (de TV) ingesteld op 1024x768 (4x3).
Boven en beneden verschijnen zwarte balken, het beeld wordt vertikaal in elkaar gedrukt en een cirkel b.v. wordt dus ei-vormig.

Bij alles (documenten, afbeeldingen) wat ik ‘naar de TV schuif’ gebeurt hetzelfde.
Het zit niet in de TV want bij ontvangst van TV programma’s schakelt hij vanzelf over op beeldvullend 4:3 als er zo'n programma wordt aangeboden.
Ik heb daarom alle instellingen die via ‘Geavanceerde instellingen’ beschikbaar zijn geprobeerd, maar het beeld blijft langgerekt.

Conclusie: het zit in de grafische kaart. Kaarten met een AMD-chipset als deze kunnen ingesteld worden met ‘Catalyst Control Center’.
Ik heb het opnieuw geïnstalleerd en het staat inderdaad op de C: schijf.

Probleem: ik krijg dat programma met geen mogelijkheid opgestart.

Het is gewoon nergens te vinden. Ben hier al dagen mee bezig en ik hoop zeer dat iemand me helpen kan.
Alvast mijn dank,
osi

Laten we even goed beginnen: Als je een nieuwe/andere videokaart hebt, en je hebt een probleem met het instellen van de resolutie, dan is dit vrijwel altijd een driver probleem.

Dus laten we eerst proberen de juiste driver goed geïnstalleerd te hebben. Download hier vandaan je driver en installeer deze: klik

Beste Osi, je haalde je andere topic al op in je nieuw topic, aangezien het een vervolg is van elkaar deze beide topics samengevoegd.
S.v.p. de volgende keer er op toezien dat je de oude draad weer oppakt.

Laten we even goed beginnen: Als je een nieuwe/andere videokaart hebt, en je hebt een probleem met het instellen van de resolutie, dan is dit vrijwel altijd een driver probleem.

Dus laten we eerst proberen de juiste driver goed geïnstalleerd te hebben. Download hier vandaan je driver en installeer deze: klik

OK Kl1pje, dank voor je snelle reactie!
Ja, dit is dus dat ‘Catalyst Control Center’ dat ik nu toch maar voor de 3e keer geïnstalleerd heb.
Het probleem is en blijft echter dat ik het niet kan opstarten..
Hopelijk heb je hier een remedie voor.

Bekijk bijlage 213605

Hoi Osi, je bijlage is helaas niet te openen :(

Overigens moet je de resolutie ook kunnen aanpassen met behulp van Windows zelf: rechtermuisknop op het bureaublad (waarbij je niets anders aanklikt) zal de optie schermresolutie tonen waarmee je ook de resolutie kan aanpassen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan