Videokaart misschien stuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

chos

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2009
Berichten
15
Oke eerst mijn probleem: mijn probleem met vista 64 bit is dat hij tijdens het gamen om het uur vast loopt dan bedoel ik bij team fortress 2, call of duty 4 , men of war, battlefield 2 en nog wat games.... Wat er gebeurd tijdens het vastlopen is dat het beeld blauw met zwarte strepen, wit met zwarte strepen of gewoon vast blijft staan.

Mijn videokaart was stuk dus daar heb ik een nieuwe of hij is gemaakt voor in de plaats gekregen dus daar ligt het waarschijnelijk niet aan. Verder heeft mijn comptuer 7 weken in een hoekje gestaan omdat de videokaart gemaakt werd omdat er iets stuk was.


verder is hier mijn lijstje:

Asus Videokaart PCI-e Radeon HD4870 512MB DDR5 2xDVI/HDTV
Cooler Master Midi Tower Centurion 590 ATX No PSU
Cooler Master Voeding Real Power M520 520W Modular
Corsair 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 Value
Intel Core 2 Duo E8400 3.00GHz 1333 6MB Box
Lite-On DVD-ROM IHDS118-18 16x/48x, SATA Bulk (zwart)
Microsoft Windows Vista Home Prem. SP1 NL 1u 64bit OEM
MSI P45 NEO2-FR iP45, SATA2 RAID, GLAN, Crossfire
Samsung 640GB SATA300 16MB, HD642JJ
Samsung DVD-/+/RAM SH-S223B 22x/22x/12x Bulk (zwart)
TakeMS Card Reader 64 in 1 Intern Bulk

(ja dit is mijn hele inhoud van mijn pc)

Verder kan mijn pc wel gewoon een nacht aanlaten zonder dat er iets gebeurd.



dxdiag.
http://i27.tinypic.com/2u9n1ix.png


misschien kunnen jullie helpen.
 
Tja, gebeurt eigenlijk pas na ongeveer een uur spelen zeg je, dan ga ik denken aan een te warme processor, of misschien wel teveel ophoping van warme lucht in je kast!

Al es gedacht aan extra fans plaatsen?

EDIT: heb net een paar plaatjes bekeken van die kast, 't lijkt wel een gatenkaas, zoveel ventilatie openingen ...

Heb je de kast ook ingebouwd (in een kast bijvoorbeeld)?
 
Laatst bewerkt:
Heb je de meest recente drivers al geïnstalleerd. Ik denk niet dat dat het probleem is, maar wie weet biedt dat de oplossing. Ik denk eerder dat het een warmte probleem is. De rv770 (chip op videokaart) is nogal een heethoofd. Hij schakelt zichzelf pas uit op 110 graden celsius en das natuurlijk een hoop. Je zou niet de eerste zijn de meerdere kaarten moest retouren
 
Tja, gebeurt eigenlijk pas na ongeveer een uur spelen zeg je, dan ga ik denken aan een te warme processor, of misschien wel teveel ophoping van warme lucht in je kast!

Al es gedacht aan extra fans plaatsen?

EDIT: heb net een paar plaatjes bekeken van die kast, 't lijkt wel een gatenkaas, zoveel ventilatie openingen ...

Heb je de kast ook ingebouwd (in een kast bijvoorbeeld)?

nee mijn kast staat gewoon onder mijn tafel die ong helemaal open is .

Heb je de meest recente drivers al geïnstalleerd. Ik denk niet dat dat het probleem is, maar wie weet biedt dat de oplossing. Ik denk eerder dat het een warmte probleem is. De rv770 (chip op videokaart) is nogal een heethoofd. Hij schakelt zichzelf pas uit op 110 graden celsius en das natuurlijk een hoop. Je zou niet de eerste zijn de meerdere kaarten moest retouren

wat bedoel je precies met de laaste zin?

En hoe kan je iets doen tegen die heethoofd?
 
Laatst bewerkt:
nee mijn kast staat gewoon onder mijn tafel die ong helemaal open is .



wat bedoel je precies met de laaste zin?

En hoe kan je iets doen tegen die heethoofd?

Nou, dat er al veel mensen zijn die HD4870 moesten terug brengen. En nee, buiten een andere koeler installeren kan je er weinig tegen doen. Als je koeler op je videokaart vervangt, verlies je echter wel je garantie (behalve bij EVGA). Echter als ie kapot is en je brengt hem dan terug, dan monteer je gewoon even de oude koeler en dan komen ze er meestal niet achter en heb je dus nog gewoon garantie.
 
Nou, dat er al veel mensen zijn die HD4870 moesten terug brengen. En nee, buiten een andere koeler installeren kan je er weinig tegen doen. Als je koeler op je videokaart vervangt, verlies je echter wel je garantie (behalve bij EVGA). Echter als ie kapot is en je brengt hem dan terug, dan monteer je gewoon even de oude koeler en dan komen ze er meestal niet achter en heb je dus nog gewoon garantie.

Ik ben toch van plan om deze videokaart te vervangen voor een NVidia maar ik zou niet weten wat voor een in dit systeem past en ong dezelfde prestaties geeft als deze en ook ong tussen de 100-150 euro kost.
 
Deze kan ik je aanraden. Hij is iets duurder maar daar krijg je wel een betere koeler voor terug. (kliK). En anders deze. Het is wel geen nvidia, maar dit is een verbeterde versie (klik). Hij is daarnaast ook nog eens een stuk sneller.
 
Deze kan ik je aanraden. Hij is iets duurder maar daar krijg je wel een betere koeler voor terug. (kliK). En anders deze. Het is wel geen nvidia, maar dit is een verbeterde versie (klik). Hij is daarnaast ook nog eens een stuk sneller.

Ik heb altijd nvidia gehad dit was een nieuwe soort van ik kies een keer een ander merk dat ik van mensen hoor dat het goed is .. maar nvidia heb ik altijd geen problemen mee gehad.
 
Ik heb persoonlijk net zo veel ellende met beide videokaarten beleefd. Ik had zo'n leuke 9600M in mijn laptop zitten. Die was dus nogal snel gaar en toen mocht ik hem terug brengen. Dus naar mijn mening zijn beide fabrikanten even goed. Ati is vooral sterk in prijs/prestatie verhouding en crossifreX is beter dan SLI. Nvidia is wat duurder maar heeft betere drivers. Het is maar net waar je voor gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan